Prin acest act normativ se propun modificari astfel incat salariatii din administratia publica si din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna platit, cu o durata de 21 sau 25 zile lucratoare, in raport cu vechimea lor in munca .
De asemenea, se propune abrogarea prevederilor din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza . In acest fel se elimina discriminarea salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare fata de salariatii din mediul privat, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile corelative care decurg din executarea contractelor individuale de munca .
Totodata, stabilirea duratei efective a concediului suplimentar de odihna urmeaza sa se aprobe de ordonatorii principali de credite. De altfel, potrivit prevederilor legale, gestionarea sistemului de salarizare a personalului din institutiile si autoritatile publice se asigura de fiecare ordonator de credite, care are obligatia sa stabileasca salariile de baza, sporurile si alte drepturi salariale in bani si in natura prevazute de lege, astfel incat sa se incadreze in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 817
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 969
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1791
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1334
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 4000
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 1804
Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040" Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Contestatie decizie de incadrare in grad de handicap. Necompetenta materiala Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 224 din 24.01.2012