Posturile de inspectori au fost repartizate in baza criteriului reprezentativitatii regionale a instantelor si parchetelor .Consiliul a respins solicitarea Procurorului General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, care considera ca actuala forma de examinare prin sustinerea unui interviu de catre candidati vine in contradictie cu prevederile art. 61 alin. 3 din Legea privind Consiliul Superior al Magistraturii. Mai apreciaza ca procedura folosita in prezent necesita actualizare in raport de modificarile si completarile intervenite la zi.Motivele respingerii cererii sunt :- dispozitiile legale privind selectarea inspectorilor, prin concurs sau examen, sunt aceleasi din anul 2005 (art. 61 alin. 3 din L.317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii);- concursul desfasurat pentru selectarea inspectorilor presupune sustinerea unui interviu in fata Plenului, evaluarea candidatilor de catre o comisie de evaluare si verificarea bunei reputatii;- procedura pentru concursul desfasurat azi a fost declansata in 26 februarie 2009, prin vacantarea tuturor posturilor de inspectori, anterior intrarii in vigoare a O.U.G. Nr. 59/27.05.2009, publicata in M.Of. Nr. 439/26.06.2009;- in sedinta publica din 10 septembrie 2009 consiliul a hotarat, prin vot, ca procedura selectiei inspectorilor judiciari in acest caz nu cade sub incidenta O.U.G. nr. 34/2009, ca efect al principiului tempus regit actum (http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/14_09_2009__26406_ro.htm) - interviul are loc in sedinta publica, pe baza unei proceduri transparente;- procurorul general al PICCJ a mai participat la derularea unor astfel de proceduri de selectie a inspectorilor, fara a invoca nelegalitatea desfasurarii concursului sau examenului, manifestandu-si doar dreptul la vot cu privire la fiecare dintre candidati (http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/09_04_2009__22731_ro.PDF).Consiliul Superior al Magistraturii a declansat procedura selectiei pentru 22 posturi vacante de inspectori prin Hotararea Plenului nr. 695 din 2009 a (http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/05_05_2009__23064_ro.pf) repartizate astfel:- 13 posturi pentru inspectori in cadrul Serviciului Inspectie Judiciara pentru judecatori, - 9 posturi pentru inspectori in cadrul Serviciului Inspectie Judiciara pentru procurori. Au dobandit calitatea de judecatori inspectori in cadrul Serviciului de Inspectie Judiciara pentru Judecatori:- domnul Darie Daniel, judecator la Judecatoria Moinesti;- doamna Beldian Diana Cristea, judecator la Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti;- doamna Smaranda Valeria, judecator cu grad de Curte de Apel, vicepresedinte a Tribunalului Olt.Au dobandit calitatea de procurori inspectori in cadrul Serviciului de Inspectie Judiciara pentru Procurori:- domnul Ianosi Gheorghe, procuror la Parchetul de pe langa Judecatoria Beclean;- domnul Costinas Vasile, procuror la Parchetul de pe langa Judecatoria Satu Mare;- domnul Cismaru Dumitru, procuror la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;- Domnul Stan Gheorghe, procuror la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti.Potrivit legii, pe langa Plenul Consiliului Superior al Magistraturii functioneaza Inspectia judiciara, condusa de un inspector sef.Inspectorii din cadrul Inspectiei judiciare sunt numiti de plen, prin concurs sau examen, pentru un mandat de 6 ani, dintre persoanele care au cel putin 8 ani vechime in magistratura, au avut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare si se bucura de o buna reputatie profesionala si morala. Pe durata exercitarii mandatului de inspector, judecatorii si procurorii sunt suspendati de drept din functiile pe care le ocupa la instante si parchete.Judecatorii si procurorii cu functii de conducere sunt obligati sa opteze intre functia de conducere si cea de inspector judiciar, in termen de 30 de zile de la data dobandirii dreptului de a ocupa in continuare functia de inspector judiciar.Perioada in care judecatorul sau procurorul este inspector judiciar in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii constituie vechime in functia de judecator sau procuror.Plenul CSM a stabilit criterii obiective de evaluare a candidatilor la functia de inspector: gandire independenta/critica, integritate/consistenta cognitive - morala, predispozitie pentru munca,intensa si invatare profesionala continua, autenticitate si motivare intrinseca a activitatilor profesionale, comunicare clara si logica, receptivitate fata de orice informatie care ar putea imbunatati calitatea opiniei, autocontrol, capacitate de discernamant si puterea de a decide, cooperare, rezistenta la stres, disponibilitate pentru deplasari frecvente, sensibilitate fata de aspectele independentei magistratilor (Hotararea Plenului nr. 201 din 2006).
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...