Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Obiectivele 1, 2 si 3

Obiectivele 1, 2 si 3 , Drept Comunitar

Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.

Obiectivul 1 promoveaza redresarea economica a regiunilor a caror dezvoltare a ramas in urma. Este regionalizat in sensul ca se aplica unor regiuni demarcate statistic. Numai regiunile cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media Comunitatii sunt eligibile. Cele mai indepratate regiuni, zone din Suedia si Finlanda cu o densitate a populatiei foarte mica si Irlanda de Nord primesc si ele asistenta. In total, Obiectivul 1 acopera aproximativ 60 de regiuni in 13 state membre. Un sprijin de tranzitie este disponibil pentru o perioada de 7 ani pentru regiunile care au fost eligibile in perioada 1994- 1999. A fost stabilita o rezerva de performanta pentru cele mai meritorii regiuni. Obiectivul 1 primeste 70% din bugetul fondurilor structurale (de exemplu 137 miliarde pentru o perioada de 7 ani), defalcat pe 4 fonduri (FEDR, FSE, Sectiunea de Orientare a FEOGA si FIFG). Infrastructura primara, dezvoltarea resurselor umane, ivestitii in cercetare si inovare si societatea informationala sunt principalele patru sectoare prioritare.

Obiectivul 2 contribuie la coeziunea economica si sociala a regiunilor cu dificultati structurale. Este de asemenea regionalizat: delimitarea regiunilor eligibile depinde atat de plafoanele de populatie nationale cat si europene (18% din populatia Uniunii) si de criterii socio-economice. Sunt definite patru sectoare eligibile: sectoare supuse schimbarilor economice in industrie si servicii, zone rurale in declin, zone urbane in dificultate si sectoare afectate dependente de pescuit. Deoarece intreg teritoriul Greciei, Irlandei si Portugaliei este eligibil pentru Obiectivul 1, aceste tari nu se califica pentru asistenta sub Obiectivul 2. Un sprijin pentru perioada de tranzitie este disponibil pentru regiunile care au fost eligibile anterior, in perioada 1994-99 sub Obiectivele 2 si 5(b). Obiectivul 2 are un buget de 22.5 miliarde pentru o perioada de 7 ani (11.5% din bugetul total) si este finantat prin FEDR si FSE.

Obiectivul 3 sprijina sistemele si politicile de adaptare si modernizare educationala, de pregatire si ocupare a fortei de munca. Este cadru de referinta pentru toate masurile luate pe baza noului titlu privind ocuparea fortei de munca din Tratatul de la Amsterdan si pentru Strategia Europeana rezultata. Nu este regionalizat: toate regiunile care nu se incadreaza la Obiectivul 1 sunt eligibile. Are un buget de 24.05 miliare pentru o perioada de 7 ani (12.3% din bugetul total) si este finantat exclusiv prin FSE.

Cum se vor dezvolta Obiectivele 1,2 si 3 dupa 2006 depinde de evaluarile viitoare ale impactului lor asupra coeziunii economice si sociale, de rezultatul dezbaterii privind viitorul politicii regionale dupa 2006 si de extinderea Uniunii Europene prin aderarea tarilor central si est europene.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Aderarea a noi state membre la Uniunea Europeana , Anexele proiectului, Arhitectura europeana , ASA, Autoritate de Plata , Banca Europeana de Investitii (BEI) , Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) , Comitet de Monitorizare , Impozitarea , Observatori UEO , Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa , Pactul de stabilitate si crestere , Politica sociala , Presedintia Uniunii Europene, Punte comunitara (Titlul VI al Tratatului UE), Securitate Sociala (coordonarea sistemelor), SUBIECTELE DREPTULUI INTERNATIONAL, Subsidiaritate , Troica , Uniunea Economica si Monetara ,







Articole Juridice

Dialogurile MCP (ep. 18): Norma de munca a salariatilor. Notiune si aspecte practice
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut



Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 141/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de continut digital si de servicii digitale
Ordonanta de urgenta nr. 141/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de ...

Legea 322/2021 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Legea 322/2021 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicata in Monitorul ...

Codul muncii 2022. Integral si Actualizat 2022
Codul muncii actualizat 2022 Actualizat si prin OUG 130/2021, privind stabilirea salariului minum ...