Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » Drept Penal » Cunoasterea companiilor si prevenirea fraudelor

Cunoasterea companiilor si prevenirea fraudelor

  Publicat: 28 Dec 2015       2860 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Penal  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Este de netagaduit faptul ca identificarea individului printr-un cod numeric personal, atribuit conform legii, reprezinta pentru organele cu atributii de aplicare a legii, un instrument de baza in cunoasterea populatiei, precum si in desfasurarea atributiilor de serviciu .

Termen ce desemneaza pe debitorul indatorat sa execute prestatia formand obiectul uni raport juridic obligational cu referire la care creditorul (numit cedent)
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Sustragerea de la plata impozitelor si taxelor din partea unor agenti economici, inclusiv a celor care actioneaza in economia subterana. Are loc prin nedeclararea sau falsa declarare a veniturilor impozabile.
Forma a participatiei penale ce consta in fapta unei persoane care, cu intentie, inlesneste sau ajuta in orice mod la savarsirea unei fapte prevazute in legea penala,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.

De altfel, importanta codificarii unice este evidenta pentru toti participantii la viata social - economica.


Acelasi principiu se aplica si comerciantilor - persoane juridice, in expresia codului unic de identificare fiscala, insa elementele ce tin de esenta si existenta acestor entitati juridice sunt mai multe si au o sfera de aplicare mai larga decat in cazul persoanei fizice.


Pentru politistii cu atributii in domeniul prevenirii si combaterii criminalitatii economice, cunoasterea companiilor este un instument foarte eficace in constatarea si urmarirea faptelor de natura penala, insa, adeseori se constata ca legislatia in domeniul trebuie amendata pentru a tine pasul cu provocarile curente.


Un aspect punctual al acestei necesitati se refera la dreptul unei persoane fizice de a dispune in continuare de continutul contului bancar al unei societati comerciale, dupa ce aceasta a cedat parte sau toate din partile sociale ale entitatii economice si, mai ales dupa ce s-a revocat sau a fost inlocuit din functia de administrator al companiei.


In concret, jurisprudenta in materie releva asemenea situatii, in care o persoana fizica ce nu mai are functia de administrator, nu are calitate de asociat in cadrul companiei si nu este mandatat in niciul fel de catre noile organe de conducere ale societatii cedate, poate sa ramana cu dreptul de a dispune de continutul si existenta contului sau conturilor bancare ale companiei.


Cu alte cuvinte, o persoana, aparent fara absolut nicio calitate sau mandat in cadrul companiei, un non-administrator, poate ramane cu dreptul de dispozitie asupra unuia dintre cele mai importante elemente ale patrimoniului unei societati - contul ei bancar.


Este lesne de inteles ca atunci cand cesiunea companiilor este pur formala, iar noile organe de conducere sunt persoane lipsite de experienta, instruire sau mijloace financiare, situatia descrisa mai sus este in legatura directa cu pregatirea si comiterea unor fapte de evaziune fiscala si spalare de bani, intr-o complicitate pasiva si o lipsa totala de interes sau responsabilitate sociala a cesionarilor fictivi ai societatilor in cauza.


O solutie de modificare a legislatiei asupra vulnerabilitatii ridicate ne-ar aduce cu siguranta mai aproape de o mai eficace aplicare a conceptelor de analiza de risc si conformare voluntara, instrumente antifrauda ce si-au dovedit valoarea in tarile membre UE.


Intensificarea comunicarii si cooperarii intre oficiul registrului comertului, organul fiscal competent si unitatile bancare nationale - prin aducerea la cunostinta continua a modificarilor aparute in cadrul unei companii si in paralel, cunoasterea existentei si a dreptului de semnatura asupra conturilor bancare - si-ar putea dovedi contributia pe termen mediu si lung la prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, mai ales cea comisa sub forma deducerii ilicite a taxelor si impozitelor legal datorate.


In orice caz, o mai buna cooperare si comunicare intre institutiile si autoritatile statului si actorii privati implicati in circuitul economic ar aduce beneficii de ordin general si o apropriere fata de standardul antifrauda consacrat in Vestul Europei.



Autor Costin - Robert BADEA


Inspector de politie in cadrul IPJ Arges





Citeşte mai multe despre:    Antifrauda    Evaziune fiscala



Comentează: Cunoasterea companiilor si prevenirea fraudelor
Alte Titluri

Interconectarea bazelor de date si evaziunea fiscala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Munca la negru – definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Riscul persoanelor care comercializeaza produse expirate sau fara documente
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

REFERAT cu propunere de arestare preventiva
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de dispunere a controlului judiciar pe cautiune
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA pentru folosirea in cauza a unui investigator sub acoperire
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Desfacerea disciplinara a contractului de munca pentru falsificarea de documente bancare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia, Sectia I Civila, Decizia nr. 1014/2016 din 23.06.2016

Incheierea contractului individual de munca anterior inceperii raporturilor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Constanta, Sectia Civila, Sentinta civila nr. 680 din data de 29.01.2016

Constituirea unui grup infractional organizat. Fapta prevazuta de legea penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 71/RC din 4 martie 2016

RIL admis. In cazul savarsirii infractiunii de evaziune fiscala, pe latura civila, inculpatul este obligat la plata obligatiei fiscale principale si a obligatiilor fiscale accesorii datorate, in conditiile Codului de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Activitate de inspectie fiscala a marilor contribuabili. Competenta materiala.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3799 din 2 noiembrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal