Gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor feroviare, in timp real, toate informatiile cu privire la legaturile asigurate de celelalte intreprinderiIntreprinderea feroviara Westbahn Management GmbH furnizeaza servicii de transport feroviar de calatori in Austria pe traseul Viena-Salzburg. OBB-Infrastruktur AG este gestionarul de infrastructura feroviara din Austria si administreaza cea mai mare parte a retelei de cale ferata din Austria, inclusiv traseul Viena-Salzburg. Aceasta dispune de datele in timp real cu privire la pozitia tuturor trenurilor care circula pe reteaua de cale ferata austriaca pe care o administreaza. Aceste date sunt transmise diferitelor intreprinderi feroviare atunci cand ele privesc trenurile intreprinderilor respective.Westbahn Management a solicitat A�BB-Infrastruktur sa ii furnizeze in timp real datele referitoare la trenurile celorlalte intreprinderi feroviare pentru a putea sa isi informeze calatorii cu privire la orele de plecare reale ale trenurilor si sa asigure legaturile. A�BB-Infrastruktur a refuzat sa permita accesul la aceste informatii pentru motivul ca, in principiu, ea transmite doar datele aferente intreprinderii feroviare in cauza. Aceasta a recomandat Westbahn Management sa incheie un acord cu celelalte intreprinderi feroviare prin care acestea sa accepte transmiterea datelor proprii.Nu s-a putut insa incheia niciun acord de acest tip intre Westbahn Management si celelalte intreprinderi feroviare. Intrucat a considerat ca netransmiterea acestor date contravine dreptului Uniunii1, Westbahn Management a introdus o cerere la Schienen-Control Kommission, instanta competenta sa solutioneze litigiile din domeniul feroviar.Prin intermediul intrebarilor preliminare adresate Curtii de Justitie, Schienen-Control Kommission doreste sa afle, pe de o parte, daca informatiile cu privire la principalele legaturi feroviare trebuie sa cuprinda, pe langa orele de plecare programate, si intarzierile sau anularile cu privire la aceste legaturi, si mai ales cele referitoare la celelalte intreprinderi feroviare. Pe de alta parte, aceasta solicita Curtii sa stabileasca daca gestionarul de infrastructura are obligatia de a furniza in mod nediscriminatoriu datele in timp real cu privire la pozitia trenurilor administrate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.In hotararea pronuntata Curtea subliniaza ca, pentru a respecta interesele calatorilor, precum si obiectivele generale urmarite de dreptul Uniunii, informatiile furnizate calatorilor trebuie sa le fie utile.In aceasta privinta, informatiile referitoare la intarzierile sau la anularile legaturilor feroviare de care calatorii ar fi putut avea cunostinta consultand panourile de afisaj inaintea plecarii, presupunand ca acestea erau cunoscute la acel moment, constituie elemente care trebuie de asemenea comunicate calatorilor in cazul in care aceste intarzieri sau anulari de trenuri survin dupa plecare. In caz contrar, dupa plecare, calatorii ar fi informati numai cu privire la orarul de plecare programat al principalelor legaturi feroviare, dar nu si cu privire la schimbarile survenite dupa plecare, iar informatiile care ii sunt comunicate sunt, in consecinta, desuete. Intreprinderile feroviare au, asadar, obligatia sa furnizeze in timp real informatii privind principalele legaturi feroviare.Curtea constata ca aceasta obligatie vizeaza toate legaturile feroviare principale, atat pe cele ale intreprinderii feroviare in cauza, cat si pe cele asigurate de celelalte intreprinderi. O interpretare restrictiva a informatiilor la care trebuie sa aiba acces calatorii ar impiedica transferul lor. Aceasta ar pune in discutie obiectivul de informare urmarit de dreptul Uniunii, determinandu-i pe acestia sa prefere marile intreprinderi feroviare care ar fi in masura sa le furnizeze in timp real informatii referitoare la toate etapele calatoriei lor.Referitor la obligatiile gestionarului de infrastructura feroviara, Curtea remarca faptul ca, pentru a asigura o concurenta echitabila pe piata transportului feroviar de calatori, trebuie sa se garanteze ca toate intreprinderile feroviare sunt in masura sa furnizeze acestora din urma un serviciu de o calitate comparabila. Prin urmare, pentru ca intreprinderile feroviare sa isi exercite dreptul de acces la infrastructura feroviara, gestionarul de infrastructura trebuie sa furnizeze acestora informatii in timp real cu privire la principalele legaturi asigurate de celelalte intreprinderi feroviare.In acest context, Curtea arata ca nu se poate considera ca informatiile disponibile pe panourile de afisaj din diferite gari ar avea un caracter confidential sau sensibil care ar impiedica divulgarea lor catre diversele intreprinderi feroviare interesate.In consecinta, Curtea apreciaza ca gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor in mod nediscriminatoriu si in timp real datele cu privire la trenurile exploatate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.
Hotararea in cauza C-136/11 Westbahn Management GmbH/OBB-Infrastruktur AG1 Regulamentul (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar (JO L 315, p. 14) si Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2001 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta (JO L 75, p. 29, Editie speciala, 07/vol. 8, p. 66), astfel cum a fost modificata prin Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004 (JO L 164, p. 44, Editie speciala, 07/vol. 14, p. 62).
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre Sursa: EuroAvocatura.ro
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020
Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020