1. ANGELESCU MIRCEA VICTOR, consilier (fost director) la Directia Patrimoniu Cultural din cadrul Ministerului Culturii
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In calitate de director al Directiei Patrimoniu Cultural, a semnat Autorizatia pentru cercetare arheologica sistematica prin care autorizeaza Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan`` sa efectueze sapaturi arheologice sistematice in situl arheologic Histria, persoana evaluata detinand calitatea de responsabil de santier.
De asemenea, persoana evaluata a avizat Nota Directiei Patrimoniu Cultural privind finantarea santierelor arheologice prin Programul national de finantare a cercetarilor arheologice sistematice, pentru anul 2011, prin care s-a propus ca suma de 800.000 lei sa fie repartizata prin incheierea de contracte de cercetare arheologica si conservare primara intre Ministerul Culturii si Patrimoniului National si institutiile publice cu atributii privind cercetarea arheologica (in anexa acestei Note, Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan`` figura cu suma de 220.000 lei, din care suma de 115.000 lei fiind repartizata santierului arheologic Histria).
Ulterior, a fost incheiat Contractul de finantare a lucrarilor de cercetare arheologica sistematica intre Ministerul Culturii si Patrimoniului National si Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan``.
Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit. a) si c) din Legea nr. 161/2003.
2. MIHUT IOAN, functionar public (consilier superior) in cadrul Primariei comunei Chiuiesti, judetul Cluj
In calitate de functionar public, in perioada 18 iulie 2014 - 26 ianuarie 2016, a facut parte din Comisia locala pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor UAT Chiuiesti (constituita in baza Ordinului emis de Prefectul judetului Cluj, semnand astfel sapte procese-verbale atat persoana evaluata cat si fiul sau) si din Comisia de inventariere anuala a patrimoniului public si privat al comunei Chiuiesti (constituita in baza Dispozitiei emise de primarul comunei Chiuiesti, semnand astfel un proces-verbal atat persoana evaluata cat si fiul sau), comisii in cadrul carora activeaza si fiul sau.
Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit b) si alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
3. BOT PARASCA, fost consilier superior in aparatul de specialitate al primarului comunei Deleni, judetul Vaslui
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 02 noiembrie 2015 - 08 decembrie 2015, intrucat a detinut simultan functia de consilier superior in aparatul de specialitate al primarului si pe cea de referent (personal contractual) in aparatul de specialitate al primarului Comunei Deleni, judetul Vaslui, incalcand astfel dispozitiile art. 94, alin. (1) si alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
4. BORCEAN IOAN, consilier juridic in cadrul Casei Judetene de Pensii Caras - Severin
S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 01 mai 2011 - 01 iulie 2013, intrucat a detinut simultan functia publica de consilier juridic in cadrul Casei Judetene de Pensii Caras - Severin si calitatea de avocat in cadrul Baroului Mehedinti, incalcand astfel dispozitiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 si art.10, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 514/2003.
5. IVANOV GEORGETA, inspector ecolog la Serviciul Comisariat Regional Tulcea-Chilia din cadrul Directiei Comisariatului de Control Integrat Delta Dunarii - Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii
S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 17 august 2012 - 30 octombrie 2015, intrucat a detinut simultan functia publica de inspector ecolog in cadrul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii si functia de ghid turistic, angajat cu contract individual de munca la S.C. Karpaten Turism S.R.L., incalcand astfel dispozitiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
6. TOMESCU ION, fost director al Scolii de Politie ``Vasile Lascar`` - Campina, judetul Prahova
In exercitarea functiei de director al Scolii de Agenti de Politie ``Vasile Lascar`` Campina, judetul Prahova, a semnat mai multe dispozitii cu privire la fiul sau.
Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 70 si art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
7. POSIC CRISTINA - AURICA, functionar public in cadrul Primariei Botiz
In calitate de persoana desemnata pentru exercitarea vizei de control financiar preventiv, a acordat vize CFP asupra dispozitiilor de caserie in baza carora a incasat suma de 2.700 lei pentru alte tipuri de activitati decat cele ale functiei de baza .
Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
8. STOINEA DANIEL IONUT, inspector in cadrul Primariei comunei Dragomiresti, judetul Vaslui
Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 01 septembrie 2011, intrucat detine simultan functia de inspector in cadrul Primariei Comunei Dragomiresti, judetul Vaslui si pe cea de contabil sef in cadrul Scolii Gimnaziale nr. 1 Radeni din comuna Dragomiresti, incalcand astfel dispozitiile art. 94 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 161/2003.
Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.
Persoanele mentionate au incalcat urmatoarele prevederi legale:
A� art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative``;
A� art. 79, alin. (1), lit. a), lit. b) si lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarul public este in conflict de interese daca se afla in una dintre urmatoarele situatii: a) este chemat sa rezolve cereri, sa ia decizii sau sa participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice si juridice cu care are relatii cu caracter patrimonial,b) participa in cadrul aceleiasi comisii, constituite conform legii, cu functionari publici care au calitatea de sot sau ruda de gradul I,c) interesele sale patrimoniale, ale sotului sau rudelor sale de gradul I pot influenta deciziile pe care trebuie sa le ia in exercitarea functiei publice``;
A� art. 79, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``In cazul existentei unui conflict de interese, functionarul public este obligat sa se abtina de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii si sa-l informeze de indata pe seful ierarhic caruia ii este subordonat direct. Acesta este obligat sa ia masurile care se impun pentru exercitarea cu impartialitate a functiei publice, in termen de cel mult 3 zile de la data luarii la cunostinta``;
A� art. 94, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica``;
A� art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza: a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor``;
A� art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului``;
A� art. 10, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 514/2003, potrivit caruia ``Exercitarea profesiei de consilier juridic este incompatibila cu: a) calitatea de avocat``.
``Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [a��] incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective [a��]``.
``Persoana [a��] fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica [a��] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului``.
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1263
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1316
CEDO: Negarea Holocaustului nu este protejata de Conventia Europeana a Drepturilor Omului 05 Oct 2019 | 962
CSM a aprobat calendarul, tematica si bibliografia pentru Concursul de admitere la INM - septembrie 2019 � februarie 2020 17 Sep 2019 | 3912
Ministerul Justitiei a publicat Rapoartele GRECO 09 Jul 2019 | 797
Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei. 09 Apr 2019 | 1178
Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Raspunderea si sarcinile Responsabilului cu Protectia Datelor Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Actiune in constatarea intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate printr-un raport de evaluare al ANI. Inadmisibilitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 1/12 ianuarie 2021
Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019