din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1365 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » 2050: Viitorul �ncepe azi � recomandari pentru o viitoare politica integrata a protectiei mediului �n UE

2050: Viitorul �ncepe azi � recomandari pentru o viitoare politica integrata a protectiei mediului �n UE

  Publicat: 04 Feb 2009       4126 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Raportul final al comisiei temporare pentru schimbari climatice ofera recomandari pentru viitoarea politica integrata a protectiei mediului, subliniind importanta obiectivului de mentinere a cresterii temperaturii medii globale cu 2ËšC.

Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Totodata se solicita reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 25-40% p�na �n 2020, respectiv 80%p�na �n 2050 fata de nivelul din 1990.
Raportul final elaborat de Karl-Heinz Florenz (PPE-DE) a fost adoptat cu o larga majoritate (570 voturi pentru, 78 �mpotriva si 27 de abtineri).

Membrii PE se declara "extrem de preocupati de faptul ca, astfel cum se indica �n numeroase rapoarte stiintifice recente, efectele adverse ale schimbarilor climatice sunt mult mai rapide si mult mai grave dec�t se credea p�na acum." �n consecinta, se solicita Comisiei sa monitorizeze �ndeaproape si sa analizeze cele mai recente rezultate ale cercetarilor stiintifice �n scopul de a aprecia, �n special, daca obiectivul UE de 2�C si-ar atinge cu adevarat scopul de a evita schimbarile climatice periculoase.

Totodata se subliniaza importanta de a stabili, de catre UE si celelalte state industrializate ca si grup, a unui obiectiv pe termen mediu de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cu 25%-40% p�na �n 2020, precum si a unui obiectiv pe termen lung de reducere a emisiilor cu cel putin 80% p�na �n 2050 comparativ cu anul 1990, continu�nd sa se acorde atentie scopului de a limita cresterea temperaturii globale medii la 2�C peste nivelurile preindustriale, obtin�nd astfel o probabilitate de 50% de a realiza acest obiectiv.

Dorinta vizionara de schimbare
Potrivit raportului comisiei temporare, "�n prezent ne aflam �ntr-un moment de cotitura al politicii energetice si climatice, reflectat �n penuria din ce �n ce mai acuta a materiilor prime". Tocmai din acest motiv, nu "trebuie capitulat �n fata complexitatii problemei schimbarilor climatice si pe importanta manifestarii unei dorinte vizionare de a schimba ceva."

Recomandari detaliate pentru combaterea schimbarilor climatice
�n raport sunt prezentate �n detaliu o serie de masuri care ar trebuie luate �n urmatoarele domenii: energie, biocarburanti, eficienta energetica, mobilitate, logistica, turism, captarea si stocarea carbonului, protectia solului, a padurilor, managementul apei, pescuit, promovarea tehnologiilor de viitor, educatie. Aceste masuri se refera la:


* un obiectiv obligatoriu de 20% pentru eficienta energetica p�na �n 2020;
* crearea unor parteneriate pentru producerea de energie solara cu state terte din spatiul mediteranean (�n calitate de componenta a unei politici energetice comunitare externe), care sa vizeze �ntr-o faza initiala generarea de energie solara si transferarea acestuia catre Uniunea Europeana prin cabluri de �nalta tensiune si care, �ntr-o a doua faza, va putea reprezenta fundamentul pentru producerea de electricitate si de hidrogen si astfel pentru trecerea la o economie bazata pe energii regenerabile;
* obiectivul pe termen lung �n sectorul constructiilor din Europa ar trebui sa fie obtinerea unor performante energetice neutre pentru cladirile rezidentiale p�na �n 2015 si �n noile cladiri comerciale si publice p�na �n 2020 si acest obiectiv ar trebui extins pe termen lung pentru a include cladirile renovate; (61)
* reg�ndirea de catre Comisie a conceptului unei cote pentru biocombustibili si dezvoltarea unei politici flexibile care iau �n considerare caracterul complex al productiei de biocombustibili, inclusiv ciclul de viata al emisiilor de gaze cu efect de sera si aprecierea tuturor efectelor indirecte relevante; (44)
* crearea unui fond climatic si/sau a unor fonduri corespunzatoare �n statele membre si vede aici posibilitatea de a crea un stoc de capital pentru finantarea unei politici viitoare referitoare la clima, av�nd �n vedere caracterul conditionat al oricarei planificari actuale �n ceea ce priveste masurile individuale ale respectivei politici si investitiile si solidaritatea pe care le va presupune; (168)
* dezvoltarea, finantarea si introducere unei retele de energie electrica cu hidrogen lichid (cunoscuta sub numele de �supergrid�) la nivelul �ntregii UE, care sa fie accesibila tuturor furnizorilor de electricitate; (193)
* sa dezvolte noi strategii de comunicare �n scopul de a educa cetatenii si de a le pune la dispozitie stimulente pentru a reduce emisiile �ntr-o maniera fiabila, de exemplu prin difuzarea de informatii cu privire la emisiile de dioxid de carbon generate de produse si servicii . (193)

Energie nucleara
Membrii PE recunosc diversele abordari ale statelor membre privind energia nucleara si �ndeamna Comisia sa acorde o atentie speciala deseurilor radioactive si �ntregului ciclu pentru a �mbunatati siguranta nucleara.

Masuri de popularizare
Europarlamentarii solicita publicarea unei versiuni de popularizare a acestui raport, �n termen de trei luni de la adoptarea sa. De asemenea, se solicita dezvoltarea de noi strategii de comunicare care sa ofere stimulente cetatenilor �n ceea ce priveste reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, ca de exemplu prin oferirea de informatii referitore la relevanta CO2 a produselor sau a serviciilor.

Date de background
Mandatul si competentele comisiei temporare pentru schimbarile climatice
La 25 aprilie 2007, Parlamentul European a decis constituirea unei comisii temporare pentru schimbarile climatice, cu urmatoarele atributii:

* formularea de propuneri privind viitoarea politica integrata a Uniunii Europene �n materie de schimbari climatice si coordonarea pozitiei Parlamentului European �n ceea ce priveste negocierea cadrului international al politicii climatice dupa 2012;
* analizarea si evaluarea situatiei schimbarilor climatice si elaborarea de propuneri de actiuni adecvate, la toate nivelurile, �nsotite de evaluari ale impactului lor financiar si ale eventualelor costuri �n absenta actiunilor respective;
* constituirea unui inventar c�t mai complet posibil al evolutiilor recente si al perspectivelor �n materie de lupta �mpotriva schimbarilor climatice, astfel �nc�t sa ofere Parlamentului analiza detaliata necesara a acestora pe baza carora sa �si poata asuma responsabilitati politice;
* studierea impactului de mediu, juridic, economic, social, geopolitic, regional si de sanatate publica al acestor evolutii recente si perspective;
* analizarea si evaluarea modului �n care legislatia comunitara �n domeniu a fost aplicata p�na �n prezent;
* �n acest sens, crearea de contacte adecvate si organizarea de audieri cu parlamentele si guvernele statelor membre si ale tarilor terte, cu institutiile europene si cu organizatiile internationale, precum si cu reprezentanti ai comunitatii stiintifice, ai �ntreprinderilor si ai societatii civile, inclusiv cu retelele de autoritati locale si regionale.

Comisa este prezidata de deputatul italian Guido SACCONI (PSE, Italia). �n februarie 2008, Parlamentul a decis prelungirea cu noua luni a mandatului comisiei temporare, �ncep�nd cu 10 mai 2008.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...