In aceasta etapa a procedurii legislative, Guvernul, prin Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti (MJLC), nu mai poate sa sesizeze Parlamentul cu alte forme ale proiectelor celor doua coduri de procedura, decat cele cu care a fost sesizat Parlamentul de catre Guvern in februarie 2009.
Proiectele Codurilor de procedura au fost depuse la Senat in 25 februarie 2009, odata cu proiectele Codurilor Civil si Penal. Codurile Civil si Penal au fost adoptate prin procedura angajarii raspunderii Guvernului in iunie 2009. In ceea ce priveste proiectele Codurilor de procedura, dezbaterile isi continua mersul firesc, acestea aflandu-se in prezent in dezbaterea subcomisiilor parlamentare special create in acest sens.
Potrivit procedurii legislative in vigoare, cele doua proiecte au fost considerate adoptate tacit de catre Senat la data de 7 septembrie 2009 (dupa expirarea termenului de 60 de zile de la sesizare pentru adoptare). Proiectele au fost transmise apoi Camerei Deputatilor, care va aproba forma finala a celor doua proiecte si care, conform legii, nu mai este tinuta de un termen limita pentru adoptarea acestora.
Camera Deputatilor, in calitate de Camera decizionala nu se poate pronunta decat cu privire la textul cu care a fost sesizata de catre prima Camera, Senatul, indiferent de modul in care aceasta a adoptat proiectul (in cazul de fata, prin aprobare tacita).
Guvernul, reprezentat de MJLC, se poate implica, in aceasta etapa a procesului legislativ, doar prin participarea la dezbaterile subcomisiilor speciale si prin sprijinul acordat la formularea de amendamente la proiectele supuse dezbaterii subcomisiilor speciale, inclusiv din perspectiva efectuarii corelarilor necesare ca urmare a formelor adoptate cu privire la Codul penal si Codul civil.
Eventualele corelari care apar ca necesare in urma adoptarii Codului civil si a Codului penal pot fi efectuate numai in contextul dezbaterilor in subcomisiile speciale. Rapoartele adoptate de cele doua subcomisii speciale cu privire la cele doua proiecte vor fi supuse ulterior adoptarii Camerei Deputatilor, in calitate de Camera decizionala.
Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti isi reafirma sprijinul pentru adoptarea cat mai urgenta a codurilor de procedura, ca premisa a declansarii procesului de implementare a celor patru coduri, civil si procedura civila, penal si procedura penala.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...