din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1643 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Punct de vedere al Ministerului Public privind concluziile Raportului de tara al C E

Punct de vedere al Ministerului Public privind concluziile Raportului de tara al C E

  Publicat: 23 Jul 2009       931 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Biroul de Informare Publica si Relatii cu Presa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie este imputernicit sa aduca la cunostinta opiniei publice punctul de vedere al Ministerului Public formulat in urma prezentarii concluziilor Raportului Comisiei Europene privind progresele realizate de Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare :

Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Raportul prezinta obiectiv si punctual problemele supuse monitorizarii din justitia romana, din perspectiva situatiei actuale, a vulnerabilitatilor identificate si a masurilor necesare pentru a atinge exigentele unui stat de drept .

Ma bucura faptul ca expertii Comisiei Europene au remarcat si au apreciat masurile luate in cadrul Ministerului Public, in ceea ce priveste combaterea coruptiei la nivel local, respectiv elaborarea ghidului de bune practici in acest domeniu, intocmirea strategiilor locale de combatere a coruptiei si constituirea retelei de procurori care lucreaza in acest domeniu .

Totodata a fost apreciat rolul activ depus in promovarea recursurilor in interesul legii pentru unificarea practicii judiciare.

Cu toate dificultatile create de lipsa acuta de personal, aprecierile pozitive ale activitatii procurorilor consemnate in raport demonstreaza ca viziunea Ministerului Public concorda cu obiectivele fixate de Comisia Europeana si avem nevoie de continuitate in implementarea proiectului care vizeaza intarirea capacitatii institutionale a parchetelor de combatere a coruptiei.

Raportul surprinde constrangerile legislative cu privire la parghiile manageriale ale Procurorului General in domeniul resursei umane - angajarea, evaluarea, instruire, transferarea si sanctionarea � precum si in domeniul reorganizarii institutiei.

Procurorul General raspunde de intreaga activitate a procurorilor din Ministerul Public, insa principalele parghii manageriale ce ar putea duce la imbunatatirea activitatii sunt in portofoliul Consiliului Superior al Magistraturii. Din acest motiv raportul comisiei mentioneaza ca �este necesara intensificarea cooperarii din partea CSM in vederea reorganizarii� cu Procurorul General.

In acest sens, Procurorul General isi manifesta in continuare deschiderea pentru colaborare cu principalele institutii din sistemul judiciar � Consiliul Superior al Magistraturii, Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Justitiei.

Activitatea noastra depinde de celelalte institutii mentionate in raport, asa incat proiectele necesare in continuarea reformelor impun un consens si o colaborare in functie de competentele fiecareia pentru crearea premiselor unui sistem judiciar independent, profesionist si stabil.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...