din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2746 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Unii judecatori apreciaza discriminatoriu modul de calcul al salariilor procurorilor DIICOT si DNA

Unii judecatori apreciaza discriminatoriu modul de calcul al salariilor procurorilor DIICOT si DNA

  Publicat: 28 Jan 2008       6407 citiri       Sursa: NewsIn  


Drepturi banesti care se acorda pentru desfasurarea unor anumite activitati.
CSM sustine ca dispozitiile legale care reglementeaza o remuneratie superioara a procurorilor din structurile teritoriale ale DIICOT si DNA, fata de judecatorii implicati in solutionarea dosarelor inaintate de acesti procurorii ar putea avea caracter discriminatoriu.

Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Drepturi banesti care se acorda pentru desfasurarea unor anumite activitati.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) si-a exprimat acest punct de vedere ca urmare a solicitarii Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii care, la randul sau, are de solutionat o plangere in acest sens de magistratii Sectiei Penale de la Tribunalul Alba.
Astfel, plenul CSM considera ca distinctia se face dupa criteriul categoriei sociale avand in vedere ca locul de munca diferentiaza magistratii care fac parte din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism de ceilalti magistrati.

Salarizarea superioara a procurorilor din cadrul celor doua directii a fost justificata, arata CSM in raspunsul trimis CNCD, prin necesitatea de a se asigura incoruptibilitatea acestora, prin necesitatea intensificarii luptei impotriva fenomenului coruptiei precum si pentru gravitatea infractiunilor date in competenta acestor structuri. "Putem spune ca scopul urmarit prin acordarea unei salarizari superioare este unul legitim", mai precizeaza CSM.

"Nu acelasi lucru se poate spune, in opinia noastra, si cu privire la metoda de atingere a acestui scop. Astfel, incoruptibilitatea trebuie asigurata pentru toti magistratii, la toate nivelurile de judecata si in toate cauzele. De asemenea, daca s-a avut in vedere intensificarea luptei impotriva coruptiei si gravitatea faptelor penale date in competenta acestor procurori trebuie mers si mai departe si observat ca la acest proces participa si judecatori care judeca aceste fapte cu care sunt sesizati prin rechizitorii. Prin urmare, salarizarea superioara a procurorilor din cadrul celor doua directii nu poate duce la asigurarea incoruptibilitatii magistratilor si nici la asigurarea respectarii principiilor statului de drept asa incat, consideram ca aceasta diferentiere este nejustificata iar metoda de atingere a acestui scop este neadecvata. Fata de cele ce preced, avand in vedere sesizarea analizata, apreciem ca dispozitiile legale invocate de judecatori au caracter discriminatoriu potrivit Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata", se mai arata in nota trimisa de CSM catre CNCD.

Printr-o sesizare adresata Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, judecatoarea Maria Diana Sima de la Sectia Penale a Tribunalului Alba si alti colegi solicita sa constate existenta unui �tratament diferentiat si discriminatoriu, potrivit art. 2 alin. (1), art. 2 alin. (3), art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 137/2000, intre judecatori si procurorii din cadrul structurii specializate a DIICOT � Directia Nationala Anticoruptie in ceea ce priveste incadrarea acestora la nivelul unui procuror de Inalta Curte de Casatie si Justitie, aspect care reiese din prevederile Legii nr. 508/2004 si din continutul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 177/2002�

In sesizare se mai arata ca �dosarele solutionate de judecatorii de la sectia penala sunt aceleasi cu cele cercetate de procurorii DIICOT � Directia Nationala Anticoruptie, care de fapt sesizeaza instanta de judecata cu rechizitoriu� asa incat incadrarea procurorilor de la Directia Nationala Anticoruptie si DIICOT cu salarizarea prevazuta pentru procurorii de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie � aduce atingere principiului nediscriminarii".
Potrivit art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2006, aprobata prin Legea nr. 45/2007, procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si cei din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt salarizati potrivit art. 6-13 de la lit.A din Anexa, in raport cu functiile pe care le detin sau cu care sunt asimilati potrivit legii.
Judecatorii mai arata ca procurorii de la cele doua directii sunt salarizati la nivelul functiilor de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie incepand cu functia de adjunct al procurorului general si incheind cu functia de procuror in cadrul acestui parchet.
Conform art. 16 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.

Potrivit art. 1 alin. (2) lit.e) pct.i din Ordonanta Guvernului nr. 137/2000, principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special si in exercitarea dreptului la munca, la libera alegere a ocupatiei, la conditii de munca echitabile si satisfacatoare, la protectia impotriva somajului, la un salariu egal pentru munca egala, la o remuneratie echitabila si satisfacatoare.

Conform art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 137/2000, prin discriminare se intelege orice deosebire, excludere, restrictie sau preferinta, pe baza de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, sex, orientare sexuala, handicap, boala cronica necontagioasa, infectare HIV, apartenenta la o categorie defavorizata, precum si orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrangerea, inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii, in conditii de egalitate, a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, in domeniul politic, economic, social si cultural sau in orice alte domenii ale vietii publice.
Alineatul (3) al articolului citat prevede ca sunt discriminatorii prevederile, criteriile sau practicile aparent neutre care dezavantajeaza anumite persoane, pe baza criteriilor prevazute la alin. (1), fata de alte persoane, in afara cazului in care aceste prevederi, criterii sau practici sunt justificate obiectiv de un scop legitim, iar metodele de atingere a acelui scop sunt adecvate si necesare. In situatia de fata, prin prevederile art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2006, apreciem ca se aplica un tratament diferentiat intre magistratii incadrati in cele doua directii si ceilalti magistrati.

Modul de calcul al salariilor procurorilor DIICOT din strucuturile teritoriale este acelasi cu modul de calcul al salariilor procurorilor din structura centrala, a precizat pentru NewsIn, procurorul Simona Frolu de la Biroul de Presa al Parchetului General.

De asemenea, purtatorul de cuvant al DNA, Livia Saplacan, a aratat ca nu exista nici o diferenta in modul de calculare a salariului procurorilor DNA din structurile teritoriale fata de cei din structura centrala.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...