Inaintea alegerilor europene din iunie 2009, deputatii europeni au aprobat includerea in directiva a soferilor independenti. Noul Parlament, in care dreapta politica are mai multe locuri, vrea ca soferii independenti sa nu fie obligati sa respecte noile reguli .
In mandatul trecut, majoritatea deputatilor au fost de acord ca toti soferii de tir, angajati sau independenti, sa respecte aceleasi reguli privind timpul de lucru, reguli care sa ii protejeze de riscurile care apar in situatia activitatii prelungite.
Soferii independenti pot lucra peste 65 de ore pe saptamana
a��Este vorba de siguranta soferilor independenti. Daca directiva este buna pentru sanatatea angajatilor companiilor, ar trebui sa fie buna si pentru soferii independentia��, ne-a spus deputatul european Alejandro Cercas (Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, Spania), care a redactat un raport din proprie initiativa pe aceasta tema, raport ce a fost adoptat de Parlamentul European in octombrie 2008.
Domnul Cercas cerea atunci includerea in directiva a soferilor independenti. Din punctul dumnealui de vedere, atat soferii angajati cat si cei independenti sunt la fel de obositi in momentul in care lucreaza prea mult. a��Vorbim aici de un timp prelungit de lucru. Soferii independenti isi pot extinde activitatea la peste 65 de ore pe saptamanaa��, a adaugat dumnealui. Acestia pun in pericol si viata celorlalti participanti la trafic, crede domnul Cercas, care considera ca decizia implica oresponsabilitate sociala.
Temerile sunt exagerate
Raportoarea actuala pentru timpul de lucru al soferilor de tir, Edit Bauer (Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat), Slovacia), considera ca temerile sunt exagerate si ca soferii stiu cand sa se opreasca. a��Nu-i putem considera pe soferii independenti sinucigasi potentialia��, a mai spus dumneaei.
In plus, verificarea orelor de lucru pentru soferii independenti ar fi foarte complicata, iar costul acesteia prea ridicat, este de parere doamna Bauer. Aceste argumente, dar si cel al inutilitatii reglementarii, au fost mai puternice decat opinia celor care considera ca unele companii ar putea forta soferii angajati sa lucreze ca independenti pentru a a��evitaa�� noile reguli .
Comisia parlamentara contrazice pozitia Parlamentului din mandatul trecut
Pe 29 septembrie 2009, comisia pentru ocuparea fortei de munca de la Parlamentul European a contrazis votul in plen din mai 2009, la diferenta de un vot (25-24).
Domnul Cercas considera ca acest vot reflecta evolutia politica a Parlamentului, deoarece aproape toti deputatii de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat) au votat pentru excluderea din directiva a soferilor independenti.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...