din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3030 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 215/2001, actualizata 2024, a administratiei publice locale

Legea 215/2001, actualizata 2024, a administratiei publice locale

  Publicat: 09 Dec 2023       1555 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea 215/2001 a administratiei publice locale, actualizata 2024 - Republicare


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).

- Art. 73 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 74

- Art. 74 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 75

- Art. 75 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 76

- Art. 76 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 77

- Art. 77 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 771

- Art. 77^1 din capitolul IV a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

CAPITOLUL V:Administratia publica a municipiului Bucuresti

Art. 78

- Art. 78 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 79

(1) Sectoarele municipiului Bucuresti au cate un primar si un viceprimar, iar municipiul Bucuresti are un primar general si 2 viceprimari.

*) Prevederile alin. (1) se abroga la data desfasurarii alegerilor pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale care se organizeaza incepand cu anul 2020;

(2) - Art. 79, alin. (2) din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 80

- Art. 80 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 81

- Art. 81 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 82

- Art. 82 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 83

- Art. 83 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 84

- Art. 84 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 85

- Art. 85 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 86

- Art. 86 din capitolul V a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

CAPITOLUL VI:Consiliul judetean

SECTIUNEA 1:Constituirea si componenta consiliului judetean

Art. 87

- Art. 87 din capitolul VI, sectiunea 1 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2) , litera E. din partea IX din Ordonanta urgenta 57/2019

Art. 88

(1) Numarul membrilor fiecarui consiliu judetean se stabileste prin ordin al prefectului, in functie de numarul locuitorilor judetului, conform populatiei dupa domiciliu raportate de Institutul National de Statistica la data de 1 ianuarie a anului in curs, dupa cum urmeaza:

Numarul locuitorilor judetului

Numarul consilierilor

- pana la 350.000

30

- intre 350.001-500.000

32

- intre 500.001-650.000

34

- peste 650.000

36

(2) Consiliul judetean ales in conformitate cu prevederile legii se completeaza cu presedintele consiliului judetean, care are drept de vot si conduce sedintele acestuia.

*) Prevederile art. se abroga la data desfasurarii alegerilor pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale care se organizeaza incepand cu anul 2020;

Art. 89

(1) Validarea alegerii presedintelui consiliului judetean se face in termen de 20 de zile de la data desfasurarii alegerilor, in camera de consiliu a tribunalului, de catre presedintele tribunalului sau inlocuitorul acestuia, dupa indeplinirea prevederilor art. 47 din Legea nr. 334/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Invalidarea alegerii presedintelui consiliului judetean se poate pronunta in cazurile prevazute la art. 31 alin. (4) .

(3) Rezultatul validarii sau invalidarii alegerii presedintelui consiliului judetean se aduce la cunostinta publica.

(4) Hotararea de validare sau invalidare a presedintelui consiliului judetean poate fi atacata de cei interesati la curtea de apel in termen de doua zile de la aducerea la cunostinta publica.

(5) Curtea de apel se pronunta in termen de doua zile de la sesizare, hotararea fiind definitiva.

(6) In termen de doua zile de la ramanerea definitiva a hotararii de validare, presedintele consiliului judetean care a fost validat depune in fata presedintelui tribunalului si a prefectului, in sedinta publica, urmatorul juramant in limba romana: A�Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa fac, cu buna-credinta, tot ceea ce sta in puterile si priceperea mea pentru binele locuitorilor judetului ............. . Asa sa-mi ajute Dumnezeu!A�.

(7) Presedintele consiliului judetean care refuza sa depuna juramantul este considerat demisionat de drept .

(8) Juramantul poate fi depus si fara formula religioasa.

(9) In caz de invalidare a alegerii presedintelui consiliului judetean sau demisie, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 59 alin. (2) .





Afişează Legea 215/2001, actualizata 2024, a administratiei publice locale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 215/2001    Legea 215/2001 actualizata    Legea administratiei publice actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea hotararii Consiliului local pentru neintrunirea majoritatii prevazute imperativ de lege
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresi, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal,Decizia civila nr. 1740 din 15.09.2011

Anularea hotararii Consiliului local. Apartenenta la domeniul privat al comunei a terenului extravilan
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal, Decizia civila nr. 3481 din 20.12.2011

Obligarea autoritatii locale la incheierea contractului de concesiune
Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj, Decizia nr. 190 din 11.04.2012

Dobandirea dreptului de proprietate prin accesiune
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, Sectia a IV-a Civila, Decizia civila nr. R 630 din 11.03.2011

Anulare certificat de mostenitor. Vocatia succesorala concreta a statului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a IV-a Civila, Decizia civila nr. 164 din 27.01.2012

Actiune in revendicare. Imobil preluat abuziv
Pronuntaţă de: Judecatoria Medias, Sentinta civila nr. 599 din 15.03.2011

Arendare. Anularea actului administrativ al autoritatii locale
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 706 din 21.02.2012

Sporuri. Solicitare drepturi banesti
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 88 din 17-ian-2012

Comunicarea informatiilor de interes public
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 558 din 14.02.2012

Contestatie decizie de imputare sporuri salariale
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 790 din 28.02.2012



Articole Juridice

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu