din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2447 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

  Publicat: 29 Dec 2018       5453 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

c) la nivelul aplicatiilor mobile, continutul care urmeaza sa fie testat, luand in considerare momentul lansarii initiale a aplicatiei si al actualizarilor ulterioare ale functionalitatilor;
d) o descriere a modului in care conformitatea sau neconformitatea cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3 trebuie suficient demonstrata, cu trimiteri directe, atunci cand este cazul, la descrierile relevante care figureaza in standardul armonizat sau, in absenta acestuia, la cele care figureaza in specificatiile tehnice emise de Comisia Europeana prevazute la art. 5 alin. (2) ori in standardul prevazut la art. 5 alin. (3);
e) in cazul in care sunt identificate deficiente, un mecanism pentru furnizarea de date si informatii cu privire la conformitatea cu cerintele privind accesibilitatea, intr-un format care sa poata fi utilizat de organismele din sectorul public in vederea corectarii deficientelor;
f) masuri adecvate, inclusiv, daca este necesar, exemple si orientari, pentru testari automate, manuale si privind posibilitatile de utilizare, in combinatie cu parametrii de esantionare, intr-un mod care sa fie compatibil cu periodicitatea monitorizarii si a raportarii.
(4) Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei, denumita in continuare AADR, institutie publica aflata in subordinea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, monitorizeaza conformitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3, pe baza normelor de monitorizare prevazute la alin. (1) si, dupa caz, a raportului de inspectie/audit.
(5) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale inainteaza Comisiei Europene un raport privind rezultatele monitorizarii, inclusiv datele privind masuratorile o data la 3 ani, prima raportare facandu-se pana la data de 23 decembrie 2021. Raportul respectiv se redacteaza pe baza modalitatilor de raportare prevazute la alin. (7). Raportul cuprinde, de asemenea, informatii privind utilizarea procedurii de asigurare a punerii in aplicare prevazute la art. 9.
(6) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale publica anual, pe site-ul institutiei, continutul rapoartelor privind rezultatele monitorizarii.
(7) Continutul tuturor rapoartelor, care nu includ in mod obligatoriu lista site-urilor web, a aplicatiilor mobile sau a organismelor din sectorul public examinate, se publica intr-un format accesibil, dupa modelul stabilit de Comisia Europeana, conform art. 8 alin. (6) al Directivei 2016/2.102.
(8) In plus fata de masurile adoptate in conformitate cu art. 6, primul raport, prevazut la alin. (5), acopera, de asemenea, urmatoarele:
a) o descriere a mecanismelor instituite pentru consultarea partilor interesate relevante cu privire la accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile;
b) proceduri pentru a face publice eventualele evolutii ale politicii privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile;
c) experientele si constatarile rezultate in urma punerii in aplicare a normelor privind respectarea cerintelor privind accesibilitatea prevazute la art. 3;
d) informatii cu privire la activitatile de formare si de sporire a gradului de informare;
e) in cazul in care exista modificari semnificative ale elementelor prevazute la lit. a)-d), informatiile privind respectivele modificari sunt incluse in rapoartele ulterioare.
(9) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale informeaza Comisia Europeana cu privire la organismul desemnat sa efectueze functiile de monitorizare si raportare.
(10) Pentru tipuri de site-uri web sau aplicatii mobile, altele decat cele prevazute la art. 1 alin. (2), in special in cazul site-urilor web sau al aplicatiilor mobile reglementate prin legislatia nationala incidenta in materie, in vederea facilitarii aplicarii cerintelor privind accesibilitatea prevazute la art. 3, autoritatile responsabile emit reglementari specifice, cu avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale.
Articolul9. - (1) Asigurarea conformitatii cu cerintele prevazute in art. 3, 4 si art. 6 alin. (1) din prezenta ordonanta de urgenta se realizeaza prin inspectii privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile, potrivit dispozitiilor art. 7.
(2) RENAR implementeaza schema specifica de acreditare a organismelor de inspectie prevazute la art. 7 alin. (1), cu consultarea autoritatii de reglementare si supraveghere in domeniul accesibilitatii prevazute la art. 8 alin. (1), a Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei si a Autoritatii Nationale pentru Persoane cu Dizabilitati din Romania.
(3) In documentatiile intocmite de catre organismele din sectorul public care se refera la achizitia de produse sau servicii de realizare sau modificare de site-uri web sau aplicatii mobile care intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta trebuie sa fie tratate urmatoarele aspecte:
a) existenta in produsul final de tip website sau aplicatie mobila de functionalitati de administrare continut care sa faciliteze crearea sau modificarea de continut accesibilizat pentru persoanele cu dizabilitati, in sensul prezentei ordonante de urgenta;
b) existenta printre livrabilele contractului a sesiunilor si a materialelor de instruire pentru administrarea continutului web sau de aplicatie mobila, astfel incat sa se pastreze caracterul accesibil, in sensul prezentei ordonante de urgenta, al website-urilor sau aplicatiilor mobile;
c) responsabilizarea personalului de a participa activ la pregatirea functionalitatilor pentru persoane cu dizabilitati;
d) responsabilizarea personalului desemnat privind includerea in caietul de sarcini a cerintelor de accesibilitate pentru programele software sau pentru aplicatiile informatice ce urmeaza a fi achizitionate in vederea asigurarii accesibilitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile;
e) responsabilitatea de a publica, pe site-ul propriu sau prin oricare alte mijloace considerate adecvate de catre acesta, intregul continut intr-un format accesibil utilizatorilor.
(4) Fiecare organism din sectorul public face o evaluare a componentelor sistemelor IT de tip website sau aplicatie mobila care intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta, din inventarul propriu, precum si a continutului publicat, si, in functie de aceasta, stabilesc necesitatea achizitionarii de echipamente, aplicatii software specifice si/sau servicii de consultanta, in vederea asigurarii conformitatii acestora cu prevederile art. 3, iar cheltuielile implicate cu achizitionarea echipamentelor suplimentare se prevad de catre fiecare organism din sectorul public in bugetul anului respectiv.
(5) Responsabilitatea punerii in aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor nationale prevazute la art. 8 alin. (1) revine Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, in calitate de autoritate de reglementare si supraveghere specializata in domeniul accesibilitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile din Romania.
(6) Delegarea, in tot sau in parte, a atributiilor de supraveghere, prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, unei alte autoritati publice cu competente in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor poate fi dispusa la propunerea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, prin hotarare a Guvernului.
(7) In cazul in care o persoana constata ca nu exista o tratare eficienta a cerintelor prevazute in art. 3 si art. 6 alin. (1), a informarilor si solicitarilor primite, astfel cum se prevede la art. 6 alin. (4) lit. (b), si pentru a examina evaluarea prevazuta la art. 4, aceasta are posibilitatea de a se adresa Avocatului Poporului in conformitate cu prevederile Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului, republicata.
(8) Posibilitatea reglementata la alin. (7) nu inlatura dreptul persoanelor fizice sau juridice la o alta cale de atac, adica la dreptul acestora de a se adresa instantei potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


