din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3311 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CNSAS dizolvare-Verdictele date in baza legii CNSAS sunt nule de drept, potrivit presedintelui CSM

CNSAS dizolvare-Verdictele date in baza legii CNSAS sunt nule de drept, potrivit presedintelui CSM

  Publicat: 01 Feb 2008       2617 citiri       Sursa: NewsIn  


(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Presedintele CSM, Lidia Barbulescu, a declarat joi ca nu o surprinde decizia CCR care a declarat neconstitutionala Legea CNSAS si a apreciat ca toate verdictele date pana acum in baza legii aminitite ar fi nule de drept .

Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Barbulescu Constantin - membru al Parlamentului Romaniei.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Legea privind statutul magistraţilor
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Voiculescu Dan - membru al Parlamentului Romaniei.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Aplicarea normelor juridice la fapte ori situatii concrete.
Forma a raspunderii juridice care consta in aplicarea unor sanctiuni administrative,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
"Ar fi o greseala sa se considere ca deciziile sunt doar pentru viitor, deoarece in urma unei astfel de hotarari este ca si cum acel text nu ar fi existat", a declarat presedintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM).

"Personal nu sunt mirata de decizia Curtii Contitutionale. In sfarsit, s-a constatat ca o asemenea institutie nu apare in ordinea constitutionala a tarii. In opinia mea mai sunt si alte astfel de institutii carora le va veni si lor vremea, dar nu vreau sa ma pronunt intrucat nu sunt judecator constitutional si nu sunt investita cu o astfel de cauza", a mai spus Lidia Barbulescu .

Ea a sustinut ca nu trebuie confundate textele constitutionale si deciziile constitutionale cu textele de lege care odata modificate nu retroactiveaza. "Nu se poate vorbi de neretroactivitate in acest caz cu atat mai mult cu cat in cazul de fata se spune ca aceasta institutie a functionat in afara legii fundamentale," a mai precizat presedintele CSM.
Presedintele CSM, Lidia Barbulescu, a spus ca magistratii sunt obligati in baza articolului 6 din Legea 303/2004 sa faca, la numirea in functie, o declaratie pe proprie raspundere in care sa precizeze daca au colaborat sau daca au fost angajatii fostei securitati. Barbulescu a precizat ca aceasta masura a fost luata la nivelul instantelor si Inaltei Curti de Casatie si Justitie din anul 2001.

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a declarat joi neconstitutionala Legea nr.187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea politiei politice comuniste dupa ce a fost sesizata cu aceasta exceptie in cazul fostului lider PC, Dan Voiculescu . CCR a declarat neconstitutionale si articolele II si V din ordonanta de urgenta a Guvernului, ale caror prevederi se refera la reglementarea functionarii CNSAS.

CCR a declarat ca fiind neconstitutionale articolul II din ordonanta de urgenta a Guvernului care se refera la obligatia autoritatilor la care se depuneau declaratiile, conform Legii 187/1999, de a trimite la CNSAS, lista persoanelor care intra sub incidenta legii CNSAS, insotite de plicurile inchise care contin declaratiile pe propria raspundere . Articolul se refera la metodologia practica, in sensul in care se specifica ca lista trebuie sa cuprinda numele si prenumele persoanei, numele si prenumele parintilor, locul de munca si functia pe care o ocupa, domiciliul din actul de identitate.
In articolul V al ordonantei de urgenta a Guvernului nr.16/2006 se stipuleaza ca, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a OUG, se modifica conform ordonantei hotararea Parlamentului pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii ca politie politica din 2000.

Cele doua articole se refera la metodologia dupa care se desfasoara activitatea CNSAS, ceea ce, coroborat cu declararea neconstitutionalitatii asupra intregii Legi 187/1999, practic are efect de desfiintarea a Consiliului.
Potrivit comunicatului de presa remis de CCR, in sedinta de miercuri Curtea a examinat exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr.187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea politiei politice comuniste si a constatat, cu unanimitate de voturi, ca dispozitiile legii, precum si cele ale art. II si art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.16/2006 sunt neconstitutionale.

Decizia este definitiva si general obligatorie, se comunica presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...