din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3557 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Perspective privind inasprirea sanctiunilor pentru nerespectarea legislatiei UE in domeniul serviciilor financiare

Perspective privind inasprirea sanctiunilor pentru nerespectarea legislatiei UE in domeniul serviciilor financiare

  Publicat: 08 Dec 2010       1150 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a adoptat o comunicare in care prezinta modalitati de consolidare a regimurilor de sanctiuni aplicabile in sectorul serviciilor financiare din UE.

(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.

In momentul de fata, regulile variaza considerabil de la un stat membru la altul si de multe ori nu au efectul disuasiv dorit. Pornind de la o analiza a regimurilor nationale de sanctiuni aplicate pentru nerespectarea normelor care transpun cele mai importante directive ale UE din domeniul serviciilor financiare, comunicarea prezinta aspecte care pot fi imbunatatite si propune actiuni realizabile la nivelul UE cu scopul de a imbunatati convergenta si de a spori eficienta acestor regimuri. Partile interesate isi pot trimite contributiile pana la 19 februarie 2011.
Michel Barnier, Comisarul pentru piata interna si servicii, a precizat in legatura cu acest subiect: ``Daca o institutie financiara nu respecta normele UE in domeniul serviciilor financiare, traderii si conducerea acesteia trebuie sa inteleaga ca nu exista cale de scapare si ca reactia noastra va fi dura, indiferent de locul din Europa unde se produce incalcarea regulilor. In prezent, sunt prea numeroase cazurile in care acest lucru nu se intampla. Comunicarea de astazi prezinta o serie de actiuni care pot fi intreprinse in viitor pentru a asigura consolidarea si convergenta competentelor de sanctionare in Europa, astfel incat sa se asigure o mai buna protectie a intereselor cetatenilor.``
Comunicarea are la baza un exercitiu transsectorial de evaluare a coerentei, echivalentei si gradului de utilizare a competentelor de sanctionare in statele membre, realizat de cele trei comitete de supraveghere [Comitetul european al inspectorilor bancari (CEBS), Comitetul european al inspectorilor de asigurari si pensii ocupationale (CEIOPS) si Comitetul autoritatilor europene de reglementare a pietelor valorilor mobiliare (CESR)] . Exercitiul s-a raportat la cateva dintre cele mai importante directive aplicabile in sectorul financiar, mai exact in domeniul valorilor mobiliare, in domeniul bancar si al legislatiei privind asigurarile.
Principalele elemente ale comunicarii:

1. Regulile in materie de sanctionare difera semnificativ de la un stat membru la altul
Criza financiara a demonstrat ca regulile pietei financiare nu sunt intotdeauna respectate si aplicate asa cum ar trebui in intreaga Uniune Europeana. Asigurarea aplicarii adecvate a regulilor UE intra in primul rand in sarcina autoritatilor nationale, care au responsabilitatea de a preveni incalcarea regulilor UE de catre institutiile financiare si de a sanctiona abaterile care au loc in jurisdictiile lor. Insa autoritatile nationale trebuie sa actioneze intr-o maniera coordonata si integrata.
In comunicare se constata ca sanctiunile prevazute de statele membre difera in puncte esentiale cum ar fi tipurile de sanctiuni aplicabile si valoarea amenzilor. Acest lucru prezinta o importanta deosebita deoarece normele care trebuie respectate se aplica in intreaga Uniune Europeana si, ca atare, este firesc ca si reactiile la incalcarea acestora sa fie coordonate la nivel european. In caz contrar exista riscul ca anumite societati sau persoane fizice sa-si concentreze activitatea in locurile unde sanctiunile sunt mai putin dure sau practic inexistente. Actualul sistem da deseori dovada de lacune in ceea ce priveste eficacitatea, proportionalitatea si capacitatea de descurajare a abaterilor.
2. Sugestii privind convergenta si consolidarea regimurilor de sanctionare
Diferentele semnalate in comunicare pot genera perturbari ale concurentei pe piata interna. In acelasi timp, ele prezinta riscul subminarii protectiei consumatorului, a integritatii pietei si a increderii in sectorul financiar. Daca intr-un stat membru nu se aplica regulile UE, acest lucru poate avea consecinte semnificative asupra stabilitatii si functionarii sistemului financiar din alt stat membru.
In aceste conditii, Comisia este de parere ca, pentru a evita riscul functionarii necorespunzatoare a pietelor financiare, este necesar ca, pe viitor, sa se asigure convergenta regimurilor de sanctionare. Acest lucru s-ar putea realiza prin stabilirea unor standarde minime comune pentru anumite aspecte esentiale pentru existenta unor regimuri de sanctionare eficace, proportionale si capabile sa descurajeze abaterile. Printre aceste aspecte se pot numara tipurile de sanctiuni aplicabile, luandu-se in discutie si posibilitatea introducerii de sanctiuni penale sau civile, nivelul acestor sanctiuni, disponibilitatea sanctiunilor atat impotriva institutiilor financiare, cat si a persoanelor fizice care se fac vinovate de nerespectarea legislatiei, precum si publicarea sanctiunilor.



Etapele urmatoare
Comisia asteapta cu interes comentarii cu privire la propunerile de politici prezentate in comunicare . Contributiile se pot trimite la adresa de email markt-sanctions-consultation@ec.europa .eu pana la 19 februarie 2011. Pe baza comentariilor primite, Comisia va lua in 2011 decizii cu privire la propunerile legate de consolidarea regimurilor de sanctionare.



Informatii generale:
Consolidarea regimurilor de sanctiuni constituie unul dintre elementele reformei sectorului financiar. Este un aspect care vine in completarea altor demersuri deja lansate sau al caror obiectiv este orientat mai degraba catre preventie, cum ar fi supravegherea eficienta si guvernanta corporativa.

Asa cum se mentioneaza in raportul de LarosiA�re, ``supravegherea nu poate fi eficienta atata timp cat regimurile de sanctionare sunt lipsite de vigoare si foarte variate. Este esential ca atat in interiorul Uniunii Europene, cat si in exterior, toate organismele de supraveghere sa aiba capacitatea de a aplica regimuri de sanctionare stricte si suficient de convergente, cu efect disuasiv.``
Regimurile de sanctiuni eficiente, cu un grad suficient de mare de convergenta reprezinta corolarul necesar al noilor Autoritati europene de supraveghere (a se vedea MEMO/10/434) care vor fi infiintate la 1 ianuarie 2011 si vor aduce imbunatatiri in coordonarea activitatilor autoritatilor nationale vizand asigurarea respectarii legislatiei.
Si la nivel international exista un consens cu privire la necesitatea unor sanctiuni mai eficiente. La summitul de la Washington din 15 noiembrie 2008, liderii G20 au convenit sa implementeze un plan de actiune pentru reformarea pietelor financiare, care contine masuri ce vizeaza protectia pietelor si a investitorilor impotriva activitatilor ilicite si garantarea introducerii unor regimuri de sanctiuni adecvate. Printre obiectivele recentei reforme legislative financiare din SUA se numara si consolidarea controlului aplicarii legislatiei si a sanctiunilor in caz de nerespectare a acesteia.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Investitii    Comert    Servicii financiare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 473

Legi promulgate in data de 26 martie 2021
27 Mar 2021 | 1366

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1406

Legi promulgate in data de 12 iunie 2020
13 Jun 2020 | 1099

Guvernul a eliminat doua conditionalitati din programul IMM Invest
28 May 2020 | 1084

Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) a fost recunocuta ca fiind de utilitate publica
25 May 2020 | 1220



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector
Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Jurisprudenţă

Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020