din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3970 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

  Publicat: 25 Dec 2019       73094 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
LEGEA nr. 1/2011 a educatiei nationale, Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea nr. 221/2019 pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011;
- OUG nr. 79/2019 privind unele masuri in domeniul educatiei si pentru prorogarea unor termene.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Orice organ de stat sau al unitatilor administrativ-teritoriale care actioneaza, in regim de putere publica, pentru satisfacerea unui interes public;
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Transformare a doua sau mai multor persoane juridice, realizata prin comas are ori divizare.

(Din 31-aug-2018 Art. 19, alin. (3) din titlul II, capitolul I completat de Art. I, punctul 3. din Ordonanta 9/2018)

(4) Pentru asigurarea accesului egal la educatie si formare profesionala, autoritatile administratiei publice locale, in baza avizului conform al inspectoratelor scolare, aproba organizarea, functionarea si, dupa caz, dizolvarea unor structuri de invatamant, fara personalitate juridica - ca parti ale unei unitati de invatamant cu personalitate juridica - si subordonate aceluiasi ordonator principal de credite, in conditiile legii.

(5) In cazul unitatilor de invatamant confesional preuniversitar de stat existente la data intrarii in vigoare a prezentei legi, cultele respective si Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului au obligatia ca, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi sa elaboreze o metodologie de functionare aprobata prin hotarare a Guvernului, care stabileste relatia juridica, patrimoniala, financiara si administrativa.

Articolul 20

(1) Autoritatile administratiei publice locale asigura, in conditiile legii, buna desfasurare a invatamantului preuniversitar in localitatile in care acestea isi exercita autoritatea .

(2) Neindeplinirea de catre autoritatile administratiei publice locale a obligatiilor ce le revin in organizarea si functionarea invatamantului preuniversitar se sanctioneaza conform legii.

Articolul 21

(1) Sistemul de invatamant preuniversitar are caracter deschis. In invatamantul preuniversitar, trecerea elevilor de la o unitate scolara la alta, de la o clasa la alta, de la un profil la altul si de la o filiera la alta este posibila in conditiile stabilite prin metodologia elaborata de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

(2) Elevii din invatamantul preuniversitar de stat si particular se pot transfera la alte unitati de invatamant de stat sau particular, cu acordul unitatii primitoare.

(3) Statul garanteaza dreptul la educatie diferentiata, pe baza pluralismului educational, in acord cu particularitatile de varsta si individuale.

(4) Elevii cu performante scolare exceptionale pot promova 2 ani de studii intr-un an scolar la decizia unitatii de invatamant, pe baza unei metodologii nationale aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 19-oct-2011 Art. 21, alin. (4) din titlul II, capitolul I a se vedea referinte de aplicare din Metodologie din 2011)

CAPITOLUL II: Structura sistemului national de invatamant preuniversitar

SECTIUNEA 1: Dispozitii generale

Articolul 22

(1) Sistemul national de invatamant preuniversitar este constituit din ansamblul unitatilor de invatamant de stat, particulare si confesionale autorizate/acreditate.

(2) Invatamantul preuniversitar este organizat pe niveluri, forme de invatamant si, dupa caz, filiere si profiluri si asigura conditiile necesare pentru dobandirea competentelor-cheie si pentru profesionalizarea progresiva.

(3) Unitatile de invatamant de stat, particulare si confesionale se infiinteaza prin ordin al ministrului educatiei nationale, in baza acreditarii unui nivel de invatamant, in conditiile prevazute de art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Procesul de infiintare a unei unitati de invatamant preuniversitar cuprinde 2 etape, care se desfasoara astfel:

a) orice persoana juridica de drept public sau privat, interesata in furnizarea de educatie, se supune procesului de evaluare si parcurge procedura de autorizare de functionare provizorie, stabilita prin art. 30 al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a deveni organizatie furnizoare de educatie. Autorizatia de functionare provizorie se acorda pentru fiecare nivel de invatamant, pentru fiecare filiera, profil si specializare/calificare profesionala, pentru fiecare program de studii, pe fiecare limba de predare, pe fiecare forma de invatamant, pe fiecare locatie, dupa caz, prin ordin al ministrului educatiei nationale, la propunerea Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, denumita in continuare ARACIP, transmisa in termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea evaluarii, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;

b) furnizorul de educatie autorizat sa functioneze provizoriu, care indeplineste conditiile de acreditare, parcurge procedura prevazuta de art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Acreditarea in invatamantul preuniversitar se acorda pentru fiecare nivel de invatamant, pentru fiecare filiera, profil si specializare/calificare profesionala, pentru fiecare program de studii, pe fiecare limba de predare, pe fiecare forma de invatamant, pe fiecare locatie, dupa caz, prin ordin al ministrului educatiei nationale, la propunerea ARACIP, transmisa in termen de maximum 20 de zile de la finalizarea evaluarii, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

(5) Ordinele ministrului educatiei nationale prevazute la alin. (4) se comunica, in termen de 5 zile de la emitere, autoritatilor publice locale, in vederea includerii in reteaua scolara a furnizorului de educatie sau a unitatii de invatamant, dupa caz.

