din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3679 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Accizele pentru benzine si motorina se majoreaza gradual incepand cu luna septembrie 2017

Accizele pentru benzine si motorina se majoreaza gradual incepand cu luna septembrie 2017

  Publicat: 31 Aug 2017       1242 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Guvernul a modificat Codul fiscal, una din masurile fiscale vizand aducerea ponderii taxelor in preturile de piata ale carburantilor in zona valorilor medii identificate la nivelul Uniunii Europene.


Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Banca Centrala Europeana (BCE)a fost inaugurata pe 30 iunie 1998. De la 1 ianuarie 1999 a preluat responsabilitatea implementarii politicii monetare europene, asa cum este definita de Sistemul European al Bancilor Centrale (SEBC).
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.

Potrivit Ordonantei adoptate, accizele pentru benzine si motorina se majoreaza gradual, in doua etapte, cu 0,16 lei/litru, incepand cu 15 septembrie 2017, si cu inca 0,16 lei/litru, incepand cu 1 octombrie 2017. Aceste niveluri ale accizelor pentru carburanti sunt valabile pana in anul 2022, inclusiv.


Masura este luata in conditiile in care nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania, raportat la cursul leu/euro stabilit de Banca Centrala Europeana pentru prima zi lucratoare din luna octombrie 2016, sunt foarte aproape de limita minima prevazuta de legislatia Uniunii Europene.


De asemenea, s-a constatat ca desi diminuarea fiscalitatii efectuata la inceputul anului 2017 a vizat reducerea preturilor de piata ale carburantilor, reducerea preconizata a fost atenuata ca urmare a faptului ca preturile fara taxe ale carburantilor au inregistrat cresteri astfel incat, in prezent, ponderea taxelor in pretul carburantilor este cea mai redusa din UE, fiind mult sub nivelul mediu inregistrat la nivelul UE.


In ceea ce priveste colectarea, din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I al anului 2017, fata de semestrul I al anului 2016, a rezultat faptul ca in primul semestru al acestui an incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767,633 milioane lei.


O alta modificare de ordin tehnic vizeaza corelarea bazei de impozitare a contributiilor de asigurari sociale cu cea a impozitului pe venit, in legatura cu serviciile medicale sub forma de abonament suportate de catre angajatori pentru angajatii proprii.


Mai exact, serviciile medicale sub forma de abonament suportate de catre angajatori pentru angajatii proprii nu vor fi incluse in baza de calcul a contributiilor de asigurari sociale, in aceeasi limita de 400 de euro anual pentru fiecare angajat, similar regimului aplicabil in cazul impozitului pe venit.


Pe langa aceste modificari, actul normativ clarifica si regulile prin care, la impozitare, veniturile din activitati independente se incadreaza ca fiind obtinute din Romania sau din strainatate.


De asemenea, se introduce o limitare la calculul impozitului pe profit a cheltuielilor reprezentand creante instrainate, in limita unui plafon de 30% din valoarea acestora.


In ceea ce priveste impozitul pe reprezentanta aplicat firmelor straine autorizate sa functioneze in Romania, in vederea administrarii unitare a acestuia si eliminarii dificultatilor practice de prelucrare a declaratiilor fiscale, actul normativ prevede exprimarea in lei a acestuia, mentinand nivelul existent al impozitului (valoarea de 18.000 lei reprezinta echivalentul a 4000 euro la cursul de schimb estimat prin prognoza economica a Comisiei Nationale de Prognoza, care a comunicat pentru perioada 2018-2020 un curs de schimb mediu lei/euro considerat constant, respectiv de 4,49 lei/euro).


Informatii suplimentare:


Potrivit analizei realizate de Ministerul Finantelor, s-a constatat faptul ca desi ponderea taxelor in pretul carburantului este sub nivelul mediu practicat in Uniunea Europeana, acest lucru nu este direct corelat cu pretul la pompa al benzinei si motorinei.


De exemplu, in luna iulie 2017, in Romania, ponderea taxelor in pretul la pompa era cea mai mica din Uniunea Europeana, respectiv 52% din pretul benzinei si 50% din pretul motorinei, in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei. Si comparativ cu tarile din regiune, ponderea taxelor in preturile de piata ale carburantilor este in prezent mai redusa in Romania. Cu titlu de exemplu:


Austria - ponderea taxelor in preturile de piata: 60% in cazul benzinei si 55% in cazul motorinei,


Polonia - ponderea taxelor in preturile de piata: 57% in cazul benzinei si 54% in cazul motorinei


Bulgaria - ponderea taxelor in preturile de piata: 53% pentru benzina si 51% pentru motorina.



Citeşte mai multe despre:    Accize    Codul fiscal    Codul fiscal 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022
30 Dec 2021 | 1832

Legi promulgate in data de 18 august 2020
19 Aug 2020 | 1662

Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro
13 Jun 2020 | 1113

M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19
20 Mar 2020 | 1059

Detinatorii titlului de Luptator cu Rol Determinant nu datoreaza contributie la asigurarile sociale de sanatate pentru indemnizatiile primite in temeiul Legii nr. 341/2004
20 Feb 2020 | 806

Codul Fiscal stabileste scutiri de impozit pentru copiii persoanelor persecutate din motive etnice in perioada 1940-1945
23 Oct 2019 | 2533



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Angajatorul este obligat sa plateasca impozite specifice si contributii pentru despagubirile cuvenite salariatului pe perioada in care i s-a suspendat netemeinic contractul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea - Sentinta Civila nr. 605 din 18.12.2019

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Decizia CCR nr. 255/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei