din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2349 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE: Bulgaria s-a angajat in eforturile de reforma si a obtinut rezultate importante, Romania si-a pierdut dinamismul

CE: Bulgaria s-a angajat in eforturile de reforma si a obtinut rezultate importante, Romania si-a pierdut dinamismul

  Publicat: 21 Jul 2010       1326 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
Rapoartele anuale din acest an privind eforturile Bulgariei si ale Romaniei de a obtine rezultate in reforma judiciara si in lupta impotriva coruptiei dezvaluie o situatie diferita in cele doua tari .

Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(protectia persoanelor cu handicap). Reunifica absenta, pierderea sau alterarea unei structuri ori a unei functii (anatomica, fiziologica sau psihologica) a persoanei.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

In timp ce Bulgaria s-a angajat in eforturile de reforma si a obtinut rezultate importante, Romania si-a pierdut dinamismul, raportul indicand deficiente importante in eforturile acesteia de a realiza progrese. In ambele tari, factorii de decizie din sistemul judiciar trebuie sa isi asume o mai mare responsabilitate in beneficiul reformei. Pentru a ghida acest proces, rapoartele includ o serie de recomandari concrete pe care cele doua tari trebuie sa le puna in aplicare in cursul anului viitor.

Presedintele Comisiei Europene, JosA� Manuel Barroso, a declarat: a��Rapoartele adoptate astazi sunt obiective, echilibrate si echitabile. Acestea recunosc realizarile Bulgariei si ale Romaniei atunci cand este cazul, fara a ascunde deficientele existente. Rapoartele arata ca Mecanismul de cooperare si de verificare produce rezultate si mentine presiunea in vederea onorarii angajamentelor asumate. Situatiile in Bulgaria si in Romania sunt foarte diferite anul acesta, insa invit ambele guverne sa urmeze recomandarile noastre in beneficiul cetatenilor lor.a��

Ca si in rapoartele anterioare, analiza Comisiei este bazata pe o evaluare a progreselor realizate de autoritatile din Bulgaria si din Romania, precum si pe informatiile provenind de la statele membre, de la organizatii internationale, de la experti independenti si din diverse alte surse.Comisia a efectuat mai multe misiuni in Bulgaria si in Romania, inclusiv cu sprijinul unor experti de inalta calificare din statele membre.De asemenea, rapoartele iau in considerare raspunsurile Bulgariei si Romaniei la chestionarele detaliate elaborate de catre Comisie.

Raportul privind progresele realizate de Bulgaria indica un puternic dinamism pentru reforma, care s-a creat de la ultimul raport anual al Comisiei prezentat in iulie 2009. Comisia constata ca exista vointa politica de a realiza cu succes reforma sistemului judiciar si recomanda Bulgariei sa continue eforturile de reforma.

Bulgaria a adoptat imbunatatiri ale procedurilor penale si poate face dovada unui numar mai mare de trimiteri in judecata pentru cazurile legate de coruptie la nivel inalt si de criminalitate organizata. Cu toate acestea, numarul cazurilor solutionate in instanta este in continuare prea redus. Este nevoie de imbunatatirea practicii profesionale in cadrul politiei, organelor de urmarire penala si instantelor, iar pentru aceasta va fi necesara asistenta externa. Sistemul judiciar trebuie sa ia mai des initiative si sa demonstreze un simt de responsabilitate mai puternic. Fondurile publice trebuie protejate mai bine impotriva fraudei si a conflictelor de interese.

Noua strategie de reforma judiciara a Bulgariei, aprobata de Guvern la 23 iunie, demonstreaza vointa politica de realizare a unei reforme profunde a sistemului judiciar. In cadrul acestei strategii, actualele deficiente care ar trebui solutionate de Bulgaria sunt considerate prioritati nationale si sunt abordate printr-o actiune comuna la nivel politic, la nivelul sistemului judiciar si la nivelul societatii bulgare.

Bulgaria a stabilit un nou parteneriat cu Comisia si a imbunatatit calitatea raportarii privind progresele realizate in cadrul Mecanismului de cooperare si de verificare .

