Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 5 martie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 10, dupa alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alineatele (12) -(15) , cu urmatorul cuprins:
"(12) Autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale pot aproba taxe pentru serviciile comunitare de utilitati publice, indiferent de modalitatea de gestiune stabilita.
(13) Taxele colectate la bugetele locale pentru serviciile comunitare de utilitati publice stabilite potrivit alin. (12) colectate la bugetele locale de autoritatile administratiei publice locale pot fi virate, in functie de modalitatea de gestiune aleasa, in bugetele asociatiilor de dezvoltare intercomunitara avand ca scop plata serviciilor comunitare de utilitati publice, in situatia in care serviciile comunitare de utilitati publice sunt asigurate prin intermediul asociatiei de dezvoltare intercomunitara. Diferentele dintre nivelul taxei colectate la bugetul local si cel al facturii emise de operator/operator regional/asociatia de dezvoltare intercomunitara pot fi suportate din veniturile proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale, urmand a fi incasate ulterior de la beneficiarii serviciului.
(14) Asociatiile de dezvoltare intercomunitara au calitatea de persoane impozabile din punctul de vedere al TVA pentru asigurarea serviciilor de utilitati publice pentru unitatile administrativ-teritoriale membre, atunci cand actioneaza conform art. 271 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(15) Taxele pentru serviciile comunitare de utilitati publice stabilite potrivit alin. (12) se recupereaza de la beneficiari, iar, in caz de neplata, actul administrativ fiscal prin care au fost stabilite si comunicate taxele devine titlu executoriu la data scadentei. Prevederile referitoare la executarea silita din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator. "
2. La articolul 47 alineatul (2) , partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Constituie contraventie in domeniul serviciilor de utilitati publice si se sanctioneaza cu amenda de la 10. 000 lei la 20. 000 lei urmatoarele fapte:"
3. La articolul 47 alineatul (3) , partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Constituie contraventie in domeniul serviciilor de utilitati publice si se sanctioneaza cu amenda de la 20. 000 lei la 50. 000 lei urmatoarele fapte:"
4. La articolul 47, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41) , cu urmatorul cuprins:
"(41) Prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru incalcarea repetata a faptelor prevazute la alin. (3) si (4) operatorii economici se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 5% din cifra de afaceri. "
Articolul 75
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2017 privind functia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor - cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1. 004 din 18 decembrie 2017, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1) , dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h) , cu urmatorul cuprins:
"h) control ex ante voluntar - control privind aspectele de calitate si aspectele de regularitate, asa cum sunt definite de prezenta ordonanta de urgenta, efectuat la solicitarea autoritatii contractante. "
2. La articolul 5, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Controlul ex ante exercitat de ANAP potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se desfasoara la solicitarea autoritatii contractante pe baza de liste de verificare si vizeaza verificarea conformitatii cu dispozitiile legale aplicabile din punctul de vedere al regularitatii si calitatii, cu exceptia contractelor sau acordurilor cu finantare europeana pentru care controlul ex ante se asigura de catre autoritatile de management.
(3) Controlul ex ante prevazut la alin. (1) se exercita de ANAP in mod selectiv, cu incadrarea in procentul prevazut la art. 7 alin (3) , pe baza unei metodologii de selectie. "
3. La articolul 6, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Fac obiectul controlului ex ante toate procedurile de atribuire prevazute la art. 2 alin. (1) lit. g) pentru care autoritatea contractanta a formulat la momentul initierii o solicitare de introducere in programul de verificare al ANAP. Prin exceptie, procedurile de negociere fara publicare prealabila reglementate la art. 104 alin. (1) lit. c) , alin. (5) lit. c) -d) si alin. (7) din Legea nr. 98/2016. cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 117 alin. (1) lit. d) , g) , h) , i) si j) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot face obiectul controlului ex ante. "
4. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Metodologia de selectie trebuie sa asigure realizarea controlului prevazut la art. 6 alin. (1) lit. a) pentru un procent de 5% din totalul procedurilor de atribuire initiate in conformitate cu prevederile legislatiei prevazute la art. 2 alin. (1) lit. g) de catre autoritatile contractante intr-un an calendaristic prin publicarea in SEAP a anuntului de participare/de participare simplificat/de concurs, aferente contractelor/acordurilor-cadru cu o valoare estimata mai mare decat pragul stabilit de aceasta legislatie pentru realizarea achizitiei directe, cu accent pe acelea aferente contractelor ce se incadreaza in categoriile cu riscul cel mai mare, asa cum vor fi definite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia procedurilor de negociere fara publicare prealabila reglementate la art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 117 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 99/2016. "
5. La articolul 7, alineatul (31) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(31) Modul in care se realizeaza aplicarea metodologiei de selectie si introducerea in programul de verificare al ANAP a procedurilor de atribuire a contractelor supuse controlului ex ante, alaturi de tintele care trebuie atinse anual prin raportare la procentul prevazut la alin. (3) se stabilesc prin ordin al presedintelui ANAP. "
6. Articolul 8 se abroga.
7. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante va formula cererea de introducere a procedurii in programul de verificare ex ante al ANAP odata cu incarcarea documentatiei de atribuire in SEAP/transmiterea notificarii privind intentia de a realiza o negociere fara publicare prealabila si va fi instiintata in termen de 2 zile lucratoare de la acest moment cu privire la acceptarea sau neacceptarea respectivei cereri. "
8. La articolul 9, alineatul (2) se abroga.
9. La articolul 10 alineatul (1) , partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante are obligatia de a pune la dispozitia ANAP urmatoarele informatii si/sau documente:"
10. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Procesul de control ex ante voluntar este limitat la aspectele verificate si constatate in baza listelor de verificare ale ANAP si nu exonereaza de raspundere autoritatea contractanta in raport cu actiunile si deciziile adoptate de aceasta in procesul de atribuire si/sau modificare a contractului in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile. "
11. La articolul 16, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) In cazul in care autoritatea contractanta are obiectii cu privire la abaterile de la aspectele de calitate, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante voluntar al procesului de atribuire si/sau a masurilor dispuse de ANAP pentru remedierea respectivelor abateri, se poate demara procedura de conciliere.
(2) Procedura de conciliere poate fi declansata de autoritatea contractanta numai cu privire la aspectele de calitate prevazute in avizul conform conditionat emis de ANAP in legatura cu care autoritatea contractanta are obiectii, nefiind aplicabila rezultatelor verificarilor aspectelor de calitate care au fost acceptate de autoritatea contractanta in cadrul controlului ex ante voluntar si rezultatelor verificarilor aspectelor de regularitate. "
Articolul 76
In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, elaboreaza normele metodologice de aplicare a modificarilor si completarilor aduse Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/2017, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit art. 75, care se aproba prin hotarare a Guvernului.
Articolul 77
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 27 decembrie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 28, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
(1) Acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radio prin intermediul unor proceduri de selectie competitiva sau comparativa se realizeaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 703-733 MHz/758-788 MHz (2x30 MHz) , 738-753 MHz (1x15 MHz) , 880-915 MHz/925-960 MHz (2x35 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 4% din cifra de afaceri din anul precedent prelungirii, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta;
b) in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 791-821 MHz/832-862 MHz (2x30 MHz) , 1920- 1980/2110-2170 MHz (2x60 MHz) , 3400-3800 MHz (400 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 2% din cifra de afaceri din anul precedent, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta . "
2. La articolul 28, alineatul (2) se abroga.
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Statul nu poate invoca lipsa de lichiditati pentru refuzul de a executa o hotarare judecatoreasca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 1 Bucuresti - Sentinta civila nr. 12197 din data de 16.07.2014
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro