Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » Drept Comercial » Calatorii trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare

Calatorii trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare

  Publicat: 22 Nov 2012       2521 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Comercial  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Calatorii din transportul feroviar trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare, oricare ar fi intreprinderea feroviara care le asigura

Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor feroviare, in timp real, toate informatiile cu privire la legaturile asigurate de celelalte intreprinderi

Intreprinderea feroviara Westbahn Management GmbH furnizeaza servicii de transport feroviar de calatori in Austria pe traseul Viena-Salzburg. OBB-Infrastruktur AG este gestionarul de infrastructura feroviara din Austria si administreaza cea mai mare parte a retelei de cale ferata din Austria, inclusiv traseul Viena-Salzburg. Aceasta dispune de datele in timp real cu privire la pozitia tuturor trenurilor care circula pe reteaua de cale ferata austriaca pe care o administreaza. Aceste date sunt transmise diferitelor intreprinderi feroviare atunci cand ele privesc trenurile intreprinderilor respective.

Westbahn Management a solicitat ABB-Infrastruktur sa ii furnizeze in timp real datele referitoare la trenurile celorlalte intreprinderi feroviare pentru a putea sa isi informeze calatorii cu privire la orele de plecare reale ale trenurilor si sa asigure legaturile. ABB-Infrastruktur a refuzat sa permita accesul la aceste informatii pentru motivul ca, in principiu, ea transmite doar datele aferente intreprinderii feroviare in cauza. Aceasta a recomandat Westbahn Management sa incheie un acord cu celelalte intreprinderi feroviare prin care acestea sa accepte transmiterea datelor proprii.

Nu s-a putut insa incheia niciun acord de acest tip intre Westbahn Management si celelalte intreprinderi feroviare. Intrucat a considerat ca netransmiterea acestor date contravine dreptului Uniunii1, Westbahn Management a introdus o cerere la Schienen-Control Kommission, instanta competenta sa solutioneze litigiile din domeniul feroviar.

Prin intermediul intrebarilor preliminare adresate Curtii de Justitie, Schienen-Control Kommission doreste sa afle, pe de o parte, daca informatiile cu privire la principalele legaturi feroviare trebuie sa cuprinda, pe langa orele de plecare programate, si intarzierile sau anularile cu privire la aceste legaturi, si mai ales cele referitoare la celelalte intreprinderi feroviare. Pe de alta parte, aceasta solicita Curtii sa stabileasca daca gestionarul de infrastructura are obligatia de a furniza in mod nediscriminatoriu datele in timp real cu privire la pozitia trenurilor administrate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.

In hotararea pronuntata Curtea subliniaza ca, pentru a respecta interesele calatorilor, precum si obiectivele generale urmarite de dreptul Uniunii, informatiile furnizate calatorilor trebuie sa le fie utile.

In aceasta privinta, informatiile referitoare la intarzierile sau la anularile legaturilor feroviare de care calatorii ar fi putut avea cunostinta consultand panourile de afisaj inaintea plecarii, presupunand ca acestea erau cunoscute la acel moment, constituie elemente care trebuie de asemenea comunicate calatorilor in cazul in care aceste intarzieri sau anulari de trenuri survin dupa plecare. In caz contrar, dupa plecare, calatorii ar fi informati numai cu privire la orarul de plecare programat al principalelor legaturi feroviare, dar nu si cu privire la schimbarile survenite dupa plecare, iar informatiile care ii sunt comunicate sunt, in consecinta, desuete. Intreprinderile feroviare au, asadar, obligatia sa furnizeze in timp real informatii privind principalele legaturi feroviare.

Curtea constata ca aceasta obligatie vizeaza toate legaturile feroviare principale, atat pe cele ale intreprinderii feroviare in cauza, cat si pe cele asigurate de celelalte intreprinderi. O interpretare restrictiva a informatiilor la care trebuie sa aiba acces calatorii ar impiedica transferul lor. Aceasta ar pune in discutie obiectivul de informare urmarit de dreptul Uniunii, determinandu-i pe acestia sa prefere marile intreprinderi feroviare care ar fi in masura sa le furnizeze in timp real informatii referitoare la toate etapele calatoriei lor.

Referitor la obligatiile gestionarului de infrastructura feroviara, Curtea remarca faptul ca, pentru a asigura o concurenta echitabila pe piata transportului feroviar de calatori, trebuie sa se garanteze ca toate intreprinderile feroviare sunt in masura sa furnizeze acestora din urma un serviciu de o calitate comparabila. Prin urmare, pentru ca intreprinderile feroviare sa isi exercite dreptul de acces la infrastructura feroviara, gestionarul de infrastructura trebuie sa furnizeze acestora informatii in timp real cu privire la principalele legaturi asigurate de celelalte intreprinderi feroviare.

In acest context, Curtea arata ca nu se poate considera ca informatiile disponibile pe panourile de afisaj din diferite gari ar avea un caracter confidential sau sensibil care ar impiedica divulgarea lor catre diversele intreprinderi feroviare interesate.

In consecinta, Curtea apreciaza ca gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor in mod nediscriminatoriu si in timp real datele cu privire la trenurile exploatate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.



Hotararea in cauza C-136/11 Westbahn Management GmbH/OBB-Infrastruktur AG

1 Regulamentul (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar (JO L 315, p. 14) si Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2001 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta (JO L 75, p. 29, Editie speciala, 07/vol. 8, p. 66), astfel cum a fost modificata prin Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004 (JO L 164, p. 44, Editie speciala, 07/vol. 14, p. 62).




Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    Calatori    Transporturi    Transport feroviar



Comentează: Calatorii trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare
Alte Titluri

Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale"
Sursa: EuroAvocatura.ro

Recuperare creante in domeniul transporturilor. Temei legal si Proceduri
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Accesul la justitie. Asistenta judiciara (gratuita) prin avocat
Sursa: UNBR

Viza de scurta/lunga sedere a strainilor in Romania
Sursa: Euroavocatura.ro

Hotararea CJUE - Timpul de deplasare al salariatilor fara loc de munca fix de la domiciliu la primul client si de la ultimul client la domiciliu constituie timp de lucru
Sursa: Euroavocatura.ro

Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim



Jurisprudenţă

Decizie de concediere bazata pe un temei de drept declarat neconstitutional. Reintegrarea salariatului pe postul detinut si plata despagubirilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a pentru cauze privind Conflicte de munca si Asigurari sociale, Decizia nr. 2841/2016 din 31.05.2016

Desfacerea contractului de munca, la expirarea termenului de preaviz. Motive ce nu tin de persoana salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 3074 din 08.06.2016

Plata indemnizatiei concediului de odihna neefectuat
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna, Sectia Civila, Sentinta civila nr. 271 din 17.03.2016

Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Retrogradarea din functie a salariatului pentru savarsirea unei fapte ilicite in legatura cu munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi, Sectia I Civila, Sentinta nr. 858 din data de 11.05.2016