CAPITOLUL IV
Control, supraveghere, sanctionare


Articolul 10. - (1) AADR exercita controlul respectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, a obligatiilor impuse prin actele normative emise in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, in limitele competentelor legale de monitorizare sau de verificare .
(2) In vederea efectuarii controlului prevazut la alin. (1), presedintele AADR, prin decizie, desemneaza si stabileste atributiile personalului de specialitate imputernicit sa efectueze controlul in conformitate cu procedura aprobata prin decizie a presedintelui, precum si natura, continutul si modalitatea de solicitare a informatiilor cuprinse in documentele necesare efectuarii controlului.
(3) In urma sesizarilor primite sau in urma autosesizarii, personalul de control poate sa efectueze actiuni de control, in cadrul carora poate sa solicite, mentionand temeiul legal si scopul solicitarii, documentele necesare pentru efectuarea controlului.
(4) In cadrul actiunilor de control, personalul de control poate sa solicite si sa primeasca, la fata locului sau la termenul solicitat, informatiile cu privire la conformitatea cu cerintele privind accesibilitatea, necesare pentru efectuarea controlului, si poate stabili termene pana la care aceste informatii sa ii fie furnizate, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(5) Contraventiile prevazute la art. 11 se constata de catre personalul de control din cadrul AADR prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, semnat de catre personalul care efectueaza controlul si de catre reprezentantul institutiei prezent la momentul incheierii procesului- verbal, caruia i se va inmana o copie a procesului-verbal.
(6) Inainte de aplicarea unei sanctiuni, in cazul constatarii nerespectarii prevederilor art. 3, art. 6, art. 9 alin. (3), AADR va transmite entitatii in cauza o notificare prin care ii va aduce la cunostinta incalcarea constatata, masurile cu caracter obligatoriu ce trebuie luate in vederea remedierii deficientelor constatate si stabileste termenul de conformare, care nu poate depasi 30 de zile pentru contraventiile prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a) si b), respectiv 6 luni, pentru cea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. d).
(7) Termenul de conformare se calculeaza incepand cu data comunicarii notificarii prevazute la alin. (6).
(8) Dupa expirarea termenului de conformare prevazut la alin. (6), personalul de control care a facut constatarea aplica sanctiunea pentru contraventiile prevazute la art. 11.
(9) Procesul-verbal prevazut la alin. (5) poate fi atacat cu plangere, prin derogare de la art. 31 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, in termen de 30 de zile de la de la data inmanarii sau comunicarii acestuia.
Articolul11. - (1) Urmatoarele fapte constituie contraventie si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 4 la 5 puncte, nepublicarea de catre organismul din sectorul public a declaratiei de accesibilitate prevazute la art. 6;
b) cu amenda de la 1 la 2 puncte, neactualizarea de catre organismul din sectorul public a declaratiei de accesibilitate, potrivit prevederilor art. 6 alin. (1);
c) cu amenda de la 1 la 5 puncte, omiterea includerii in caietul de sarcini a produselor sau serviciilor de realizare sau modificare de site-uri web sau aplicatii mobile care urmeaza a fi achizitionate, cu respectarea prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii accesibilitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile, prevazute la art. 9 alin. (3);
d) cu amenda intre 5 si 10 puncte, neindeplinirea de catre organismele din sectorul public a cerintelor de accesibilitate a site-urilor web si a aplicatiilor mobile potrivit prevederilor art. 3.
(2) In sensul alin. (1), un punct reprezinta valoric salariul minim brut pe tara garantat in plata .
(3) In masura in care prezenta ordonanta de urgenta nu prevede altfel, contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.





Afişează OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RENAR    OUG 112/2018

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Contestatie in anulare. Eroare materiala. Imposibilitatea cenzurarii modului in care instanta de apel a aplicat sau interpretat dispozitiile legale in cauza
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 102/4.03.2020

Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020

Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020

Limitele efectului devolutiv al apelului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 334 din 11 februarie 2020

Plata de despagubiri salariatului in cazul suspendarii contractului de munca. Principiul raspunderii civile contractuale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2351/2019

Actiune in raspundere civila delictuala pentru fapta proprie a persoanei juridice
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1828 din 6 octombrie 2020

Afirmatii defaimatoare. Depasirea limitelor dreptului la libera exprimare. Despagubiri morale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 246 din 30 ianuarie 2020

Raspundere civila delictuala. Postarea unor afirmatii cu caracter defaimator pe o retea de socializare
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 319 din 5 februarie 2020

Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019



Articole Juridice

Interviu avocat Predut: Oportunitatea digitalizarii relatiilor de munca. Efecte imediate si pe termen lung
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Sarcina probei in litigiile de munca. Reguli si exceptii
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Legea nr. 190/2018 privind masurile de aplicare a GDPR intra in vigoare
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Deosebirile intre Raspunderea contractuala si Raspunderea Delictuala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Practici europene privind TVA-ul favorizante IMM-urilor
Sursa: Biroul de presa CNIPMMR

Raspunderea persoanei juridice in Noul Cod Penal (art. 136 - 138)
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut