Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Obiectivele 1, 2 si 3

Obiectivele 1, 2 si 3 , Drept Comunitar

Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.

Obiectivul 1 promoveaza redresarea economica a regiunilor a caror dezvoltare a ramas in urma. Este regionalizat in sensul ca se aplica unor regiuni demarcate statistic. Numai regiunile cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media Comunitatii sunt eligibile. Cele mai indepratate regiuni, zone din Suedia si Finlanda cu o densitate a populatiei foarte mica si Irlanda de Nord primesc si ele asistenta. In total, Obiectivul 1 acopera aproximativ 60 de regiuni in 13 state membre. Un sprijin de tranzitie este disponibil pentru o perioada de 7 ani pentru regiunile care au fost eligibile in perioada 1994- 1999. A fost stabilita o rezerva de performanta pentru cele mai meritorii regiuni. Obiectivul 1 primeste 70% din bugetul fondurilor structurale (de exemplu 137 miliarde pentru o perioada de 7 ani), defalcat pe 4 fonduri (FEDR, FSE, Sectiunea de Orientare a FEOGA si FIFG). Infrastructura primara, dezvoltarea resurselor umane, ivestitii in cercetare si inovare si societatea informationala sunt principalele patru sectoare prioritare.

Obiectivul 2 contribuie la coeziunea economica si sociala a regiunilor cu dificultati structurale. Este de asemenea regionalizat: delimitarea regiunilor eligibile depinde atat de plafoanele de populatie nationale cat si europene (18% din populatia Uniunii) si de criterii socio-economice. Sunt definite patru sectoare eligibile: sectoare supuse schimbarilor economice in industrie si servicii, zone rurale in declin, zone urbane in dificultate si sectoare afectate dependente de pescuit. Deoarece intreg teritoriul Greciei, Irlandei si Portugaliei este eligibil pentru Obiectivul 1, aceste tari nu se califica pentru asistenta sub Obiectivul 2. Un sprijin pentru perioada de tranzitie este disponibil pentru regiunile care au fost eligibile anterior, in perioada 1994-99 sub Obiectivele 2 si 5(b). Obiectivul 2 are un buget de 22.5 miliarde pentru o perioada de 7 ani (11.5% din bugetul total) si este finantat prin FEDR si FSE.

Obiectivul 3 sprijina sistemele si politicile de adaptare si modernizare educationala, de pregatire si ocupare a fortei de munca. Este cadru de referinta pentru toate masurile luate pe baza noului titlu privind ocuparea fortei de munca din Tratatul de la Amsterdan si pentru Strategia Europeana rezultata. Nu este regionalizat: toate regiunile care nu se incadreaza la Obiectivul 1 sunt eligibile. Are un buget de 24.05 miliare pentru o perioada de 7 ani (12.3% din bugetul total) si este finantat exclusiv prin FSE.

Cum se vor dezvolta Obiectivele 1,2 si 3 dupa 2006 depinde de evaluarile viitoare ale impactului lor asupra coeziunii economice si sociale, de rezultatul dezbaterii privind viitorul politicii regionale dupa 2006 si de extinderea Uniunii Europene prin aderarea tarilor central si est europene.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Arhitectura europeana , ASA (Autoritatea de Supraveghere a AELS), Banca Centrala Europeana (BCE), Cadru institutional unic , Compromisul de la Luxemburg , Conferinta Interguvernamentala (CIG) , Conferinta Interguvernamentala Bilaterala (UE - Tarile candidate) , Consiliul European de la Essen , Delimitarea competentelor , Europa cu geometrie variabila , Europol (Oficiul European de Politie) , Fonduri Structurale , Identitatea de aparare si securitate europeana , Ierarhia documentelor comunitare (ierarhia actelor normative), Mandatul de arestare european , OLAF (Oficiul European de Lupta Contra Fraudei) , Organism Intermediar , Procedura de cooperare , Uniunea Europeana, Uniunea Europeana (UE) ,







Articole Juridice

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan

Dreptul la sinucidere asistata medical. Granita dintre solutie si dezastru
Sursa: Irina Maria Diculescu

Optiunile unui formator pe piata muncii. Contractele de mecenat, sponsorizare si internship. Avantaje si dezavantaje
Sursa: Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Aprecierea utilitatii unui loc de munca in organigrama societatii revine factorilor de decizie ai angajatorului, ci nu instantei de judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017

Sporul pentru conditii vatamatoare este distinct de salariul de baza, astfel ca acesta nu putea sa se regaseasca in salariu sub forma unei sume compen
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 863, pronuntata in sedinta publica din 27 martie 2017

Reziliere contract de inchiriere. Efectele revizurii in cea ce priveste perimarea
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84/2018

Ştiri Juridice

Romania, Finlanda si Croatia: Declaratie comuna privind egalitatea de sanse intre femei si barbati
16 Mar 2019 | 351

Stadiul discutiilor privind Fondul European de Ajustare la Globalizare
16 Mar 2019 | 305

Ministerul Justitiei a declansat procesul de selectie a adjunctului membrului national la EUROJUST
15 Mar 2019 | 347

Legislaţie

Legea 44/2019 de punere in aplicare a Rgulamentului UE privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul
Legea nr. 44/2019 privind stabilirea unor masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2015/75 ...

OUG 12/209 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul justitiei (Modificare a OUG 7/2019)
Ordonanta de urgenta nr. 12/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul j ...

Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate (ONAC)
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 46/2018 privi ...