din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3689 de useri online



Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Obiectivele 1, 2 si 3

Obiectivele 1, 2 si 3 , Drept Comunitar

Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.

Obiectivul 1 promoveaza redresarea economica a regiunilor a caror dezvoltare a ramas in urma. Este regionalizat in sensul ca se aplica unor regiuni demarcate statistic. Numai regiunile cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media Comunitatii sunt eligibile. Cele mai indepratate regiuni, zone din Suedia si Finlanda cu o densitate a populatiei foarte mica si Irlanda de Nord primesc si ele asistenta. In total, Obiectivul 1 acopera aproximativ 60 de regiuni in 13 state membre. Un sprijin de tranzitie este disponibil pentru o perioada de 7 ani pentru regiunile care au fost eligibile in perioada 1994- 1999. A fost stabilita o rezerva de performanta pentru cele mai meritorii regiuni. Obiectivul 1 primeste 70% din bugetul fondurilor structurale (de exemplu 137 miliarde pentru o perioada de 7 ani), defalcat pe 4 fonduri (FEDR, FSE, Sectiunea de Orientare a FEOGA si FIFG). Infrastructura primara, dezvoltarea resurselor umane, ivestitii in cercetare si inovare si societatea informationala sunt principalele patru sectoare prioritare.

Obiectivul 2 contribuie la coeziunea economica si sociala a regiunilor cu dificultati structurale. Este de asemenea regionalizat: delimitarea regiunilor eligibile depinde atat de plafoanele de populatie nationale cat si europene (18% din populatia Uniunii) si de criterii socio-economice. Sunt definite patru sectoare eligibile: sectoare supuse schimbarilor economice in industrie si servicii, zone rurale in declin, zone urbane in dificultate si sectoare afectate dependente de pescuit. Deoarece intreg teritoriul Greciei, Irlandei si Portugaliei este eligibil pentru Obiectivul 1, aceste tari nu se califica pentru asistenta sub Obiectivul 2. Un sprijin pentru perioada de tranzitie este disponibil pentru regiunile care au fost eligibile anterior, in perioada 1994-99 sub Obiectivele 2 si 5(b). Obiectivul 2 are un buget de 22.5 miliarde pentru o perioada de 7 ani (11.5% din bugetul total) si este finantat prin FEDR si FSE.

Obiectivul 3 sprijina sistemele si politicile de adaptare si modernizare educationala, de pregatire si ocupare a fortei de munca. Este cadru de referinta pentru toate masurile luate pe baza noului titlu privind ocuparea fortei de munca din Tratatul de la Amsterdan si pentru Strategia Europeana rezultata. Nu este regionalizat: toate regiunile care nu se incadreaza la Obiectivul 1 sunt eligibile. Are un buget de 24.05 miliare pentru o perioada de 7 ani (12.3% din bugetul total) si este finantat exclusiv prin FSE.

Cum se vor dezvolta Obiectivele 1,2 si 3 dupa 2006 depinde de evaluarile viitoare ale impactului lor asupra coeziunii economice si sociale, de rezultatul dezbaterii privind viitorul politicii regionale dupa 2006 si de extinderea Uniunii Europene prin aderarea tarilor central si est europene.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Agentie pentru dezvoltare regionala, Autoritate contractanta , Banca Centrala Europeana, Banca Europeana de Investitii (BEI) , Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) , Cetatenie Europeana, Comitete si grupuri de lucru , Conferinta Interguvernamentala (CIG) , Contract de finantare , Criteriile de aderare , Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE), Europol (Oficiul European de Politie) , Mediatorul European , Phare , Ponderarea voturilor in Consiliu , PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE DREPTULUI INTERNATIONAL, Procuror, Sistemul Unic Informatizat de Management - Single Management Information System , Tribunalul de prima instanta (TPI) , Uniunea Europeana,







Articole Juridice

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...