Conform expunerii de motive, ``analizele facute in Romania au scos la iveala ca unele produse comercializate, desi sunt sigure, au o calitate mai slaba decat aceleasi produse cu acelasi ambalaj din Europa de Vest. Acest lucru variaza de la o cantitate mai mica de carne in produsele din carne pana la mai putina cacao in ciocolata, lipsa portocalelor in sucul de portocale si inlocuirea zaharului cu sirop sau indulcitori artificiali sau mai putina substanta activa in produsele farmaceutice sau detergenti.``Prevederile proiectului de lege ar urma sa se aplice tuturor persoanelor fizice si juridice desfasurand relatii comerciale cu produse de larg consum, carburanti, servicii financiare, produse agroalimentare,servicii de telefonie si internet si servicii turistice.Prin ``dublu standard de calitate a produselor sau serviciilor pentru consumatori``, in sensul proiectului de lege, se intelege producerea si comercializarea unui produs/serviciu ca fiind identic cu aceleasi produs vandut in alte state membre, in conditiile in care, in realitate, respectivul produs are in mod semnificativ o compozitie sau caracteristici diferite nejustificate. Comercializarea produselor si serviciilor pentru consumatori cu standarde duble de calitate constituie o practica inselatoare si atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz. In conformitate cu prevederile proiectului, produsele supuse dublului standard vor fi confiscate si retrase de la vanzare. Autoritatile care vor constata contraventiile si aplica sanctiunile vor fi Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si dupa caz, de Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.Daca abaterile sunt repetate, noul act prevede suspendarea autorizatiei de functionare a comerciantului si tragerea la raspundere, daca e cazul, civila, contraventionala si penala.
Modificari aduse la Codul muncii si Legea pensiilor. Legi promulgate in data de 30 septembrie 2020 01 Oct 2020 | 2865
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1115
GDPR. Precizarile MInisterului Educatiei privind publicarea tezelor de doctorat 20 Feb 2020 | 1223
Un alt Cod administrativ al Romaniei a fost propus in Senat pentru dezbatere 02 Nov 2019 | 1561
Proiect de lege: decontarea pe viata a tratamentului victimelor de la clubul Colectiv 31 Oct 2019 | 1103
Alocatiile de stat pentru copii vor fi indexate cu rata inflatiei de la 01.01.2020 16 Oct 2019 | 1133
Telefonul mobil - sursa de tragedii in trafic. Propunerile MAI de modificare a Codului Rutier Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea salarizarii unice nu instituie o procedura prealabila in litigiile privind stabilirea si plata drepturilor salariale Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii Sursa: EuroAvocatura.ro
Nota critica asupra initiativei de propunere legislativa de modificare si completare a Legii medierii Sursa: EuroAvocatura.ro
CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei