din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2998 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 25 Sep 2020       20007 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Republicata si actualizata 2020


Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca inregistrata,
Incorectitudine, atitudine a unei persoane care savarseste un fapt sau un act contrar legii sau celorlalte norme de convietuire sociala, pe deplin constienta de caracterul illicit al conduitei sale.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

k) marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania;

l) marcile care contin semne cu inalta valoare simbolica, in special un simbol religios;

m) marcile care sunt contrare ordinii publice sau bunelor moravuri;

n) marcile care cuprind, fara autorizatia organelor competente, reproduceri sau imitatii de steme, drapele, embleme de stat, insemne, sigilii oficiale de control si garantie, blazoane, apartinand tarilor Uniunii Europene si care intra sub incidenta art. 6 ter din Conventia de la Paris;

o) marcile care cuprind, fara autorizatia organelor competente, reproduceri sau imitatii de steme, drapele, alte embleme, sigle, initiale sau denumiri care intra sub incidenta art. 6 ter din Conventia de la Paris si care apartin organizatiilor internationale interguvernamentale din care fac parte una sau mai multe tari ale Uniunii Europene;

p) marcile care contin, fara autorizatia organelor competente, ecusoane, embleme, insigne, blazoane, semne heraldice de interes public, altele decat cele prevazute la art. 6 ter din Conventia de la Paris.

(2) Inregistrarea unei marci nu este refuzata sau, dupa caz, inregistrarea nu este anulata in conformitate cu dispozitiile alin. (1) lit. b), c) sau d) daca inainte de data de depozit a cererii de inregistrare sau inainte de data depunerii cererii de anulare marca a dobandit caracter distinctiv ca urmare a utilizarii.

(3) Dispozitiile alin. (2) se aplica si in cazul in care caracterul distinctiv a fost dobandit dupa data depunerii cererii de inregistrare, dar inainte de data inregistrarii marcii.

Articolul 6

(1) O marca este refuzata la inregistrare sau, dupa caz, este susceptibila a fi anulata pentru urmatoarele motive relative:

a) daca este identica cu o marca anterioara, iar produsele si serviciile pentru care marca este solicitata sau a fost inregistrata sunt identice cu cele pentru care marca anterioara este protejata;

b) daca, din motive de identitate sau de similitudine in raport cu marca anterioara si din motive de identitate sau similitudine a produselor sau serviciilor pe care cele doua marci le desemneaza, se poate crea, in perceptia publicului, un risc de confuzie, inclusiv riscul de asociere cu marca anterioara.

(2) In sensul alin. (1), sunt marci anterioare:

a) marcile Uniunii Europene, marcile inregistrate in Romania sau marcile inregistrate in baza unor acorduri internationale si avand efect in Romania, a caror data de depozit este anterioara datei de depozit a cererii de inregistrare a marcii sau, dupa caz, a dreptului de prioritate invocat in sustinerea acesteia;

b) marcile Uniunii Europene in privinta carora este invocata, in mod valabil, senioritatea, potrivit prevederilor Regulamentului privind marca Uniunii Europene, chiar daca aceasta din urma marca a expirat sau a facut obiectul unei renuntari;

c) cererile de inregistrare a marcilor prevazute la lit. a) si b), sub conditia inregistrarii ulterioare a marcilor;

d) marcile care, la data de depozit a cererii de inregistrare a marcii sau, dupa caz, la data prioritatii invocate, sunt notorii in Romania, in sensul art. 6 bis al Conventiei de la Paris.

(3) O marca este, de asemenea, refuzata la inregistrare sau, in cazul in care a fost inregistrata, este susceptibila a fi anulata daca:

a) este identica sau similara in raport cu o marca anterioara inregistrata in Romania, sau in Uniunea Europeana, in sensul prevederilor alin. (2), indiferent daca produsele sau serviciile pentru care aceasta este solicitata sau inregistrata sunt identice, similare sau nu sunt similare cu cele pentru care marca anterioara este inregistrata, atunci cand marca anterioara se bucura de un renume in Romania, sau, in cazul marcii Uniunii Europene, se bucura de renume in Uniunea Europeana si daca utilizarea marcii ulterioare ar duce fara motiv justificat la obtinerea unor foloase necuvenite din caracterul distinctiv sau din renumele marcii anterioare sau ar aduce atingere acestora;