(6) Actele prin care se poate manifesta vointa oricarei persoane juridice publice sau private de a deveni organizatie furnizoare de educatie se materializeaza, dupa caz, prin:

a) hotarare a autoritatilor publice locale privind necesitatea de a infiinta o unitate de invatamant preuniversitar, de stat, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;

b) hotarare a persoanei juridice private privind intentia de infiintare a unei unitati de invatamant, adoptata/aprobata conform statutului propriu, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;

c) hotarare a conducerii cultului recunoscut oficial de stat privind intentia de infiintare a unei unitati de invatamant, adoptata/aprobata conform statutului propriu, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;

d) ordin al ministrului educatiei nationale emis in vederea aplicarii prevederilor art. 61 alin. (41) si/sau a prevederilor art. 291 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, privind necesitatea de a infiinta/reorganiza una sau mai multe unitati de invatamant preuniversitar, de stat .

(7) Prin ordinul de acreditare prevazut la alin. (4) lit. b) se infiinteaza si se acorda personalitate juridica, dupa cum urmeaza:

a) de drept privat si de utilitate publica, pentru unitatile particulare de invatamant preuniversitar, infiintate din initiativa si cu resursele unor persoane juridice de drept privat;

b) de drept privat si de utilitate publica, pentru unitatile de invatamant preuniversitar confesional, infiintate din initiativa, cu resursele si potrivit cerintelor specifice fiecarui cult recunoscut de stat;

c) de drept public, pentru unitatile de invatamant preuniversitar, de stat .

(Din 18-iun-2018 Art. 22, alin. (2) din titlul II, capitolul II, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 3. din Ordonanta urgenta 48/2018)

Articolul 221

(1) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat, acreditate cu personalitate juridica, pot fi supuse procesului de reorganizare, in cazuri justificate in vederea asigurarii accesului egal la educatie si formare profesionala, a eficientizarii si asigurarii/mentinerii standardelor de calitate, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

(2) Unitatile de invatamant particular/confesional acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu pot solicita din motive intemeiate Ministerului Educatiei Nationale intrarea in proces de reorganizare.

(3) Reorganizarea prevazuta la alin. (1) sau la alin. (2) se poate realiza prin operatiunea de fuziune sau prin divizare, dupa caz, la initiativa:

a) autoritatilor publice locale, in cazul unitatilor de invatamant de stat, ce functioneaza in unitatea administrativ-teritoriala;

b) inspectoratelor scolare judetene sau al Municipiului Bucuresti, in cazul unitatilor de invatamant de stat;

c) persoanelor juridice de drept privat care au participat la infiintarea unitatilor particulare de invatamant;

d) cultelor recunoscute oficial de stat, care au participat la infiintarea de structuri sau de unitati de invatamant confesionale;

e) Ministerului Educatiei Nationale in cazul unitatilor de invatamant de stat, particulare sau confesionale;

f) Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justitiei si a altor institutii cu atributii in domeniile apararii, ordinii publice si securitatii nationale in cazul unitatilor de invatamant militar preuniversitar.

(4) In situatia in care entitatile prevazute la alin. (3) lit. a) si b) au opinii divergente cu privire la procesul de reorganizare, Ministerul Educatiei Nationale decide cu privire la procesul de reorganizare, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

(5) Ministerul Educatiei Nationale prin directiile de specialitate competente, precum si prin Directia Minoritati, in cazul unitatilor cu predare in limbile minoritatilor nationale, stabileste si propune ARACIP, pentru situatiile prevazute la alin. (3) lit. e) si la alin. (4) , unitatile de invatamant care intra in proces de reorganizare.

(6) Entitatile prevazute la alin. (3) transmit ARACIP, pana cel mai tarziu la data de 31 august a fiecarui an scolar, lista unitatilor pentru care se propune reorganizarea .

(7) ARACIP, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate pentru componentele organizatorice ale unitatilor de invatamant care intra in proces de reorganizare, propune ministrului educatiei nationale, dupa caz, ordinul privind unitatile de invatamant rezultate in urma reorganizarii.

(8) Unitatile de invatamant rezultate in urma procesului de reorganizare se includ, de drept, in reteaua scolara, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

(9) Procesul de reorganizare se finalizeaza cel mai tarziu, pana la inceputul noului an scolar.

(10) Procesul de reorganizare se poate realiza prin una dintre urmatoarele operatiuni:

a) fuziune;





Afişează Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2011    Legea 1/2011 actualizata    Legea 1/2011 actualizata 2020    Legea educatiei nationale actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017

Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu