Ea propune o strategie care vizeaza reducerea barierelor comerciale, deschiderea pietelor globale si obtinerea unor conditii echitabile pentru intreprinderile europene. Obiectivul global este adoptarea unei abordari mai ferme pentru a garanta faptul ca cetatenii europeni se bucura de beneficiile comertului.a��Comertul promoveaza redresarea economica prin asigurarea cresterii si garantarea locurilor de muncaa��, a declarat comisarul UE pentru comert, Karel De Gucht. a��O strategie comerciala reinnoita va deschide pietele si va conecta Europa la principalele surse si regiuni de crestere globala. Obiectivul meu este garantarea faptului ca intreprinderile europene beneficiaza de conditii echitabile si ca drepturile noastre sunt respectate astfel incat sa ne putem bucura cu totii de beneficiile comertului.a�� Documentul prezinta triplul beneficiu al comertului pentru Europa: crestere economica mai puternica, mai multe locuri de munca si optiuni mai variate pentru consumatori la preturi mai scazute. Comisia intentioneaza sa utilizeze politica comerciala pentru a contribui la depasirea crizei actuale si pentru a crea mediul adecvat pentru o economie puternica a UE. Mai precis, Comisia propune: 1. finalizarea agendei sale ambitioase de negocieri in cadrul OMC, precum si cu parteneri comerciali majori cum sunt India si Mercosur. Finalizarea acestei agende ar duce la cresterea PIB-ului european cu peste un procent pe an;2. aprofundarea relatiilor comerciale cu alti parteneri strategici, cum sunt Statele Unite, China, Rusia si Japonia, accentul fiind pus in special pe barierele comerciale netarifare;3. ajutarea intreprinderilor europene sa obtina accesul la piete globale prin instituirea unui mecanism de restabilire a echilibrului intre pietele deschise din UE (de exemplu, achizitiile publice) si piete mai inchise cu partenerii nostri comerciali;4. deschiderea de negocieri cu privire la dispozitii globale in materie de investitii cu unii dintre principalii nostri parteneri comerciali;5. garantarea unui comert echitabil si a unei respectari adecvate a drepturilor noastre, transformand promisiunile pe hartie in beneficii concrete;6. asigurarea in continuare a caracterului inclusiv al comertului, astfel incat sa se bucure de beneficii o majoritate, si nu o minoritate. Vom ilustra modul in care comertul poate sprijini in continuare dezvoltarea, prin instituirea unui nou cadru de norme privind preferintele comerciale pentru tarile in curs de dezvoltare . Aceste prioritati reflecta preocuparile cetatenilor din intreaga UE. O ancheta Eurobarometru privind comertul international, publicata, de asemenea, astazi, arata ca doua treimi dintre cetatenii europeni considera ca UE a beneficiat de pe urma comertului international. Majoritatea acestora au incredere in faptul ca produsele si serviciile europene pot concura cu succes pe piata globala.
ContextDocumentul de dezbatere este insotit de alte doua documente. Un raport privind a��Progresele inregistrate cu privire la strategia pentru o Europa globala 2006-2010a�� trece in revista progresele realizate in ultimii cinci ani in ceea ce priveste obtinerea unei mai mari deschideri comerciale intre UE si partenerii sai comerciali. Un document de lucru intitulat a��Comertul ca motor al prosperitatiia�� arata contributia pe care comertul durabil, inteligent si inclusiv o poate aduce in materie de crestere si creare de locuri de munca si analizeaza cele mai importante bariere ramase in calea comertului cu bunuri si servicii, precum si in calea investitiilor.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 475
Legi promulgate in data de 26 martie 2021 27 Mar 2021 | 1366
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1408
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1103
Guvernul a eliminat doua conditionalitati din programul IMM Invest 28 May 2020 | 1085
Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) a fost recunocuta ca fiind de utilitate publica 25 May 2020 | 1221
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020