din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1830 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » ANRCTI a lansat consultarea publica privind arhivarea documentelor in forma electronica

ANRCTI a lansat consultarea publica privind arhivarea documentelor in forma electronica

  Publicat: 11 Apr 2008       2556 citiri       Sursa: NewsIn  



Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a lansat consultarea publica privind arhivarea documentelor in forma electronica, se arata in comunicatul Autoritatii.

Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Bilet la ordin andosat in alb, emis de catre unitatile economice mari.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Orice persoana fizica sau juridica ce intentioneaza sa furnizeze servicii de arhivare electronica trebuie sa notifice ANRCTI cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea activitatii, solicitantul urmand sa devina administrator acreditat nu mai devreme de 30 de zile de la data realizarii notificarii in conditiile acestei decizii, se arata in proiectul de decizie privind normele tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, supus consultarii publice.

Pot deveni administratori de arhive electronice numai persoanele care au absolvit studii superioare in domeniul tehnologiei informatiei si care detin calificari in domeniul administrarii bazelor de date si sistemelor de operare si in domeniul arhivistic, sau societatile comerciale care au angajati cu aceste calificari. Administratorul arhivei electronice va realiza si opera un registru in forma electronica ce va permite crearea, conservarea, consultarea si utilizarea documentelor in forma electronica arhivate.

Aceste calificari sunt necesare pentru ca furnizorul de servicii de arhivare electronica trebuie sa asigure mijloacele de control si de securitate a documentelor si a bazei de date, sa mentina integritatea interna, functionarea si coerenta sistemului si a bazei de date, sa asigure pastrarea cu caracter permanent a documentelor si eliminarea celor cu termen de pastrare expirat, sa asigure procesele de introducere a documentelor in sistemul de administrare si sa asigure accesul la documentele stocate in arhiva, cu respectarea regimului de acces stabilit.

Arhivarea electronica permite crearea, conservarea, consultarea si utilizarea documentelor electronice arhivate, prin intermediul unui sistem electronic. Acest serviciu este util tuturor celor care produc cantitati mari de documente si pot astfel sa elimine arhivarea pe hartie si costurile de imprimare si stocare. Documentele arhivate in conditiile legii, folosindu-se semnatura electronica, vor avea aceeasi valoare juridica cu cele pastrate in format hartie .

Decizia supusa consultarii se alatura reglementarilor privind acreditarea voluntara a furnizorilor de semnatura electronica si proiectelor de decizii referitoare la marca temporala si omologarea sistemelor de facturare electronica, pentru a crea cadrul necesar "dematerializarii" documentelor.

Potrivit ANRCTI, Trecerea de la documentele pe suport de hartie la cele emise, transmise si stocate in format electronic va duce la scaderea costurilor si eficientizarea proceselor, precum si la cresterea nivelului de securitate si de confidentialitate a documentelor.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...