Articolul 76(1) Persoanele fizice straine pot dobandi calitatea de membru al Uniunii, putand activa astfel ca practician in insolventa, daca in statul in care isi au domiciliul ele au aceasta specialitate, certificata de organismele profesionale recunoscute sau de autoritatile publice care le autorizeaza si in conditiile stabilite prin conventii bilaterale, conform prevederilor art. 24 din O.U.G.(2) Pentru practicienii in insolventa din statele membre ale Uniunii Europene nu este necesara existenta unor conventii bilaterale.(3) Documentatia de evaluare pentru dobandirea calitatii de membru al Uniunii va contine:a) cererea de evaluare;b) curriculum vitae si copie a pasaportului;c) certificatul (atestatul) profesional, in copie legalizata si traducere autorizata, in termen de 3 luni de la eliberarea lui;d) dovada studiilor superioare de cel putin 3 ani;e) certificat de onorabilitate;f) declaratia de compatibilitate;g) solicitarea unui stagiu de adaptare de un an;h) declaratie privind exercitarea temporara sau ocazionala a activitatii de practician in insolventa.(4) Exercitarea temporara a activitatii consta in desfasurarea activitatii pe o perioada limitata de timp ce trebuie indicata de solicitant. Exercitarea ocazionala reprezinta desfasurarea activitatii de practician in insolventa pentru un singur debitor de la deschiderea procedurii si pana la inchiderea acesteia.(5) Etapele necesare dobandirii calitatii de membru al Uniunii si documentele aferente sunt cele cuprinse in metodologia prezentata in anexa nr. 3.(6) Conventiile bilaterale incheiate de Uniune cu organismele similare din statele din care provin practicienii in insolventa, altele decat statele membre ale Uniunii Europene, vor contine in principal elemente din metodologia prezentata in anexa nr. 3, precum si conditii privind solutionarea unor litigii in legatura cu activitatea practicienilor in insolventa.(7) Calitatea de practician definitiv se obtine numai dupa efectuarea unei perioade de stagiu de adaptare de un an. Stagiul de adaptare se va efectua sub supravegherea unui coordonator de stagiu .
SECTIUNEA a 4-aInregistrarea in Registrul formelor de organizare a persoanelor juridice straine
Articolul 77(1) Persoanele juridice straine care nu au sediul profesional in Romania pot dobandi calitatea de membru al Uniunii, putand activa astfel ca practician in insolventa, daca in statul in care isi au sediul profesional desfasoara aceasta activitate si au statutul de societate profesionala, certificata de organismele profesionale recunoscute sau de autoritatile publice care le autorizeaza si in conditiile stabilite prin conventii bilaterale, conform prevederilor art. 24 alin. (1) din O.U.G.(2) Pentru societatile profesionale de insolventa din statele membre ale Uniunii Europene nu este necesara existenta unor conventii bilaterale.(3) Documentatia de evaluare pentru dobandirea calitatii de membru al Uniunii va contine:a) cererea de evaluare, semnata de reprezentantul legal al societatii;b) copia pasaportului reprezentantului legal al societatii (in cazul in care acesta nu a dobandit anterior calitatea de membru al Uniunii, persoana fizica straina);c) certificatul (atestatul) profesional emis de autoritatea competenta, in copie legalizata si traducere autorizata, in termen de 3 luni de la eliberarea lui;d) contractul de societate al societatii civile profesionale de insolventa;e) declaratie privind exercitarea temporara sau ocazionala a activitatii de practician in insolventa.(4) Exercitarea temporara a activitatii consta in desfasurarea activitatii pe o perioada limitata de timp ce trebuie indicata de solicitant. Exercitarea ocazionala reprezinta desfasurarea activitatii de practician in insolventa pentru un singur debitor de la deschiderea procedurii si pana la inchiderea acesteia.(5) Cererea de evaluare, cu documentele aferente, se supune aprobarii Consiliului national de conducere al Uniunii, care va hotari cu privire la inscrierea societatii in Tabloul UNPIR.
CAPITOLUL VIPregatirea profesionala
Articolul 78(1) Fiecare practician in insolventa definitiv si compatibil are obligatia sa urmeze in decursul unui an calendaristic cursurile de formare profesionala organizate sub patronajul I.N.P.P.I., sub sanctiunea suspendarii din profesie.(2) Structura cursurilor de formare profesionala, precum si numarul punctelor de pregatire profesionala se aproba prin hotararea Consiliului I.N.P.P.I.(3) Practicienii in insolventa incompatibili pot participa la programul de pregatire profesionala, acesta devenind insa obligatoriu de la data incetarii situatiei de incompatibilitate.(4) Seminarele de pregatire profesionala vor fi conduse de formatori (lectori) selectionati pe baza criteriilor stabilite de Consiliul I.N.P.P.I. Selectia si coordonarea activitatii formatorilor vor fi asigurate de Consiliul stiintific al I.N.P.P.I.(5) Cheltuielile aferente desfasurarii programului de pregatire profesionala se suporta, in principal, din taxele de participare. Consiliul Institutului poate aloca unele fonduri in limita sumelor prevazute anual in bugetul de venituri si cheltuieli .
CAPITOLUL VIIIndrumatorii de stagiu
Articolul 79(1) Persoanele fizice romane care au dobandit calitatea de practician in insolventa stagiar, ca urmare a promovarii examenului organizat de Uniune, au obligatia efectuarii stagiului de pregatire profesionala cu durata de 2 ani.(2) Persoanele fizice straine, practicieni in insolventa in tara in care isi au domiciliul si care doresc sa activeze in Romania, pot opta pentru efectuarea unui stagiu de adaptare cu durata de 2 ani.(3) Stagiul de pregatire profesionala, precum si stagiul de adaptare se desfasoara sub indrumarea unui coordonator de stagiu, practician in insolventa definitiv, stagiarul avand calitatea de salariat sau colaborator. Pe perioada stagiului practicianul in insolventa stagiar va fi remunerat de forma de organizare cu care are relatii contractuale cu echivalentul a cel putin un salariu minim lunar pe economie stabilit pentru anul in curs. Contractul de stagiu se incheie cu forma de organizare, stagiul desfasurandu-se sub indrumarea unui coordonator de stagiu nominalizat, practician in insolventa in cadrul formei de organizare.(4) Raporturile dintre stagiar si practicianul indrumator de stagiu vor fi consemnate intr-un document scris, reprezentand intelegerea dintre parti, care va fi depus spre opozabilitate la Uniune impreuna cu celelalte documente de inscriere .
Articolul 80(1) CNC al Uniunii va reactualiza anual lista cu indrumatorii de stagiu pe baza unor criterii de selectie, care vor lua in considerare, in principal, urmatoarele:a) sa aiba vechime de cel putin 5 ani de la data inscrierii in Tabloul UNPIR;b) sa nu fi suferit nicio sanctiune disciplinara de natura celor prevazute la cap. XIV;c) venitul brut din activitatea de practician in insolventa.
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca Sursa: EuroAvocatura.ro