Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

  Publicat: 27 Dec 2020       1460 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


A fost promulgat la 11.09.1865
Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Monitorul Oficial, Partea I nr. 1269 din 21 decembrie 2020

Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice pâna la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dobânditorul subsecvent
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
(termen CNA). Orice contributie facuta de o persoana fizica sau juridica neimplicata în activitati de radiodifuziune sau de televiziune ori în producerea operelor audiovizuale, daca aceasta contributie este destinata finantarii programelor audiovizuale,
Actul prin care o persoana denumita "mecena" procura un folos patrimonial,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane

c) au acelasi an fiscal, potrivit art. 16;

d) nu fac parte dintr-un alt grup fiscal in domeniul impozitului pe profit;

e) nu sunt platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor sau nu sunt concomitent platitori de impozit pe profit si platitori de impozit specific;

f) nu intra sub incidenta prevederilor art. 18;

g) nu se afla in dizolvare/lichidare, potrivit legii.

(3) Conditiile prevazute la alin. (2) lit. b)-g) si conditia de detinere prevazuta la art. 422 pct. 1 trebuie indeplinite pe intreaga perioada de consolidare fiscala.

(4) Prin exceptie de la prevederile Titlului III si prin derogare de la prevederile Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pe perioada de consolidare, membrii grupului fiscal care indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 sau la art. 3 din Legea nr. 170/2016 aplica prevederile prezentului titlu .

(5) In situatia in care se decide mentinerea grupului fiscal si continuarea sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit, dupa incheierea perioadei de consolidare de 5 ani fiscali, persoana juridica responsabila reinnoieste optiunea. Optiunea se comunica organului fiscal competent pe baza unei cereri comune depuse de reprezentantul legal al persoanei juridice responsabile semnata de catre reprezentantii legali ai tuturor membrilor grupului, in care se precizeaza si perioada pentru care grupul decide continuarea aplicarii sistemului de consolidare fiscala. Cererea se depune cu cel putin 60 de zile inainte de inceperea perioadei pentru care se solicita continuarea aplicarii sistemului de consolidare fiscala.

(6) Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal, precum si modelul si continutul cererii comune si a unor formulare se stabilesc prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

Art. 424. - Intrarea sau iesirea unui membru din grupul fiscal

(1) In cazul in care o entitate indeplineste conditia de detinere prevazuta la art. 422 pct. 1 si conditiile prevazute la art. 423 alin. (2) aceasta poate intra ca membru al unui grup fiscal incepand cu anul fiscal urmator indeplinirii conditiilor. Intrarea se efectueaza pe baza unei cereri de modificare, in cazul careia se utilizeaza procedura de comunicare a optiunii prevazute la art. 423 alin. (1).

(2) In cazul in care o entitate nu mai indeplineste conditia prevazuta la art. 422 pct. 1 sau conditiile prevazute la art. 423 alin. (2) lit. b)-g) aceasta iese din grupul fiscal si nu mai aplica sistemul de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator celui in care conditiile nu mai sunt indeplinite.

(3) In cazul operatiunilor de reorganizare, iesirea/intrarea membrilor din/in grupul fiscal se efectueaza in cursul anului fiscal.

(4) Persoana juridica responsabila trebuie sa comunice organului fiscal competent modificarea grupului fiscal, astfel:

a) in situatia prevazuta la alin. (1) cu cel putin 60 de zile inainte de inceperea anului fiscal pentru care solicita intrarea in grupul fiscal;

b) pentru situatiile prevazute la alin. (2) si (3), in termen de 15 zile de la producerea evenimentului care a generat aceasta situatie.

Art. 425. - Reguli privind calcularea rezultatului fiscal consolidat

(1) Fiecare membru al grupului fiscal determina rezultatul fiscal in mod individual potrivit regulilor stabilite de prezentul titlu, luand in considerare si prevederile art. 427.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) al art. 13 si art. 19, rezultatul fiscal consolidat al grupului fiscal se determina prin insumarea algebrica a rezultatelor fiscale determinate in mod individual de fiecare membru al grupului fiscal. Rezultatul fiscal consolidat pozitiv este profit impozabil, iar rezultatul fiscal consolidat negativ este pierdere fiscala. Impozitul pe profit se calculeaza prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 asupra rezultatului fiscal consolidat pozitiv al grupului.

(3) Rezultatul fiscal consolidat al grupului fiscal se calculeaza trimestrial/anual, cumulat de la inceputul anului fiscal.

(4) La determinarea impozitului pe profit datorat de grupul fiscal se vor avea in vedere sumele reprezentand: creditul fiscal, impozitul pe profit scutit potrivit art. 22 si art. 221, scutiri si reduceri de impozit pe profit calculate potrivit legislatiei in vigoare, sumele reprezentand cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, potrivit legii, costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale si alte sume care se scad din impozitul pe profit, potrivit legislatiei in vigoare, determinate de fiecare membru si comunicate persoanei juridice responsabile. Aceste sume se scad in limita impozitului pe profit datorat de grupul fiscal.

(5) In scopul determinarii rezultatului fiscal consolidat al grupului fiscal persoana juridica responsabila este obligata sa evidentieze in registrul de evidenta fiscala rezultatele fiscale individuale determinate de fiecare membru, potrivit alin. (1), precum si sumele care se scad din impozitul pe profit datorat de grup potrivit alin. (4), inclusiv cele ale persoanei juridice responsabile.

Art. 426. - Regimul tranzactiilor intra- grup privind preturile de transfer

Fiecare membru al grupului fiscal are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer care va cuprinde atat tranzactiile desfasurate cu membrii grupului fiscal, precum si cu entitatile afiliate din afara grupului fiscal. Prin derogare de la prevederile alin. (2) al art. 108 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dosarele preturilor de transfer intocmite de fiecare membru al grupului fiscal vor fi prezentate de catre persoana juridica responsabila.

Art. 427. - Reguli privind regimul pierderilor fiscale

(1) Pierderile fiscale inregistrate de un membru al grupului inainte de aplicarea sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit se recupereaza, in conformitate cu prevederile art. 31, de catre membrul respectiv, numai din profiturile impozabile ale acestuia.

(2) Pierderile fiscale inregistrate de un membru al grupului in perioada aplicarii sistemului de consolidare fiscala se recupereaza din rezultatul fiscal consolidat al grupului.

(3) In cazul desfiintarii grupului dupa perioada prevazuta la art. 423 alin. (1), pierderile inregistrate si nerecuperate in perioada consolidarii fiscale se recupereaza de catre persoana juridica responsabila, potrivit art. 31.

Art. 428. - Reguli de calcul in situatia iesirii unui membru din grupul fiscal sau desfiintarii grupului fiscal

(1) In cazul in care conditia prevazuta la pct. 1 al art. 422 sau una dintre conditiile prevazute la art. 423 alin. (2), lit. b) -f) nu mai sunt indeplinite de unul dintre membri, inainte de expirarea perioadei de 5 ani fiscali, dar conditiile sunt indeplinite de ceilalti membri, inclusiv in ceea ce priveste numarul de membri, perioada de consolidare fiscala se incheie numai pentru membrul care nu mai indeplineste conditiile respective. Membrul grupului care in cursul anului fiscal nu mai indeplineste una dintre conditii calculeaza impozitul pe profit, in mod individual, incepand cu trimestrul urmator celui in care cel putin una dintre conditii nu mai este indeplinita. Pentru perioada in care s-a aplicat sistemul de consolidare membrul grupului recalculeaza impozitul pe profit pe baza rezultatelor fiscale individuale, cu perceperea de creante fiscale accesorii stabilite potrivit Codului de procedura fiscala, dupa caz, de la data aplicarii sistemului si pana la sfarsitul trimestrului in care nu mai sunt indeplinite conditiile. In mod corespunzator, si persoana juridica responsabila recalculeaza impozitul pe profit datorat de grup cu perceperea de creante fiscale accesorii stabilite potrivit Codului de procedura fiscala, dupa caz, de la data aplicarii sistemului si pana la sfarsitul trimestrului in care nu mai sunt indeplinite conditiile si are obligatia depunerii declaratiei fiscale rectificative. In acest caz membrul care iese din grup are obligatia declararii si platii impozitului pe profit, potrivit art. 41 si 42.

(2) Prevederile referitoare la recalcularea impozitului si perceperea de creante fiscale accesorii stabilite potrivit Codului de procedura fiscala, dupa caz, prevazute de alin. (1) se aplica pentru fiecare membru si pentru persoana juridica responsabila si in situatia in care grupul fiscal se desfiinteaza inainte de expirarea perioadei de 5 ani fiscali ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute la pct. 1 al art. 422 sau a conditiilor de la art. 423 alin. (2), lit. b) -f), precum si in situatia in care drept urmare a neindeplinirii conditiilor numarul minim de cel putin doi membri nu este indeplinit.

(3) Prevederile referitoare la recalcularea impozitului pe profit prevazut la alin. (1) nu se aplica in urmatoarele situatii:

a) vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la unul dintre membrii grupului, cu conditia ca, drept urmare a acestei operatiuni, detinerea sa scada sub 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot;

b) dizolvarea, potrivit legii, a unui membru al grupului;

c) iesirea unui membru al grupului ca urmare a operatiunilor de reorganizare prevazute la art. 32 alin. (1) si art. 33 alin. (1) lit. a);

(4) In situatiile prevazute la alin. (3) persoana juridica responsabila trebuie sa comunice organului fiscal competent modificarea grupului fiscal. Membrul grupului care iese din grup, potrivit alin. (3), este verificat de organul fiscal competent pentru efectuarea inspectiei fiscale.

