Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Obiectivele 1, 2 si 3

Obiectivele 1, 2 si 3 , Drept Comunitar

Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.

Obiectivul 1 promoveaza redresarea economica a regiunilor a caror dezvoltare a ramas in urma. Este regionalizat in sensul ca se aplica unor regiuni demarcate statistic. Numai regiunile cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media Comunitatii sunt eligibile. Cele mai indepratate regiuni, zone din Suedia si Finlanda cu o densitate a populatiei foarte mica si Irlanda de Nord primesc si ele asistenta. In total, Obiectivul 1 acopera aproximativ 60 de regiuni in 13 state membre. Un sprijin de tranzitie este disponibil pentru o perioada de 7 ani pentru regiunile care au fost eligibile in perioada 1994- 1999. A fost stabilita o rezerva de performanta pentru cele mai meritorii regiuni. Obiectivul 1 primeste 70% din bugetul fondurilor structurale (de exemplu 137 miliarde pentru o perioada de 7 ani), defalcat pe 4 fonduri (FEDR, FSE, Sectiunea de Orientare a FEOGA si FIFG). Infrastructura primara, dezvoltarea resurselor umane, ivestitii in cercetare si inovare si societatea informationala sunt principalele patru sectoare prioritare.

Obiectivul 2 contribuie la coeziunea economica si sociala a regiunilor cu dificultati structurale. Este de asemenea regionalizat: delimitarea regiunilor eligibile depinde atat de plafoanele de populatie nationale cat si europene (18% din populatia Uniunii) si de criterii socio-economice. Sunt definite patru sectoare eligibile: sectoare supuse schimbarilor economice in industrie si servicii, zone rurale in declin, zone urbane in dificultate si sectoare afectate dependente de pescuit. Deoarece intreg teritoriul Greciei, Irlandei si Portugaliei este eligibil pentru Obiectivul 1, aceste tari nu se califica pentru asistenta sub Obiectivul 2. Un sprijin pentru perioada de tranzitie este disponibil pentru regiunile care au fost eligibile anterior, in perioada 1994-99 sub Obiectivele 2 si 5(b). Obiectivul 2 are un buget de 22.5 miliarde pentru o perioada de 7 ani (11.5% din bugetul total) si este finantat prin FEDR si FSE.

Obiectivul 3 sprijina sistemele si politicile de adaptare si modernizare educationala, de pregatire si ocupare a fortei de munca. Este cadru de referinta pentru toate masurile luate pe baza noului titlu privind ocuparea fortei de munca din Tratatul de la Amsterdan si pentru Strategia Europeana rezultata. Nu este regionalizat: toate regiunile care nu se incadreaza la Obiectivul 1 sunt eligibile. Are un buget de 24.05 miliare pentru o perioada de 7 ani (12.3% din bugetul total) si este finantat exclusiv prin FSE.

Cum se vor dezvolta Obiectivele 1,2 si 3 dupa 2006 depinde de evaluarile viitoare ale impactului lor asupra coeziunii economice si sociale, de rezultatul dezbaterii privind viitorul politicii regionale dupa 2006 si de extinderea Uniunii Europene prin aderarea tarilor central si est europene.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Acord European , Autoritatea de Management , Conferinta Interguvernamentala (CIG) , Contract de finantare , Criteriile de aderare , Instrumente juridice comunitare , Mediatorul European , Neregula , OLAF (Oficiul European de Lupta Contra Fraudei) , Ponderarea voturilor in Consiliu , Pozitie comuna (Tratatatul UE, Titlul VI) , Presedintia Uniunii Europene, PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE DREPTULUI INTERNATIONAL, Procedura de infractiune, Punte comunitara, Simplificarea legislatiei , SUBIECTELE DREPTULUI INTERNATIONAL, Tari membre UE , Uniunea Economica si Monetara , Uniunea Europeana (UE) ,







Articole Juridice

Restrictiile impuse de Ungaria in ceea ce priveste finantarea din strainatate a organizatiilor civile nu sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Practici de mobbing. Punerea in imposibilitate de a presta munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dreptul de a fi uitat. Pastrarea datelor cu caracter personal in lipsa consimtamantului persoanei vizate
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect p
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea nr. 15/2020 pentru infiintarea Muzeului National "Bratianu"
Legea nr. 15/2020 pentru infiintarea Muzeului National "Bratianu" Monitorul Oficial, Partea I nr. ...

Legea 14/2020 privind alocatia de stat pentru copii
Legea nr. 14/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2019 pentru modificarea ...

OUG nr. 114/2018, actualizata 2020 prin OUG nr. 1/2020
ORDONANTA DE URGENTA nr. 114/2018, actualizata 2020, privind instituirea unor masuri in domeniul inv ...