Scopul proiectului este implicarea magistratilor romani in activitati de schimb de experienta cu alte state membre ale Uniunii Europene in vederea identificarii de bune practici in investigarea infractiunilor grave de coruptie si a infractiunilor economice asimilate ori conexe celor de coruptie si adaptarea acestora la practica de investigatii din Romania.
Concret, timp de 10 luni, procurori, avocati si practicieni provenind din patru state membre ale Uniunii Europene (Marea Britanie, Franta, Germania, Lituania) vor impartasi experienta lor in cele sase domenii selectate: Aceste domenii sunt urmatoarele :
- a��Detectarea si probarea mecanismelor de fraudare folosite pe piata de capitala��;
- a��Tehnici de identificare si probare a schemelor de spalarea banilor folosind centre de peste hotare si paradisuri fiscalea��;
- a��Detectarea si probarea mecanismelor de fraudare folosite pe piata asigurarilora��;
- a��Metode de evaluare a activelor. Abordarea practica referitoare la infractiunile de coruptie si fraude legate de achizitia publica si privatizarea��;
- a��Raspunderea penala a persoanelor juridicea��;
- a��Utilizarea instrumentelor IT in probarea infractiunilor de coruptie sau in legatura cu infractiunile de coruptiea��
Activitatile din cadrul proiectului vor fi coordonate de a��Northern Ireland Public Sector Enterprises Ltd. (NI-CO)a�� o companie nonprofit, detinuta de Guvernul Irlandei de Nord, specializata in servicii de consultanta in domeniul intaririi capacitatilor administrative si institutionale.
Vor fi desfasurate patru tipuri de activitati:
1. In timpul MISIUNII DE INFORMARE, expertii vor avea intalniri bilaterale atat cu reprezentantii fiecarei institutii ce activeaza in domenii de interes pentru tema respectiva cat si cu personalul operativ din cadrul DNA implicat in activitati de investigatie in legatura cu tema propusa.
Obiectivul acestor misiuni este de a familiariza expertii asupra cadrului legal si operational roman in domeniul respectiv, de a identifica problemele si obstacolele cu care fiecare institutie se confrunta in activitatea sa si cum pot fi acestea depasite prin imbunatatirea cooperarii cu alte institutii.
2. Un ATELIER DE LUCRU constituit dintr-o serie de intalniri multilaterale, ce se desfasoara pe o durata de trei zile (misiune de cinci zile).
Intalnirile vor fi prezidate de experti straini, iar agenda de lucru va fi formata din problemele si obstacolele descoperite de experti in timpul misiunii de informare.
Reprezentantii tuturor institutiilor ce activeaza in domeniul respectiv vor participa la aceste ateliere, cu scopul de a propune si examina procedee adecvate ce vor fi implementate in vederea imbunatatirii cooperarii, acolo unde este necesar.
Expertii straini vor prezenta modul in care sunt abordate problemele ridicate in tara lor si in alte tari .
De asemenea, unul din punctele finale de pe agenda de lucru l-ar putea forma dezbaterile cu privire la continutul ghidurilor care vor cuprinde practicile folosite in fiecare dintre domeniile luate in considerare. Ghidurile de practici vor fi ulterior redactate de expertul strain.
3. Activitatea de REDACTARE A GHIDURILOR consta in rezumarea discutiilor si concluziilor/deciziilor luate in cadrul atelierului si adaugarea altor date ce s-au dovedit a fi necesare beneficiarilor, rezultate pe parcursul dezbaterilor din cadrul atelierului de pregatire.
4. Organizarea unui SEMINAR DE PREGATIRE PROFESIONALA pentru 10 judecatori si 5 procurori, cu scopul de a consolida si disemina informatiile adunate pe parcursul desfasurarii activitatilor anterioare.
Beneficiarul principal este Directia Nationala Anticoruptie iar co-beneficiarii sunt Ministerul Justitiei, Garda Financiara, Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor, Agentia Nationala de Integritate, Inspectoratul General al Politiei, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania, Oficiul National al Registrului Comertului, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.
Suma alocata derularii acestui proiect este de 600.000 euro (560.000 euro fonduri europene alocate in cadrul programului Facilitatea de Tranzitie si 40.000 euro cofinantare nationala paralela).a��
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...