din anul 2007, atuul tau de DREPT!
858 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Fondul Social European si planificarea strategica in reformele din administratia publica europeana

Fondul Social European si planificarea strategica in reformele din administratia publica europeana

  Publicat: 01 Jul 2011       1957 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Circumsatnta atenuanta prevazuta in scetiunea II, cap. V, t. III, art. 73, C. pen., partea generala.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
In zilele de 29-30 iunie 2011, s-a desfasurat seminarul �Planificare strategica�, organizat de Autoritatea de Management pentru Programul Operational �Dezvoltarea Capacitatii Administrative� (AMPODCA) in cadrul proiectului transnational �Acceptand provocarea � cum sa sprijinim efectiv reformele in administratia publica utilizand Fondul Social European�, finantat de Comisia Europeana prin cererea de proiecte cu tema: A invata pentru a schimba � crearea de retele de schimb de bune practici cu sprijinul FSE 2007-2013�.

Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Transferul de competente administrative si financiare de la nivelul administratiei publice centrale la nivelul administratiei publice din unitatile administrativ-teritoriale, impreuna cu resursele financiare necesare exercitarii acestora.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Circumsatnta atenuanta prevazuta in scetiunea II, cap. V, t. III, art. 73, C. pen., partea generala.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Denumire data monedei unice europene.
Ansamblul resurselor materiale, financiare, institutionale si umane de care dispune o unitate administrativ-teritoriala,

Evenimentul a avut loc la Hotel Majestic Ramada din Bucuresti. Obiectivul seminarului a constat in diseminarea si discutarea rezultatelor studiului transnational avand ca tema planificarea strategica, oferirea unei imagini de ansamblu privind bunele practici dezvoltate de Statele Membre ale Uniunii Europene in domeniu . Accentul a fost pus pe eficacitatea si posibilitatea de transfer ale acestora si formularea, in ultima instanta, a unor recomandari privind utilizarea fondurilor structurale in vederea sustinerii instrumentului planificarii strategice ca mijloc de eficientizare a activitatilor administratiei publice.La eveniment au participat experti ai Comisiei Europene, Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltarea Economica (OECD), Oficiului Primului Ministru din Lituania, ai Autoritatii de Management pentru Administratie Publica din Cehia si ai Ministerului Dezvoltarii Regionale din Polonia, ai Secretariatului General al Guvernului (SGG), ai Ministerului Administratiei si Internelor - Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice (UCRAP), Unitatii de Politici Publice (UPP), AMPOSDRU, precum si reprezentanti ai sectorului privat si ai societatii civile.


Dezbaterile s-au axat pe analiza implementarii planificarii strategice ca instrument de reforma si de eficientizare a activitatilor autoritatilor si institutiilor administratiilor publice in mai multe tari europene. Principalele aspecte discutate au vizat:
- necesitatea compatibilizarii obiectivelor si documentelor strategice cu bugetele disponibile in vederea asigurarii resurselor necesare aducerii acestora la indeplinire;
- necesitatea existentei instrumentelor de monitorizare si evaluare a implementarii planurilor strategice;
- asigurarea unor procese eficiente de consultare si cooperare intre actorii implicati.

In Romania au fost depuse, pana la data de 15 iunie 2011, 587 cereri de finantare in cadrul Programul Operational ``Dezvoltarea Capacitatii Administrative`` (PODCA), pe domeniile majore de interventie (DMI) 1.1. ``Imbunatatirea procesului de luarea a deciziilor la nivel politico-administrativ`` si 2.1. ``Sprijin pentru procesul de descentralizare sectoriala a serviciilor``.
Dintre acestea, 85 de proiecte in implementare vizeaza planificarea strategica, fiind derulate de administratia publica centrala (1 proiect), administratii publice locale (71 proiecte), ONG si asociatii de dezvoltare intercomunitara (13 proiecte).
* * *

Seminarul ``Planificare Strategica`` a fost organizat in cadrul proiectului ``Acceptand provocarea - cum sa sprijinim efectiv reformele in administratia publica utilizand Fondul Social European``, implementat de Romania (prin AMPODCA) in parteneriat cu alte patru state ale Uniunii Europene (Bulgaria, Cehia, Polonia, Lituania) si finantat din Fondul Social European, din fondurile aflate la dispozitia Comisiei Europene (Asistenta Tehnica), pe cererea de proiecte: ``Learning for change - setting up learning networks under the ESF 2007-2013``. Valoarea totala a proiectului este de 479.013 euro, din care 430.000 euro contributia CE.

Planificarea strategica are un potential mare de dezvoltare a eficacitatii administrative, precum si a responsabilitatii fata de actiunile intreprinse de managementul administratiei publice. Un astfel de proces se afla in stadii diferite de implementare la nivelul administratiei publice europene, unde intampina o serie de dificultati cauzate in special de capacitatea administrativa insuficienta si de existenta unor proceduri de lucru insuficient dezvoltate - inclusiv suportul IT alocat procesului.


Citeşte mai multe despre:    Fondul Social European    Ministerul Muncii    Planificare Strategica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 516

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 637

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1309

REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii
27 Dec 2020 | 3971

M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca
09 Sep 2020 | 1787

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1472



Articole Juridice

Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contract individual de munca (Model 2018) | PDF si Word
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016

Constatarea si sanctionarea in temeiul dispozitiilor O.U.G. nr. 66/2011 a unor nereguli aparute sub imperiul O.U.G nr. 79/2003. Legalitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2168 din 7 iulie 2016