din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1237 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul Sanatatii Publice va avea rol de coordonator al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate

Ministerul Sanatatii Publice va avea rol de coordonator al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate

  Publicat: 08 Sep 2011       1774 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Ministerul Sanatatii Publice va avea rol de coordonator al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), in conditiile pastrarii autonomiei CNAS si a statutului de ordonator principal de credite, a anuntat ministrul sanatatii, Ritli Ladislau.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.

Guvernul a aprobat, in acest sens, o ordonanta de urgenta care modifica si completeaza Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
``Ministerul Sanatatii va avea rol de coordonator al CNAS in aplicarea politicilor, programelor guvernamentale in domeniul sanatatii, adica o corelare a politicilor nationale de sanatate realizate de Ministerul Sanatatii, cu politicile financiare ale serviciilor de sanatate``, a afirmat ministrul sanatatii.
Ministrul Ritli Ladislau a explicat parghiile prin care Ministerul Sanatatii isi va exercita atributiile in relatia cu CNAS. Astfel, Ministerul Sanatatii va aviza (n.n.are caracter consultativ) sau va emite aviz conform (n.n. are caracter obligatoriu) dupa caz, pentru urmatoarele documente: proiectul de buget de venituri si cheltuieli al CNAS, rectificarea bugetului, proiecte de acte normative ale CNAS, planul de activitate si raportul anual, statutul, documentele de cooperare nationala ale institutiei. De asemenea, CNAS va raporta sau va prezenta rapoarte trimestriale sau anuale Ministerului Sanatatii. Totodata, Ministerul Sanatatii va avea atributii de control al licitatiilor nationale privind medicamentele specifice programelor nationale si al caselor judetene de asigurari de sanatate. Ministrul Sanatatii va fi invitat permanent al consiliului de administratie al CNAS, il va prezida, fara drept de vot.
Ordonanta de Urgenta adoptata de Guvern mentine prevederile potrivit carora CNAS raspunde in fata Guvernului si a asiguratilor, dar si in fata Ministerului Sanatatii, pentru intreaga activitate . De asemenea, va fi pastrata procedura de numire a presedintelui CNAS.
Pe de alta parte, ministrul Ritli Ladislau a mentionat ca Ministerul Sanatatii va propune Guvernului, saptamana viitoare, trei proiecte de acte normative: unul referitor la functionarea sistemului clawback adoptat in 2009, unul referitor la noul sistem clawback, respectiv o corelare cu bugetul existent, iar al treilea va consta in mobilizarea sumei de 150 milioane lei pentru programul de sanatate.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Sanatatii    CNAS    Legea 95/2006    Ordonator principal de credite

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 974

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1334

Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic
12 Jul 2020 | 1595

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1223

Recomandari catre angajatori in scopul prevenirii raspandirii infectarii cu coronavirus
11 Mar 2020 | 2726

Consiliul Concurentei a sanctionat compania farmaceutica Roche Romania SRL pentru abuz de pozitie dominanta pe piata unor produse oncologice din Romania
23 Jan 2020 | 1192



Articole Juridice

Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene
Sursa: MCP Cabinet avocati

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Jurisprudenţă

Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Competenta este atrasa de obiect, iar nu de catre partile atrase in proces de catre reclamant sau de catre natura drepturilor care se pot naste ulterior in patrimoniul reclamantului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 14 din data de 10 ianuarie 2020

In cazul in care paguba a fost produsa de mai multi salariati este necesara chemarea in judecata a tuturor angajatilor responsabili de producerea prejudiciului produs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti- Decizia civila nr. 2469 din data de 07 Mai 2019