b) exista o cerere de inregistrare a unei denumiri de origine sau a unei indicatii geografice depusa in conformitate cu legislatia nationala sau cu legislatia Uniunii Europene inainte de data de depunere a cererii de inregistrare a marcii sau de data prioritatii invocate in sprijinul cererii, sub rezerva inregistrarii sale ulterioare, iar denumirea de origine sau indicatia geografica respectiva confera persoanei autorizate sa o foloseasca dreptul de a interzice utilizarea unei marci ulterioare in Romania;

c) exista un semn asupra caruia au fost dobandite drepturi anterior datei de depunere a cererii de inregistrare a marcii sau, daca este cazul, inaintea datei prioritatii invocate in sprijinul cererii de inregistrare a marcii si daca acest semn confera titularului sau dreptul de a interzice utilizarea unei marci ulterioare in Romania;

d) inregistrarea acesteia este solicitata de catre mandatarul sau reprezentantul titularului marcii, in nume propriu si fara consimtamantul titularului marcii, cu exceptia situatiei in care mandatarul sau reprezentantul titularului isi justifica demersul;

e) exista un drept anterior, altul decat cele prevazute la lit. c) si alin. (2), in special un drept la nume, un drept la imagine, un drept de autor, un drept de proprietate industriala;

f) marca poate fi confundata cu o marca anterioara protejata in strainatate, cu conditia ca, la data depunerii cererii, solicitantul sa fi actionat cu rea-credinta.

(4) O marca nu este refuzata la inregistrare sau, dupa caz, nu este susceptibila a fi anulata atunci cand titularul unui drept prevazut la alin. (2) sau alin. (3) lit. a) -c), e) sau f) este de acord cu inregistrarea marcii ulterioare.

Articolul 7

(1) Natura produselor sau serviciilor pentru care se solicita inregistrarea marcii nu constituie niciun obstacol la inregistrarea acesteia.

(2) Atunci cand exista motive pentru respingerea inregistrarii unei marci numai pentru o parte din produsele sau serviciile pentru care aceasta marca a fost solicitata, respingerea inregistrarii acopera numai produsele sau serviciile in cauza.

CAPITOLUL III

Cererea de inregistrare a marcii

Articolul 8

Dreptul la marca apartine solicitantului care a depus primul, in conditiile legii, cererea de inregistrare a marcii.

Articolul 9 Puneri in aplicare (1),

(1) Cererea de inregistrare a marcii, depusa la OSIM, redactata in limba romana si continand elementele prevazute la alin. (2), constituie depozitul reglementar al marcii.

(2) Cererea de inregistrare a marcii contine urmatoarele elemente:

a) solicitarea explicita a inregistrarii marcii;

b) datele de identificare a solicitantului si, dupa caz, a mandatarului;

c) o reprezentare a marcii in conformitate cu cerintele prevazute la art. 2 lit. b);

d) lista produselor si/sau serviciilor pentru care se solicita inregistrarea marcii;

e) dovada achitarii taxei de depunere si de publicare a cererii de inregistrare a marcii.

(3) Suplimentar cerintelor prevazute la alin. (2), cererea cuprinde mentiuni exprese privind:

a) culoarea sau culorile revendicate ca element distinctiv al marcii;

b) tipul marcii, daca aceasta este tridimensionala sau de un alt tip decat cele verbale sau figurative;

c) o transliterare sau o traducere a marcii ori a unor elemente ale marcii, atunci cand marca este compusa, in tot sau in parte, din alte caractere decat cele latine ori din alte cifre decat cele arabe sau romane sau dintr-unul ori mai multe cuvinte intr-o alta limba decat limba romana.

(4) Cererea se refera la o singura marca si este prezentata in conditiile prevazute de regulamentul*) de aplicare a prezentei legi.

(5) Cererile de inregistrare depuse in baza Aranjamentului de la Madrid sau a Protocolului referitor la Aranjament trebuie sa indeplineasca conditiile acestor tratate.

(6) Depunerea cererii de inregistrare a marcii se poate face la registratura OSIM, prin posta sau pe cale electronica, in conditiile prevazute de regulamentul*) de aplicare a prezentei legi.

*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 1.134/2010 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 809 din 3 decembrie 2010.

Articolul 10

(1) Produsele si serviciile pentru care se solicita protectia marcii sunt indicate de catre solicitant cu suficienta claritate si precizie pentru a permite autoritatilor competente si operatorilor economici sa determine intinderea protectiei solicitate.





Afişează Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 84/1998    Legea 84/1998 republicata    Legea 84/1998 republicata 2020    Legea 84/1998 actualizata    Legea 84/1998 actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016

Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016

Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003