Articolul 14Autorizatia de functionare se elibereaza pe o perioada de doi ani, pe baza criteriilor prevazute in anexele nr. 3-7, dupa caz. Unitatile emitente de bilete de valoare solicita reautorizarea cu cel putin 45 de zile calendaristice inainte de data expirarii autorizatiei de functionare.
Articolul 15In situatia in care o unitate detine autorizatie de functionare ca unitate emitenta de bilete de valoare pentru o locatie si solicita, in cadrul termenului de valabilitate a autorizatiei, completarea acesteia cu alte locatii, va depune la directia de specialitate o cerere de autorizare suplimentara, insotita de documentele prevazute la pct. 7 din anexa nr. 3, pct. 7 din anexa nr. 4, pct. 7 din anexa nr. 5, pct. 7 din anexa nr. 6, respectiv pct. 7 din anexa nr. 7, dupa caz, si cu indeplinirea ansamblului de masuri de securitate prevazute la pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 3, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 4, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 5, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 6, respectiv pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 7, dupa caz.
Articolul 16In situatia prevazuta la art. 15, Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, denumita in continuare comisie, emite o autorizatie de completare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "completare".
Articolul 17Unitatile care isi schimba sediul social sau denumirea ori renunta la un punct de lucru au obligatia de a solicita modificarea autorizatiei de functionare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii modificarii. Comisia emite o noua autorizatie de functionare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "modificare".
Articolul 18Unitatile emitente care externalizeaza ansamblul de masuri de securitate care garanteaza buna functionare a sistemului biletelor de valoare si care, in perioada de valabilitate a autorizatiei, schimba oricare dintre furnizorii de servicii notifica acest lucru directiei de specialitate, in termen de 30 de zile de la data incheierii noului contract de prestari servicii . Prevederile art. 13 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
Articolul 19In cazul unitatilor care detin autorizatie de functionare pentru emiterea a cel putin un tip de bilete de valoare si solicita autorizatie de functionare pentru unul sau mai multe tipuri de bilete de valoare, conditia de existenta a unei valori minime a capitalului social sau de dotare, dupa caz, subscris si varsat la data solicitarii, se considera indeplinita daca valoarea acestuia este egala cu valoarea cumulata a nivelului capitalului social prevazut de prezentul ordin pentru fiecare bilet de valoare pentru care detine si, respectiv, solicita autorizatie de functionare.
Articolul 20Obligatia de a pune la dispozitia organelor competente documentele necesare bunei desfasurari a actiunilor de control, prevazuta la art. 31 din Normele metodologice, este considerata indeplinita prin prezentarea unei copii in format fizic sau electronic a contractului dintre unitatea emitenta de bilete de valoare si unitatea afiliata, respectiv angajatori.
Articolul 21(1) Autorizatiile de functionare a unitatilor emitente de tichete de masa, tichete cadou si tichete de cresa, dupa caz, eliberate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, raman valabile pana la expirarea termenului de valabilitate sau pana la data retragerii autorizatiei de functionare, dupa caz.(2) Criteriile in baza carora au fost emise autorizatiile prevazute la alin. (1) se mentin pe toata perioada de valabilitate a acestora.
Articolul 22Cererile de autorizare ca unitate emitenta de tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale, dupa caz, depuse incepand cu 1 ianuarie 2019 si pana la intrarea in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor prezentului ordin .
Articolul 23 Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin .
Articolul 24Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Articolul 25Pana la data de 1 ianuarie 2021, prevederile prezentului ordin nu se aplica voucherelor de vacanta .
ANEXA Nr. 1
COMPONENTAComisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare
1. Directorul general al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice - presedinte2. Directorul general adjunct al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice - vicepresedinte3. Directorul general al Directiei generale de legislatie cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice - membru4. Directorul general al Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Finantelor Publice - membru5. Directorul general al Directiei generale de informatii fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - membruNOTA: In cazuri justificate, presedintele comisiei este inlocuit de vicepresedinte, care exercita toate atributiile presedintelui conform prezentului ordin . In acest caz, vicepresedintele care preia atributiile presedintelui isi va delega propriile atributii inlocuitorului desemnat de acesta.In cazuri justificate, la sedintele comisiei, in locul membrilor titulari vor putea participa inlocuitorii desemnati de acestia.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA DE LUCRUa Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare
CAPITOLUL IPrevederi generale
Articolul 1 Autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare se realizeaza prin intermediul Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare (comisia), structura interdepartamentala care isi desfasoara activitatea la sediul Ministerului Finantelor Publice.
Articolul 2Activitatea curenta a comisiei se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare directie de specialitate.
Articolul 3(1) Comisia isi desfasoara activitatea si poate lua hotarari doar in prezenta tuturor membrilor sai.(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toate unitatile emitente de bilete de valoare .
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Tratamentul juridic diferentiat, stabilit de legiuitor in considerarea unor situatii obiectiv diferite, nu reprezinta discriminare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia civila nr. 422/2017, in sedinta publica din 21 martie 2017
Nu poate fi primita interpretarea potrivit careia eliminarea discriminarilor salariale s-ar aplica doar anumitor categorii de personal, nu si magistratilor Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 273/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017
Prin vointa legiuitorului, sporul de vechime in munca a fost cuprins in salariile de baza dupa data de 1 ianuarie 2010 Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita Sectia Civila, Sentinta civila nr. 89/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017
Nivelul minim al salariului are in vedere cuantumul salariului de baza (care include si sporul de vechime), iar nu cuantumul salariului de incadrare (ca punct de pornire in calculul salariului de baza) Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita Sectia Civila, Sentinta civila nr. 89/2017, in sedinta din 25 ianuarie 2017
Posibilitatea cumulului dobanzii legale cu daune compensatorii menite sa acopere prejudiciul cauzat prin erodarea creantei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Sectia Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr.12/2017, pronuntata in sedinta publica din data de 11 ianuarie 2017
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura de inregistrare a contractelor-documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente Sursa: EuroAvocatura.ro
Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza Sursa: EuroAvocatura.ro
Controverse privind clasificarea contabila a leasingului financiar si operational Sursa: ALB Romania
Indreptarea erorilor din documentele de plata a obligatiilor fiscale Sursa: Avocatnet.ro