din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3871 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Reintegrarea in functia detinuta anterior. Plata drepturilor salariale

Reintegrarea in functia detinuta anterior. Plata drepturilor salariale

  Publicat: 20 Sep 2012       4297 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
La data de 16.08.2010, Consiliul Local al Comunei S. a adoptat HCL nr. 58/2010, prin care a aprobat Organigrama si Statul de functii pentru functiile publice si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei S.. Temeiul juridic avut in vedere la adoptarea actului administrativ a fost art. III si VI din OUG nr. 63/2010.
OUG nr. 63/2010 prevede, la art. III, obligativitatea autoritatilor administrative publice locale de a se incadra in numarul maxim de posturi determinat potrivit anexei , care face parte integranta din ordonanta de urgenta .

Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Contabilul autorizat este persoana care a dobandit aceasta calitate in conditiile legii si are capacitatea de a tine contabilitatea si de a intocmi bilantul contabil.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.

Pentru reducerea cheltuielilor de personal si incadrarea in numarul maxim de posturi prevazut, ordonatorii de credite ai bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, pot reduce numarul de posturi finantate si, respectiv, pot disponibiliza, in conditiile legii, personalul aferent.
Prin urmare, acest act normativ a stabilit ca pentru o comuna cu un numar de locuitori cuprins intre 1.501 si 3.000, cum este comuna Sarbi , numarul minim de posturi este de 17, iar cel maxim este de 22. Avand in vedere ca numarul de locuitori ai comunei este de 2.666 (spre limita maxima a intervalului stabilit), numarul maxim de posturi a fost calculat in mod corect de catre parat ca fiind 22.
Din nota de fundamentare a hotararii contestate rezulta ca numarul total de posturi la data efectuarii reorganizarii era de 20 din care 2 posturi de demnitari, 7 functii publice si 8 personal contractual. Acest numar se incadra in numarul maxim prevazut de OUG nr. 63/2010.
Cu toate acestea, prin Organigrama aprobata prin HCL nr. 58/2010 au fost reduse un numar de 3 posturi si s-au infiintat un numar de 8, rezultatul fiind : 2 posturi de demnitari, 10 functii publice si 10 personal contractual. Deci au fost reduse 3 posturi si infiintate altele 5.
Motivarea unei astfel de reorganizari a fost incadrarea in dispozitiile OUG nr. 63/2010.
Instanta constata ca OUG nr. 63/2010 , prin art. III, vizeaza numai stabilirea numarului de posturi din aparatul de specialitate al primarului , respectiv limite minime si maxime, fara a avea dispozitii privind structura organizatorica a acestui aparat, ce fel de functii sau posturi contractuale trebuie sa aiba .
Fata de reglementarea mentionata, instanta apreciaza ca aceasta nu poate sta ca temei juridic pentru reorganizarea efectuata de catre paratul Consiliul Local al Comunei S., atat timp cat comuna S. nu depasea numarul maxim de posturi prevazut.
Cererea reclamantei este intemeiata si sub aspectul reorganizarii aparatului de specialitate al primarului prin reducerea functiei publice de referent contabil si infiintarea in acelasi timp a functiei contractuale de inspector contabil , astfel cum rezulta din statul de functii si organigrama aprobata, actele care au stat la baza aprobarii HCL nr. 58/2010.
Astfel , vazand dispozitiile art. 2 alin. 3 lit. e) si art. 6 lit. a) din Legea nr. 188/1999, instanta constata ca gestionarea resurselor umane si a resurselor financiare sunt activitati desfasurate de functionarii publici, deoarece implica exercitarea prerogativelor de putere publica, personalul contractual putand desfasura doar activitati de secretariat, administrative, protocol, gospodarire, intretinere-reparatii si de deservire, paza, sau alte activitati care nu implica prerogative de putere publica.
In aceste conditii, functia publica de referent contabil nu putea fi desfiintata si infiintat in acelasi timp un post contractual, cu atributii in domeniul gestionarii resurselor financiare.
Fata de aceste dispozitii legale, instanta apreciaza ca modificarea conditiilor de studii , din studii medii in studii superioare, pentru desfasurarea activitatii de gestiune a resurselor financiare, a fost facuta in mod cu totul arbitrar si nelegal.
Referitor la incalcarea art. 100 alin. 5 din Legea nr. 188/1999 sustinuta de catre reclamanta, ``in cazul reorganizarii activitatii prin reducerea posturilor, autoritatea sau institutia publica nu poate infiinta posturi similare celor desfiintate pentru o perioada de un an de la data reorganizarii``, instanta apreciaza ca in cauza a avut loc o modificare a conditiilor de studii, ceea ce presupune o noua functie publica pe care sa o ocupe o alta persoana corespunzatoare detinatoare a studiilor solicitate. Insa pentru aceleasi argumente aratate mai sus, respectiv faptul ca gestionarea resurselor financiare implica exercitarea prerogativelor de putere publica , si implicit modificarea arbitrara a conditiilor de studii, instanta constata ca paratul a incalcat si prevederile art. 100 alin. 5, practic acesta infiintand un post contractual cu atributii similare.
In ceea ce priveste indeplinirea conditiilor prealabile adoptarii hotararii, sustinerile reclamantei sunt neintemeiate, deoarece potrivit art. 44 alin. 2 din Legea nr. 215/2001, daca raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, precum si de raportul comisiei de specialitate a consiliului nu sunt intocmite in termen de 30 de zile de la inregistrarea proiectului, acestea se considera implicit favorabile. Prin urmare, lipsa lor nu poate duce la anularea hotararii adoptate de consiliul local.
Pentru considerentele aratate, instanta va admite cererea reclamantei Institutia Prefectului , in temeiul art. 4 din Legea nr. 554/2004, si va dispune constata nelegalitatea Hotararii Consiliului Local al Comunei S. nr. 58/2010 privind aprobarea Organigramei si a Statului de functii pentru functiile publice si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei S., raportat la prevederile OUG nr. 63/2010 si ale Legii nr. 188/1999.
Pentru aceleasi motive, instanta va admite si cererea de interventie in interes propriu formulata de catre intervenienta Hava Floare.

Analizand actele si lucrarile dosarului, cu privire la Dispozitia Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil, instanta retine urmatoarele:
Dispozitia Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil a fost emisa in temeiul HCL nr. 58/2010, ca urmare a desfiintarii postului detinut de catre aceasta.
Conform prevederilor actului contestat, art. 99 lit. b si alin. 3 din Legea nr. 188/1999, incepand cu data de 01.04.2011 d-na H. F. a fost eliberata din functie ca o consecinta a reducerii personalului ca urmare a reorganizarii activitatii, prin reducerea postului ocupat de functionarul public.
Pentru aceleasi argumente expuse anterior, instanta apreciaza ca reducerea postului intervenientei a fost efectuata cu nerespectarea prevederilor legale, chiar in mod arbitrar.
Din actele dosarului, rezulta ca nu s-a acordat intervenientei nici perioada de preaviz prevazuta de art. 99 alin. 3 din Legea nr. 188/1999, incalcandu-se si drepturile intervenientei de care ar fi trebuit sa beneficieze, respectiv reducerea timpului de lucru, punerea la dispozitia acesteia a posturilor vacante, comunicarea listei functiilor vacante emisa de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.
Pentru aceste motive, constatand multiplele incalcari ale legislatiei in domeniul functiei publice, instanta va admite cererea reclamantei , in temeiul art. 18 din Legea nr. 554/2004 , si pe cale de consecinta va dispune anularea Dispozitiei Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil .

Pentru aceleasi motive, in temeiul art. 55 C.p.c. coroborat cu art. 18 din Legea nr. 554/2004, instanta va admite si cererea de interventie in interes propriu formulata de intervenienta .. De asemenea, in temeiul art. 104 din Legea nr. 188/1999, instanta va dispune reintegrarea intervenientei in functia detinuta anterior de referent contabil in cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei S. si va obliga paratul Primarul Comunei S. sa plateasca intervenientei drepturile salariale la care ar fi fost indreptatita, incepand cu data de 01.04.2011, data la care i-a fost comunicata dispozitia de eliberare din fucntie, si pana la reintegrarea sa efectiva in functie.
In baza art. 274 C.p.c., instanta va respinge cererea intervenientei de obligare a paratilor la plata cheltuielilor de judecata, constatand ca aceasta nu a depus la dosar nici un inscris din care sa rezulte efectuarea unor astfel de cheltuieli, actiunea sa fiind scutita de plata taxei de timbru.




Pronuntata de: Tribunalul Bihor - Hotarare nr. 2456/CA/2011 din data 12.10.2011


Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Bihor    Organigrama    Legea 273/2006    Drepturi salariale    Finante publice locale    Demnitari    HCL 58/2010    OUG 63/2010    Legea 554/2004    Legea 215/2001    Legea 188/1999
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Neprezentarea nemotivata la locul de munca constituie abatere disciplinara cu caracter de continuitate. Proportionalitatea sanctiunii disciplinare cu gravitatea abaterii savarsite
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea - Decizia civila nr. 354/2019- A

Contestare decizie de concediere. Solictare plata drepturi banesti si a indemnizatiei de concediu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 993 din 9 septembrie 2019

Inducere in eroare cu ocazia depunerii demisiei. Nevalabilitatea demisiei pentru vicierea consimtamantului. Revocarea demisiei
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 907 din 2 decembrie 2019

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

ICCJ: Pot fi atacate in justitie, cu actiune in anulare, si hotararile adoptate de adunarea speciala a actionarilor
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Dialogurile MCP (XVI): Concedierea salariatului pentru inaptitudine fizica sau psihica
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP (XIII) - Incetarea contractului de munca temporara
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Un salariat are dreptul, pentru perioada cuprinsa intre concedierea sa nelegala si reintegrarea sa in functia detinuta anterior, la concediu anual platit
Sursa: EuroAvocatura.ro

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

In aceasta perioada inregistrati o crestere a solicitarilor pentru consiliere cu privire la modul de incetare a contractelor de munca pe perioada starii de urgenta?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Concedierea pe motiv de forta majora este mai usor de contestat decat concedierea individuala si decat concedierea colectiva?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut