din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3380 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 25 Sep 2020       19964 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Republicata si actualizata 2020


Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contract de depozit asimilat cu depozitul necesar, avand ca obiect bunurile aduse de calatori in hoteluri, moteluri, hanuri etc.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(in sensul Legii nr.64/1991 privind brevetele de inventie) drept personal nepatrimonial, susceptibil sa genereze consecinte patrimoniale,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(2) Produsele si serviciile pentru care se solicita inregistrarea unei marci se clasifica in conformitate cu sistemul de clasificare stabilit de Clasificarea de la Nisa. Produsele si serviciile sunt grupate pe clase, fiecare grup de produse sau servicii fiind precedat de numarul clasei careia ii apartine, in ordinea claselor.

(3) Utilizarea unor termeni generali sau a indicatiilor generale cuprinse in titlurile claselor din Clasificarea de la Nisa se interpreteaza ca incluzand toate produsele sau serviciile acoperite de sensul literal al indicatiei sau al termenului respectiv.

(4) Produsele si serviciile nu pot fi considerate ca asemanatoare pe motiv ca figureaza in aceeasi clasa si nici nu pot fi considerate ca fiind diferite pe motiv ca figureaza in clase diferite ale Clasificarii de la Nisa.

Articolul 11

(1) Titularii marcilor inregistrate in raport cu intreg titlul unei clase din Clasificarea de la Nisa pot declara ca intentia lor la data depunerii cererii de inregistrare a marcii a fost de a solicita protectia unor produse sau servicii in afara celor acoperite de sensul literal al titlului clasei respective, cu conditia ca produsele sau serviciile astfel indicate sa fie incluse in lista alfabetica a clasei respective din editia Clasificarii de la Nisa in vigoare la data depunerii cererii de inregistrare a marcii.

(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune la OSIM pana la data de 30 septembrie 2020 si precizeaza in mod clar si precis produsele si serviciile, altele decat cele acoperite de sensul literal al indicatiilor oferite de titlul clasei, la care se referea initial intentia titularului. OSIM modifica Registrul marcilor in mod corespunzator.

(3) Formularea declaratiei prevazute la alin. (1) nu aduce atingere aplicarii dispozitiilor art. 26 alin. (4), art. 55 alin. (1) lit. a) si art. 59 alin. (1).

(4) In cazul marcilor pentru care nu se depune nicio declaratie in termenul prevazut la alin. (2) se considera ca de la expirarea termenului respectiv acestea desemneaza doar produsele sau serviciile acoperite de sensul literal al indicatiilor cuprinse in titlul clasei respective.

(5) In cazul in care Registrul marcilor este modificat conform dispozitiilor alin. (2), drepturile exclusive conferite de marca nu impiedica un tert sa continue utilizarea unei marci, daca utilizarea pentru produsele sau serviciile respective:

a) a inceput inainte ca registrul sa fie modificat; si

b) nu a incalcat drepturile titularului in considerarea sensului literal al inregistrarii produselor si serviciilor in registru la momentul respectiv.

(6) Modificarea listei de produse sau servicii conform dispozitiilor alin. (2) nu confera titularului marcii dreptul de a se opune unei marci ulterioare sau de a depune o cerere de anulare a inregistrarii unei marci depuse ulterior, daca:

a) marca depusa ulterior era deja utilizata sau era deja depusa o cerere de inregistrare a marcii pentru produse sau servicii inainte ca registrul sa fie modificat; si

b) utilizarea marcii pentru produsele sau serviciile respective nu a incalcat sau nu ar fi incalcat drepturile titularului in considerarea sensului literal al desemnarii produselor si serviciilor in registru la momentul respectiv.

Articolul 12

(1) Data depozitului reglementar este data la care a fost depusa la OSIM cererea de inregistrare a marcii in conditiile in care aceasta contine toate elementele prevazute la art. 9 alin. (1).

(2) Cand o cerere de inregistrare a marcii a fost reglementar depusa pentru prima data intr-o alta tara membra a Uniunii de la Paris sau membra a Organizatiei Mondiale a Comertului, solicitantul poate revendica data primului depozit printr-o cerere de inregistrare in Romania a aceleiasi marci, cu conditia ca aceasta din urma cerere sa fie depusa la OSIM in termen de 6 luni de la data constituirii primului depozit .

Articolul 13

(1) Daca solicitantul a prezentat anumite produse si servicii sub o marca in cadrul unei expozitii internationale oficiale sau oficial recunoscute, in sensul Conventiei privind expozitiile internationale, semnata la Paris la 22 noiembrie 1928, ratificata de Romania prin Legea nr. 246/1930, revizuita la 30 noiembrie 1972, organizata pe teritoriul Romaniei sau intr-un stat membru al Conventiei de la Paris, si daca o cerere de inregistrare a marcii sub care au fost prezentate aceste produse si servicii a fost depusa la OSIM intr-un termen de 6 luni de la data primei prezentari in expozitie, solicitantul beneficiaza de un drept de prioritate de la data introducerii produsului in expozitie.

(2) Termenul de 6 luni prevazut la alin. (1) nu va prelungi termenul de prioritate prevazut la art. 12 alin. (2).

Articolul 14

(1) Drepturile de prioritate prevazute la art. 12 si 13 trebuie invocate prin cererea de inregistrare a marcii, justificate prin acte de prioritate, si sunt supuse taxei legal stabilite.

(2) Actele de prioritate se depun si taxa legala se plateste in maximum 30 de zile de la data cererii de inregistrare a marcii.

(3) Nerespectarea termenului prevazut la alin. (2) atrage nerecunoasterea prioritatii invocate.

Articolul 15 Puneri in aplicare (1)

(1) Inregistrarea unei marci poate fi ceruta individual sau in comun de orice persoana, direct sau printr-un mandatar, in conditiile prevazute de lege, precum si de regulamentul*) de aplicare a prezentei legi.

*) A se vedea nota de subsol de la art. 9 alin. (4).

(2) Reprezentarea solicitantului prin mandatar este obligatorie cand solicitantul nu are nici domiciliul, nici sediul si nicio unitate industriala sau comerciala efectiva si functionala pe teritoriul Uniunii Europene ori in Spatiul Economic European, cu exceptia depunerii cererii de inregistrare a marcii.

Articolul 16

(1) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii va comunica, odata cu cererea sau cel tarziu in termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la OSIM, dovada platii taxei de examinare a cererii, in cuantumul prevazut de lege.

(2) In cazul neplatii taxelor in termen se considera ca solicitantul a renuntat la inregistrarea marcii si cererea se respinge.

Articolul 17

(1) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii sau titularul marcii inregistrate care se refera la mai multe produse sau servicii poate solicita la OSIM divizarea cererii initiale sau a inregistrarii marcii in doua sau mai multe cereri ori inregistrari, indicand produsele sau serviciile in cadrul cererilor sau inregistrarilor divizionare, cu plata taxei prevazute de lege.

(2) Cererile sau inregistrarile divizionare pastreaza data de depozit a cererii initiale si, daca este cazul, beneficiul dreptului de prioritate, dobandit potrivit art. 12 alin. (2) sau art. 13 alin. (1).

(3) In cazul in care cererea de inregistrare a marcii a fost deja publicata conform art. 19 alin. (1) sau art. 25 alin. (4), divizarea si cererea divizionara se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala. Prin publicare nu se deschide o noua perioada de depunere a opozitiilor sau observatiilor.

(4) Cererea de divizare poate fi depusa la OSIM oricand in cursul procedurii de inregistrare a marcii sau dupa incheierea acesteia.

(5) Cererea de divizare nu este admisibila:

a) daca este formulata inainte de atribuirea datei de depozit a cererii de inregistrare a marcii;

b) daca este formulata in termenul de opozitie prevazut la art. 26 alin. (1);

c) daca are ca efect divizarea intre produsele sau serviciile care fac obiectul unei opozitii, pana la data ramanerii definitive a deciziei de solutionare a opozitiei sau de retragere a opozitiei;

d) daca are ca efect divizarea intre produsele sau serviciile care fac obiectul unei cereri de anulare sau de decadere, pana la solutionarea definitiva a acesteia;

e) dupa inscrierea in Registrul marcilor a unei masuri de executare silita, pana la radierea acesteia.

(6) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii sau titularul marcii inregistrate va depune documentele cerute de OSIM pentru divizarea cererii sau inregistrarii initiale si va plati taxa legala in termen de 30 de zile de la data solicitarii divizarii. In caz contrar, OSIM va lua act ca solicitantul sau titularul a renuntat la divizarea cererii sau inregistrarii initiale.

CAPITOLUL IV

Procedura de inregistrare a marcii

Articolul 18

(1) In termen de 7 zile de la data primirii cererii de inregistrare a marcii, OSIM examineaza daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) si, in caz afirmativ, atribuie data de depozit cererii.

(2) Daca cererea nu indeplineste conditiile prevazute la art. 9 alin. (1), OSIM va notifica solicitantului lipsurile cererii, acordand un termen de 30 de zile pentru depunerea completarilor. In cazul in care solicitantul completeaza in termen lipsurile notificate de OSIM, data depozitului este aceea la care cererea de inregistrare a marcii a fost completata conform art. 9 alin. (1). In caz contrar, cererea se respinge.

Articolul 19

(1) In termen de 7 zile de la atribuirea datei de depozit, cererea de inregistrare a marcii care indeplineste cerintele prevazute la art. 9 alin. (3) si art. 10 alin. (1) si (2) se publica, in format electronic, in conditiile prevazute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.





Afişează Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 84/1998    Legea 84/1998 republicata    Legea 84/1998 republicata 2020    Legea 84/1998 actualizata    Legea 84/1998 actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016

Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016

Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003