Scoaterea la vanzare, de catre un utilizator, a unui numar de telefon ce i-a fost asignat de un furnizor poate fi considerata o tentativa de frauda, furnizorul fiind indreptatit sa ia in acest caz o serie de masuri cum ar fi: oprirea furnizarii serviciilor prin intermediul respectivului numar, deconectarea numarului si introducerea acestuia in carantina pentru o perioada de timp sau returnarea utilizatorului final de drept, dupa caz.Cei mai expusi riscurilor sunt insa cumparatorii acestor numere care, dupa ce platesc uneori sume ce pot atinge chiar si 1.000 de euro pentru un numar preferential, asa-numitul ``numar de aur`` sau ``numar de platina``, pot descoperi, la un moment dat, ca numarul cumparat nu mai poate fi utilizat. ``Am avut sesizari privind numere de telefon cumparate de pe internet care s-au dovedit a fi numere portate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare. Cumparand un numar de la o persoana oarecare cumperi de fapt dreptul de folosinta al numarului respectiv, care apartine unui furnizor si pe care acesta poate oricand sa si-l recapete daca abonatul de drept nu a respectat conditiile in care numarul i-a fost asignat``, a precizat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu .Contractele incheiate de furnizori cu clientii lor, la fel ca si termenii si conditiile de utilizare a cartelelor preplatite care constituie tot un contract pe care utilizatorii se obliga sa il respecte la achizitionarea serviciilor, prevad faptul ca numerele sunt date in folosinta utilizatorilor pe perioada contractului sau pe perioada de valabilitate a cartelei, ele ramanand sub controlul furnizorilor, iar nerespectarea conditiilor de utilizare a numerelor alocate atrage dupa sine deconectarea acestora si incetarea furnizarii serviciilor.Transferul unui numar de telefon intre doi utilizatori, cu toate drepturile si obligatiile care decurg din acest fapt, este totusi posibil, dar se poate face numai cu acordul furnizorului si in conditiile stabilite de acesta, printr-un contract de cesiune .
Guvernul a facut modificari privind functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta - cartelele preplatite se vor vinde doar in baza datelor din actul de identitate! 04 Sep 2019 | 2085
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import 22 May 2019 | 761
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori 26 Apr 2019 | 753
ANCOM a abrogat decizia nr. 1154/2013 privind identificarea pietei relevante corespunzatoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor 13 Apr 2019 | 649
Consiliul Concurentei a sanctionat cu aproximativ 2 mil. euro sase companii pentru o intelegere anticoncurentiala 22 Jan 2019 | 1484
Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic 31 Aug 2017 | 1546
Dreptul de a fi uitat. Pastrarea datelor cu caracter personal in lipsa consimtamantului persoanei vizate Sursa: MCP Cabinet avocati
CJUE: Costul unui apel catre un numar telefonic de servicii post-vanzare nu trebuie sa il depaseasca pe cel al unui apel standard Sursa: EuroAvocatura.ro
Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala? Sursa: EuroAvocatura.ro
Hotarare CJUE: France Telecom a beneficiat de un ajutor de stat incompatibil cu piata comuna, in fiecare an in perioada 1994-2002 Sursa: EuroAvocatura.ro
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014
Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006