din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2119 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordonanta de urgenta nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare

Ordonanta de urgenta nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare

  Publicat: 09 Jul 2019       3517 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare, precum si unele masuri referitoare la obligatiile de plata aferente imprumuturilor din venituri din privatizare si imprumuturilor contractate de statul roman de la institutii de credit si subimprumutate operatorilor economici a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 556 din 05.07.2019.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.

(2) Rambursarea imprumutului de catre operatorii economici subimprumutati se efectueaza in termen de cinci zile lucratoare de la data obtinerii acordului finantatorului, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie, si cuprinde atat valoarea capitalului, cat si costurile aferente rambursarii anticipate.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, sursa de plata pentru rambursarea anticipata a acestor imprumuturi este Fondul de risc si in completare suma alocata de la bugetul de stat prin bugetul MFP - Actiuni generale cu aceasta destinatie.
(4) Dupa comunicarea deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) aplica procedurile de executare silita impotriva debitorului subimprumutat in baza deciziei de recuperare a ajutorului de stat ilegal.
Inscrisurile transmise la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in baza acordului de imprumut subsidiar, inclusiv procedura de recuperare a sumelor cuprinse in acestea, se anuleaza concomitent cu stingerea din evidenta contabila a MFP a datoriilor la fondul de risc, respectiv bugetul de stat, reprezentand debite rezultate din rate de capital, dobanzi, comisioane si alte costuri, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, precum si cu stingerea obligatiilor de plata ale subimprumutatului catre MFP.
Datoriile la fondul de risc rezultate in urma efectuarii platii de catre MFP catre finantator a ratelor de capital si dobanzilor dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la data rambursarii anticipate a imprumuturilor, precum si cele rezultate ca urmare a rambursarii anticipate, inregistrate in evidenta contabila a MFP si pentru care nu se mai emit inscrisuri, se sting concomitent cu obligatiile de plata ale subimprumutatului catre MFP.
(5) Datoriile la fondul de risc rezultate in urma efectuarii platii de catre MFP catre finantator a ratelor de capital si dobanzilor pana la data rambursarii anticipate a imprumuturilor, precum si cele rezultate ca urmare a rambursarii anticipate, inregistrate in evidenta contabila a MFP si pentru care nu se mai emit inscrisuri, se sting concomitent cu obligatiile de plata ale subimprumutatului catre MFP.

Articolul 9
Sumele recuperate de ANAF in baza deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal se fac venit la bugetul de stat .

Articolul 10
(1) Prin derogare de la articolele din actele normative de ratificare a acordurilor de imprumut prin care este reglementata sursa de plata a serviciului datoriei guvernamentale externe si de la prevederile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care subimprumutatul/beneficiarul final al finantarii a contractat de la institutii financiare internationale si alte subimprumuturi care nu fac obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal, acestea se ramburseaza anticipat doar la solicitarea expresa a finantatorului, avand ca sursa de plata fondul de risc si in completare suma alocata de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale cu aceasta destinatie.
(2) Dupa rambursarea anticipata catre finantator a sumelor imprumutate in conformitate cu alin. (1), Ministerul Finantelor Publice emite un inscris care constituie titlu de creanta prin care se individualizeaza obligatiile de recuperat, cu scadentele prevazute in acordul de subimprumut, care se transmite organului fiscal spre urmarire si recuperare, concomitent cu stingerea din evidenta contabila a Ministerului Finantelor Publice a datoriilor la fondul de risc, respectiv bugetul de stat .
(3) MFP aduce la cunostinta subimprumutatului emiterea titlului de creanta, iar plata obligatiilor acestuia se efectueaza catre organul fiscal, la termenele prevazute in titlul de creanta . Sumele incasate se fac venit la bugetul de stat .
(4) Pentru neplata la scadenta a sumelor stabilite in titlul de creanta, debitorii datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, calculate si recuperate de organul fiscal.
(5) Debitele acumulate in perioada dintre trecerea in proprietatea publica a statului a unor active functionale energetice aflate in proprietatea subimprumutatului/beneficiarului final si rambursarea anticipata a subimprumutului se recupereaza de MFP in baza cadrului legal existent.

Articolul 11
(1) Pentru imprumuturile contractate de la MFP din venituri din privatizare care fac obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal, obligatia de rambursare a acestor sume inceteaza la data comunicarii deciziei de recuperare. Aceasta suma constituie cheltuiala definitiva, iar sumele recuperate de catre ANAF se fac venituri la bugetul de stat .
(2) Inscrisurile transmise spre recuperare la ANAF se anuleaza de la data comunicarii deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal. De la aceeasi data, obligatia de reintregire a veniturilor din privatizare se stinge, iar costurile aferente imprumutului cuvenite bugetului Trezoreriei Statului se anuleaza.

Articolul 12
In situatia in care subimprumutatul are si imprumuturi contractate de la institutii financiare internationale cu garantia statului rambursate integral, care nu fac obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de stat declarat ilegal, inscrisurile aferente finantarii rambursabile garantate de stat transmise la ANAF, inclusiv procedura de recuperare a sumelor cuprinse in acestea, se anuleaza concomitent cu stingerea datoriilor la fondul de risc din evidenta contabila a MFP, reprezentand debite rezultate din rate de capital, dobanzi si alte costuri, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, data de la care inceteaza orice obligatie de plata a subimprumutatului catre MFP.

Articolul 13





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Stingerea unor obligatii fiscale    Amnistie fiscala    OUG 60/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020

Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro