din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1676 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Civil » Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal

  Publicat: 07 Nov 2018       4343 citiri       Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.        Secţiunea: Drept Civil  


Act procesual prin care reclamantul pune in miscare actiunea civila, sesizand instanta judecatoreasca cu rezolvarea acesteia.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
In vederea inceperii procesului de contencios adminsitrativ-fiscal, nu este indeajuns ca petentul sa introduca o cerere de chemare in judecata precum in procedura comuna reglementata de Codul de procedura civila[1], ci trebuie ca mai intai sa se parcurga etapa prevazuta de art 193 Codul de proc.fisc, adica dupa indeplinirea procedurii prealabile expres prevazute de lege, respectiv formularea unei contestatii in conditiile legii, si a respectarii unor termene.

(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Orice operatiune de colectare si prelucrare de date cu caracter personal necesara pentru anchetele statistice sau pentru producerea de rezultate statistice
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Realizarea veniturilor bugetare si folosirea lor pentru acoperirea cheltuielilor aprobate de buget.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Calificativ propriu normei juridice care stabileste categoric cerinta ca subiectul de drept sa aiba numai o anumita conduita,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sunt acele mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba, inscrisurile, depozitiile martorilor, marturisirea, cercetarea la fata locului si expertiza.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Posibilitatea de a pretinde o anumita conduita, in considerarea realizarii unui drept subiectiv viitor si previzibil, prefigurat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci

Analizand legislatia anterioara cat si efectele Legii 544/2004, in temeiul careia procedura prealabila a Contestatiei reglementata in prezent in art.268 Codul, era numita Plangere si privea de asemeni fie refuzul raspunsului organului fiscal, fie modul de solutionare/ masura luata, unii autori[2] considera ca :


- Contestatia este astazi la fel ca si in trecut un simplu mod de a amana procesul fiscal, cunoscut fiind mai ales ca chiar daca exista o culpa a organelor fiscale, nu sunt consecinte negative pentru acesta aproape niciodata. Mai mult, acest lucru este benefic statutului pentru ca pana la solutionarea litigiului, banii incasati deja se pot folosi in diferite scopuri .


- Desi s-a dorit degrevarea instantelor de judecata, raporturile spun altceva[3]. Mai exact nu se face decat o prelungire in timp dupa cum am mentionat anterior, iar la fel ca si in trecut contetatia este foarte rar admisa.


- Chiar in cazurile unei admiteri a contestatiei, de cele mai multe ori se dispune refacerea inspectiei fiscale.


- Abordarea lejera si flexibila a instantelor cu privire la acest fenomen, a dus la cresterea continua a gradului de intarziere in solutionarea contestatiilor fiscale si o amanare a disputei fiscale.


Toate mentiunile anterioare duc la concluzia ca litigiul de contencios fiscal nu este decat un proces care priveste organul fiscal, fiind recomandabila evitarea implicarii in justitie in solutionarea sa.


Daca este sa avem in vedere natura juridica a contestatiei in doctrina s-au exprimat doua opinii in decursul timpului, una considerand contestatia un act de tip administrativ-jurisdictional[4], iar cealalta pur administrativa.[5] In prezent discutia a fost transata definitv de catre Curtea Constitutionala prin Decizia 409/2004, prin care curtea a retinut caracterul pur administrativ al contestatiei fiscal, pozitie adoptata ulterior si de instantele judecatoresti, dar si de catre legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, care in art.268 al (1) face referire expresa la caracterul administrativ al contestatiei


Plecand de la definitia actiunii civile si de la particularitatile reliefate in privinta acesteia in doctrina[6], precum si prin raportare la definitia notiunii de ``contencios administrativ fiscal``, o definitie completa a notiunii de contestatie, este data de Prof.Daniel Dascalu[7] care defineste contestatia ca fiind:`` acel mijloc procedural pus la dispozitia subiectelor raportului juridic fiscal in cadrul contenciosului administrativ fiscal pentru a contesta, in conditiile legii, actiunile sau inactiunile organelor fiscale care aduc atingere drepturilor si intereselor legitime ale acestora nascute in cadrul unor proceduri de administrare fiscale, altele decat cele referitoare la executarea silita a creantelor fiscale sau cele menite sa faciliteze executarea silita. Putem observa astfel ca aceasta definitie atinge mai multe puncte sau considerente ale contestatiei. In primul rand ea apare ca un mijloc de aparare, o prerogativa a titularului dreptului, dar care devine obligatorie in situatia in care se doreste demararea procesului de contencios fiscal. In al doilea rand ea acopera o gama restransa de situatii pentru care se poate exercita, care se refera de regula la activitatea organelor fiscale (ex: calcularea gresita a darilor catre stat), dar si in situatia in care titularul are un drept de creanta impotriva organelor fiscale, art.270 stipuland ca trebuie aceasta se depune in termen de 45 de zile de la comunicare.


Obiectul contestatiei este asa cum afirma art 268: titlul de creanta sau alte acte administrative fiscale. Asadar nu intra aici, sub imperiul art.268, faza de punere in executare silita a titlului de creanta, pentru asta existand procedura contestatiei la executare . Totodata, o conditie in plus este ca contribuabilul sa considere ca a fost lezat in drepturile sale si evident sa faca dovada acestui fapt, organele sau in speta instanta va decide ulterior daca incalcarea are un fundament. Nu in ultimul rand, dupa cum am mai mentionat, contestatia trebuie facut in termen de 45 de zile de la comunicarea titlului, pentru a nu fi respinsa ca tardiva.


Persoana indreptatita sa faca contestatie este nominalizata de art.269 al (1) litera a) si poarta denumirea de contestator, el fiind practic singurul indreptatit sa faca contestatie, organele fiscale neputand face contestatie privind propriul act administrativ, avand la indemana art. 53 cu privire la indreptarea actului administrativ. De asemeni, cu privire la decizia referitoare la baza de impunere, legea confera calitate de a exercita contestatia fiscala oricareia dintre persoanele care realizeaza venitul despre care este vorba, pentru ca oricum vor fi introdusi in cauza[8], prin intermediul institutie prevazute de art.78 Codul de proc.civila. Acest lucru se explica prin faptul ca in ratiunea legiuitorului contribuabilii trebuie sa fie tratati egal din punct de vedere fiscal, si evident pentru a evita alte procese ulterioare. Este posibila totodata si chemarea in judecata a altor persoane de contestator, dar si interventia voluntara principala, care manifesta un interes in cauza bineinteles. Conform art 269 al (2), in situatia in care obiectul constestatiei este dat de sume de bani, se va indica suma totala, iar daca acest lucru nu se realizeaza, in termen de 5 zile organul fiscal va invita contestatorul sa indice suma, in caz contrar contestatia se va lua in considerare cu privire la intregul act administrativ.


Cauza contestatiei, consta in pretinsa nelegalitate a actului administrativ fiscal, prin care se stabilesc in sarcina contribuabilului impozite si taxe, sau orice alte obligatii fiscale prin care se refuza nejustificat explicit solutionarea favorabila a unei cereri a acestuia ori recunoasterea, sau tacerea organului care nu solutioneaza o cerere .


In vederea exercitarii contestatiei, pe langa conditiile generale ale actiunii civile[9], art. 268 al (2) introduce ca si conditie suplimentara, aprecierea petentului de a fi lezat in dreptul sau. In acelasi timp conf al.(3) al aceluias articol in situatia in care obiectul cererii este doar baza de impozitare, acest lucru nu este posibil intrucat baza de impozitare si decizia de impunere se pot contesta doar impreuna. Din analiza modului de solutionare, a competentei si a prerogativelor, organul fiscal apare ca un veritabil organ de jurisdictie. Neindeplinirea conditiilor de fond ale cererii conduce la respingerea contestatiei (art.280 al (1) Codul de proc.fisc), insa denumirea gresita data contestatiei nu duce la respingerea cererii, consacrandu-se astfel o solutie remediu pentru acest fapt .


Spre deosebire de dreptul comun unde nemotivarea in fapt constituie cauza de nulitate a cererii de chemare in judecata, in procedura contestatiei fiscale aceasta prevedere nu este intalnita. Evident conform art 269. al.(2) litera c), contestatia trebuie motivata in fapt si in drept , dar acesta chestiune presupune un formalism minim, care consta in nemultumirile legate de actul adminsitrativ. Nu in ultimul rand conform lit.d) al aceluias articol, se vor prezenta dovezile pe care se sprijina contestatia sa, fiind practic o reitarare a art 249.Cod de proc. Civila. Care spune ca : ``Cel care face o sustinere in cursul procesului trebuie sa o dovedeasca, in afara de cazurile anume prevazute de lege``.


Termenul de depunere a contestatiei este de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal [10] , putandu-se astfel observa o derogare de la dreptul comun unde termenul este de 30 de zile . Putem de asemeni observa un al doilea termen de 3 luni care apare ca si o sanctiune, in situatia in care actul administrativ este incomplet. Textul legal mai consacra de asemeni si o procedura remediu, in situatia in care contestatia este gresit indreptata organului fiscal necompetent, astfel ca ea va trimis organului competent in termen de 5 zile de la data primirii.


Fiind vorba de termen procedural, termenul contestatiei, se va calcula pe zile libere potrivit dreptului comun. Retragerea contestatiei, este posibila pana la solutionarea ei, codul prevede faptul ca prin retragerea ei nu se pierde dreptul de a formula o noua contestatie ulterior, bineinteles daca termenul nu s-a finalizat, mentinandu-se astfel solutia consacrata in vechea reglementare. O problema ridicata de literatura de specialitate[12] este data de tacerea, organelor fiscale, adica situtatia in care petentul asteapta un raspuns dar nu il primeste. Intr-o atare situatie unii autori considera ca nemultumirea concretizata in contestatie se va putea face, in absenta legiferarii contrare, in orice moment. De asemeni punandu-se problema unui refuz al organului de a raspunde la o contestatie, se considera faptul [13] ca nu trebuie formulata o noua contestatie ci se poate trece direct la actiunea judiciara. Prin stipularea sanctiunii decaderii pentru nerespectarea termenului de depunere de 45 de zile, se consacra caracterul absolut si imperativ al acestui termen. Pronuntarea decaderii se face de catre organul de solutionare a contestatiei, care intocmeste dosarul contestatiei si include in acesta, pe de o parte dovezile de comunicare a actului administrativ fiscal contestat si, pe de alta parte, daca este o contestatie prin posta, plicul cu care acesta a fost transmisa.


Depunerea contestatiei nu atrage suspendarea executarii actului administrativ fiscal[14], decat in anumite situatii expres prevazute si anume, atunci cand :


a) organul care a efectuat activitatea de control a sesizat organul in drept cu privire la existenta indiciilor savarsirii unei infractiuni in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare si a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa;


b) solutionarea cauzei depinde, in tot sau in parte, de existenta ori inexistenta unui drept care face obiectul unei alte judecati.[15]


c) la cererea contestatorului, maxim 6 luni si doar o singura data .[16]


Stabilirea competentei organului fiscal se face dupa mai multe criterii: material, teritorial si dupa natura actului adminstrativ. Competenta materiala de administrare a creantei fiscale, se imparte intre Structurile specializate de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contestatarii daca este vorba despre :


a) creante fiscale in cuantum de pana la 1 milion de lei;


b) masura de diminuare a pierderii fiscale in cuantum de pana la 1 milion de lei;


c) deciziile de reverificare, cu exceptia celor pentru care competenta de solutionare apartine directiei generale prevazute la alin. (5);


d) creantele fiscale accesorii, indiferent de cuantum, aferente creantelor fiscale principale stabilite prin decizii de impunere/acte administrativ fiscale asimilate deciziilor de impunere contestate si pentru care competenta de solutionare a contestatiei revine structurii specializate de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, respectiv Directia generala de solutionare a contestatiilor din cadrul A.N.A.F. este competenta pentru solutionarea contestatiilor care au ca obiect;


a) creante fiscale in cuantum de 1 milion lei sau mai mare;


b) masura de diminuare a pierderii fiscale in cuantum de 1 milion lei sau mai mare;


c) creante fiscale si masura de diminuare a pierderii fiscale indiferent de cuantum, precum si decizia de reverificare, in cazul contestatiilor formulate de contribuabili impotriva actelor emise de organele fiscale din aparatul central al A.N.A.F;


d) creantele fiscale accesorii, indiferent de cuantum, aferente creantelor fiscale principale stabilite prin decizii de impunere/acte administrativ fiscale asimilate deciziilor de impunere contestate si pentru care competenta de solutionare a contestatiei revine Directiei generale de solutionare a contestatiilor din cadrul A.N.A.F.[17]




Autor: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.


______________________________________________




[1] Art 199 Codul de proc.civila:`` CAPITOLUL I Sesizarea instantei de judecata


SECTIUNEA a 2-a Cererea de chemare in judecata Inregistrarea cererii (1) Cererea de chemare in judecata, depusa personal sau prin reprezentant, sosita prin posta, curier, fax sau scanata si transmisa prin posta electronica ori prin inscris in forma electronica, se inregistreaza si primeste data certa prin aplicarea stampilei de intrare.(2) Dupa inregistrare, cererea si inscrisurile care o insotesc, la care sunt atasate, cand este cazul, dovezile privind modul in care acestea au fost transmise catre instanta, se predau presedintelui instantei sau persoanei desemnate de acesta, care va lua de indata masuri in vederea stabilirii in mod aleatoriu a completului de judecata, potrivit legii. [2] A se vedea Daniel Dascalu : Tratat de Contencios fiscal , pg 495-500, statisticile din doctrina fraceza cu privire la procedura palangerii prealabile, D.Dascalu, C.Alexandru Explicatiile pg 495-496,T.Al. Balan, Contenciosulaa��A�pg.229


[3] A se vedea statistica trimestului IV a nului 2012 disponibila pe siteul www.anaf.ro


[4] C.L Popescu: Natura administrativ-jurisdictionala a procedurii fiscal in R.R.D.A nr.2/2004pg9-11


[5] A.Fanu-Moca: Reglementarea institutiei contenciosului in lumina Codului de procedur fiscal in R.D.C nr7-8 pg 285.


[6] V.M Ciobanu Tratat theoretic si practice de procedura civila vol I pg 247/251


[7] Daniel Dascalu : Tratat de Contencios fiscal op cit pg 505


[8] D.Dascalu, C.Alexandru, Explicatiileop cit pg 510.


[9] CAPITOLUL III Aplicarea legii de procedura civila Art. 32 Conditii de exercitare a actiunii civile (1) Orice cerere poate fi formulata si sustinuta numai daca autorul acesteia: a) are capacitate procesuala, in conditiile legii; b) are calitate procesuala; c) formuleaza o pretentie;d) justifica un interes .


[10] Art 270 Codul de proc.fisc.


[11]Art 270 al (4):`` Daca actul administrativ fiscal nu contine elementele prevazute la art. 46 alin. (2) lit. i), contestatia poate fi depusa, in termen de 3 luni de la data comunicarii actului administrativ fiscal, la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat


Art 46 al. (2) ``Actul administrativ fiscal emis pe suport hartie cuprinde urmatoarele elementei) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia;``


[12] D.Dascalu, C.Alexandru Explicatiile pg 526


[13] A Fanu.Moca- Contenciosul pg 206


[14] Art 278 al(1) Cod de pproc fisc.


[15] Art 277 al (1) Cod de proc.fisc.


[16] Art 277 al (2) Cod de proc.fisc


[17] Art 272 din Codul de proc.fisc.






Citeşte mai multe despre:    ANAF    creante fiscale    contestatie decizie de impunere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro



Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020