In fapt, in seara zilei de 28 iulie 2006, pe podul Giurgenia��Vadu Oii a avut loc un accident rutier in care au fost implicate un autotren (format dintr-un autotractor si o semiremorca), incarcat cu tabla pentru constructii navale, la volanul caruia se afla conducatorul auto Danciuc Florinel, si un microbuz in care se afla lotul de handbal juniori al unui club sportiv din Cluj Napoca, condus de Szabo Jozsef Csaba. Angajat in traversarea fluviului Dunarea, indreptandu-se spre Constanta, conducatorul autotrenului a constatat ca cele doua benzi aferente directiei Giurgeni-Harsova erau inchise pentru reparatii, circulatia rutiera efectuandu-se pe sensul opus de mers. Dupa parcurgerea unei distante de cateva zeci de metri, pe culoarul creat pe contrasens, autotrenul s-a intersectat cu microbuzul, iar incarcatura agabaritica ce depasea semiremorca, cu cate 28 cm. lateral stanga si lateral dreapta, a acrosat si sectionat pe toata lungimea partea laterala stanga a microbuzului la inaltimea ferestrelor. In urma acrosarii, patru dintre elevii sportivi ce ocupau locurile de la ferestre, pe partea stanga, au fost accidentati, decedand astfel Bogdan Viorel Octavian, Urian Bogdan Ovidiu si Coldea Mircea, cea de-a patra victima, Veres Alpar, suferind vatamari corporale.
Probatoriul administrat in cauza a relevat faptul ca producerea acestui eveniment rutier s-a datorat conduitei culpabile exclusive sau determinante a conducatorului auto Danciuc Florinel care a patruns pe podul rutier cu o viteza superioara celei admise in zona respectiva (62 km/h fata de 10 km/h), incalcand totodata normele legale referitoare la autorizarea si efectuarea transporturilor agabaritice care prevad obligativitatea folosirii continue a lampilor girofar de culoare galbena, evidentiindu-se legatura de cauzalitate directa intre conduita inculpatului si moartea sau vatamarea victimelor .
Rapoartele de constatare medico-legala intocmite au concluzionat ca moartea celor trei victime a fost violenta si s-a datorat leziunilor traumatice produse ca urmare a impactului dintre cele doua autovehicule.
Dosarul a fost inaintat spre competenta solutionare Judecatoriei Cluj Napoca.
Efectele ofertei de angajare in raporturile juridice de munca Sursa: MCP avocati
Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...