Raportul privind Romania indica deficiente importante in eforturile Romaniei de a realiza progrese. Romania a dat dovada unui angajament politic insuficient de a sprijini procesul de reforma. In plus, factorii de decizie din sistemul judiciar s-au aratat reticenti in ceea ce priveste cooperarea si asumarea responsabilitatii in beneficiul reformei. Lipsa eficientei procedurilor judiciare si a consecventei jurisprudentei ramane deficienta fundamentala a Romaniei. In plus, sunt necesare imbunatatiri in ceea ce priveste responsabilizarea sistemului judiciar si procedurile disciplinare. Comisia invita Romania sa corecteze rapid aceste deficiente pentru a redinamiza procesul de reforma. Romania ar trebui, in special, sa stabileasca o cooperare stransa si constructiva intre diferitii actori la nivel politic si judiciar si sa consolideze angajamentul sistemului judiciar in favoarea reformei.

Modificarile legii privind Agentia Nationala de Integritate, votate la 30 iunie, reprezinta un important pas inapoi. Legea risca sa prejudicieze rezultatele pozitive obtinute de Agentia Nationala de Integritate si aduce Romania intr-o situatie de nerespectare evidenta a angajamentelor asumate la momentul aderarii. Comisia invita Romania sa isi onoreze angajamentele prin gasirea celor mai adecvate mijloace legislative pentru a restabili competentele ANI de a propune confiscarea efectiva a averilor nejustificate. Romania ar trebui sa isi propuna sa asigure un sprijin politic larg pentru transparenta si pentru protejarea eficienta impotriva coruptiei si a conflictelor de interese.

Dupa o incetinire a activitatii parlamentare, Romania a realizat progrese importante in al doilea trimestru al anului 2010, prin adoptarea in Parlament a Codului de procedura civila si a Codului de procedura penala, la 22 iunie. Ministerul Justitiei a lansat, de asemenea, o consultare privind o strategie de reforma a justitiei. Pregatirile pentru intrarea in vigoare a celor patru coduri noi, prevazuta acum pentru octombrie 2011, reprezinta o ocazie importanta de a realiza o reforma aprofundata a sistemului judiciar din Romania. Pentru a sprijini acest proces de reforma, Comisia invita Romania sa valorifice sprijinul puternic al Parlamentului pentru codurile de procedura si sa extinda aceasta vointa politica si la alte domenii.

Ambele rapoarte recunosc necesitatea continuarii acordarii de asistenta si a monitorizarii Romaniei si Bulgariei de catre Comisie in vederea sustinerii proceselor de reforma din Bulgaria si Romania, pana la indeplinirea tuturor obiectivelor de referinta, ceea ce va permite abrogarea MCV. Pentru a ajuta ambele state membre sa isi concentreze eforturile de reforma, Comisia formuleaza o serie de recomandari pentru fiecare dintre acestea. Comisia va sprijini in continuare Bulgaria si Romania in eforturilor lor de reforma si va prezenta urmatoarea evaluare a progreselor in vara anului 2011.


La 1 ianuarie 2007, Comisia a instituit un Mecanism de cooperare si de verificare a angajamentelor asumate de Bulgaria si de Romania in domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate. Comisiei i s-a solicitat sa elaboreze periodic un raport privind progresele realizate in aceste domenii. Aceasta a prezentat primul sau raport la 27 iunie 2007 si de atunci emite rapoarte semestriale. Rapoartele Comisiei publicate astazi evalueaza progresele inregistrate in vederea indeplinirii obiectivelor de referinta stabilite la momentul aderarii in ceea ce priveste reforma sistemului judiciar, lupta impotriva coruptiei si a�� in cazul Bulgariei a�� lupta impotriva criminalitatii organizate. Rapoartele se bazeaza pe informatiile furnizate de guvernele bulgar si roman, de statele membre, de organizatii ale societatii civile, de asociatii si de experti. Rapoartele Comisiei sunt completate de rapoarte tehnice detaliate privind fiecare tara.

Ultimele rapoarte anuale au fost publicate la 22 iulie 2009 si au fost completate prin rapoarte intermediare, publicate la 23 martie 2010.



Citeşte mai multe despre:    Raportul pe Justitie    Romania    Justitie    Comisia Europeana    Romania    Bulgaria

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

BNR: Lansare moneda din argint cu tema 150 de ani de la nasterea lui Vladimir Ghika
22 Dec 2023 | 471

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 468

Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF
26 Dec 2022 | 54053

[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
23 Feb 2022 | 1381

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 1536

Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat
27 Dec 2021 | 56465



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria
Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania
Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

CEDO: Muhammad si Muhammad impotriva Romaniei. garantii procedurale in cazul expulzarilor de straini
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Solicitarea efectuarii muncii suplimentare din partea angajatorului. Scrisa sau verbala, directa sau indirecta
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2494 din data de 21.09.2019