Potrivit ordinului, pentru recuperarea creantelor fiscale datorate de marii contribuabili, persoane juridice, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de marii contribuabili si sediile secundare ale acestora, in cadrul procedurii de executare silita, coordonarea executarii silite este realizata Directia generala de administrare a marilor contribuabili prin serviciile de executare silita proprii ale acesteia. In cazul in care executarea silita se face prin poprire, aplicarea masurii de executare silita se face de catre serviciile de executare silita proprii ale Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.Serviciile regionale de executare silita ale Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, in a caror raza teritoriala se afla bunurile urmaribile, sunt competente in sechestrarea bunurilor mobile/imobile ale marilor contribuabili. La solicitarea conducerii Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, serviciile regionale de executare silita procedeaza la valorificarea bunurilor mobile/imobile ale marilor contribuabili.Pentru recuperarea creantelor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de contribuabilii mijlocii si sediile secundare ale acestora, in cadrul procedurii de executare silita, organul de executare coordonator este administratia judeteana a finantelor publice, prin structura de colectare contribuabili mijlocii, sau Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii. In cazul in care executarea silita se face prin poprire, aplicarea masurii de executare silita se face de catre organul de executare coordonator.La solicitarea organului de executare coordonator, organele de executare competente sa aplice procedura de executare silita prin sechestrarea si valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla bunurile, respectiv administratia judeteana a finantelor publice, prin structura de colectare contribuabili mijlocii, sau Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, in a caror raza teritoriala se afla bunurile.La solicitarea organului de executare coordonator, organele de executare competente vor numi comisiile de licitatie, in vederea desfasurarii procedurii de valorificare a bunurilor sechestrate.Organele fiscale competente in administrarea contribuabililor anterior datei de 1 ianuarie, care au infiintat popriri inainte de aceasta data asupra veniturilor datorate de terti ori asupra disponibilitatilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica tertilor si tuturor bancilor unde sunt infiintate popriri codul IBAN de la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti ori de la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal care a preluat in administrare contribuabilul, dupa caz, in care se vor vira sumele retinute, aferente veniturilor bugetare.In cazul in care exista sume obtinute si nedistribuite din valorificarea bunurilor sechestrate, acestea se vor vira in contul 50.67 AA�Disponibil din sume incasate din valorificarea bunurilor mobile si imobile in cadrul procedurii de executare silitaAA� care functioneaza pe numele directiei generale regionale a finantelor publice. In acest sens, organul fiscal competent care a preluat in administrare contribuabilul va proceda la eliberarea sau la distribuirea sumelor, prevederile titlului VIII AA�Colectarea creantelor fiscaleAA� cap. X AA�Eliberarea si distribuirea sumelor realizate prin executare silitaAA� din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
ANAF: Bonificatii pentru depunerea pana la 30 iunie 2020 a Declaratiei unice 2020 10 Jun 2020 | 1452
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta 24 Mar 2020 | 1988
Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente 21 Mar 2020 | 991
M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19 20 Mar 2020 | 1061
Masurile ANAF pentru sprijinirea mediului de afaceri 18 Mar 2020 | 940
Impactul starii de urgenta asupra Justitiei 16 Mar 2020 | 1225
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Anularea executarii silite in cazul cesiunii de creanta Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Cesiunea de creanta. Efectele asupra executarii silite Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Statul nu poate invoca lipsa de lichiditati pentru refuzul de a executa o hotarare judecatoreasca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 1 Bucuresti - Sentinta civila nr. 12197 din data de 16.07.2014
Cerere de acordare a unor masuri reparatorii prin echivalent aferente unui imobil preluat abuziv in perioada comunista. Obligatia dovedirii calitatii de proprietar la momentul confiscarii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 708 din 10 februarie 2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020