(5) In cazul in care in mod voluntar toti membrii grupului fiscal solicita desfiintarea grupului in cursul unui an fiscal, inainte de expirarea perioadei de 5 ani fiscali, grupul fiscal se desfiinteaza incepand cu anul fiscal urmator. Fiecare membru al grupului calculeaza impozitul pe profit, in mod individual, pentru perioada in care s-a aplicat sistemul de consolidare prin recalcularea impozitului pe profit pe baza rezultatelor fiscale individuale, cu perceperea de creante fiscale accesorii stabilite potrivit Codului de procedura fiscala, dupa caz, de la data aplicarii sistemului si pana la inceputul anului fiscal in care grupul se desfiinteaza. In mod corespunzator, si persoana juridica responsabila recalculeaza impozitul pe profit datorat de grup cu perceperea de creante fiscale accesorii stabilite potrivit Codului de procedura fiscala, dupa caz, de la data aplicarii sistemului si pana la inceputul anului fiscal in care grupul se desfiinteaza si are obligatia depunerii declaratiei fiscale rectificative. In acest caz membrii care ies din grup au obligatia declararii si platii impozitului pe profit, potrivit art. 41 si 42.

Art. 429. - Declararea si plata impozitului pe profit, depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit

(1) Pentru grupul fiscal care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit trimestrial, fiecare membru al grupului fiscal determina individual rezultatul fiscal si il comunica persoanei juridice responsabile, pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare incheierii trimestrelor I-III. Pentru trimestrul IV comunicarea se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit prevazut la art. 42.

(2) Calculul, declararea si plata impozitului pe profit trimestrial datorat de grupul fiscal se efectueaza de catre persoana juridica responsabila pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare incheierii trimestrelor I, II si III. Definitivarea si plata impozitului pe profit aferent anului fiscal respectiv se efectueaza de persoana juridica responsabila pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit prevazut la art. 42.

(3) Pentru grupul fiscal care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, platile anticipate trimestriale se stabilesc in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, determinate prin insumarea impozitului pe profit datorat pentru anul precedent de fiecare membru al grupului cu aplicarea corespunzatoare si a celorlalte reguli pentru determinarea/declararea/efectuarea platilor anticipate trimestriale, dupa caz, potrivit art. 41. Termenul pana la care se efectueaza plata impozitului anual de persoana juridica responsabila este termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit, prevazut la art. 42.

(4) Persoana juridica responsabila este obligata sa depuna o declaratie anuala consolidata privind impozitul pe profit in care raporteaza rezultatele intregului grup fiscal si este responsabila pentru plata impozitului pe profit calculat pentru intregul grup fiscal. Declaratia anuala privind impozitul pe profit se depune la organul fiscal competent, impreuna cu declaratia anuala privind impozitul pe profit a fiecarui membru, pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator/pana la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv, de la inchiderea anului fiscal modificat.

(5) Persoana juridica responsabila are obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private efectuate de membrii grupului, pana la termenul prevazut la alin. (4).

Art. 4210. - Alte obligatii

Fiecare membru al grupului trebuie sa se supuna controlului fiscal competent si sa raspunda separat si in solidar pentru plata impozitului pe profit datorat de grupul fiscal pentru perioada cat apartine respectivului grup fiscal. Organul fiscal competent in administrarea persoanelor care fac parte din grupul fiscal este organul fiscal desemnat in acest scop in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4211. - Reguli antiabuz

Prevederile prezentului capitol nu se aplica atunci cand optiunea privind aplicarea sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit are ca scop frauda si evaziunea fiscala."20. La articolul 43 alineatul (5), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) fondurilor de pensii administrate privat, fondurilor de pensii facultative si organismelor de plasament colectiv fara personalitate juridica, constituite potrivit legislatiei in materie;".

21. La articolul 45, dupa alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)-(7), cu urmatorul cuprins:

"(5) Prevederile art. 29 alin. (4) si (5) se aplica pentru contractele incheiate incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi.





Afişează Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Codul fiscal 2021    codul fiscal actualizat 2021    Legea 296/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Plata contravalorii concediului de odihna neefectuat. Achitarea sporului pentru munca suplimentara si muncii desfasurate in strainatate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel SUCEAVA - D E C I Z I A NR. 364 din 2 aprilie 2019

Cerere privind constatarea ca durata contractului de munca incheiat intre parti este de 8 h/zi. Reconstituirea vechimii in munca. Plata drepturilor salariale cuvenite si neachitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa NR. 342 din 05 noiembrie 2019

Contract de munca temporara. Calitatea procesuala a utilizatorului chemat in garantie de catre salariatul temporar
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BACAU - DECIZIE Nr. 376 din 21 Septembrie 2020

Data expirarii contractului individual de munca incheiat pe durata determinata. Determinarea imprejurarii daca s-a implinit ori nu termenul pentru care s-a incheiat contractul
Pronuntaţă de: Curtea de Apel ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 453 din 15 iulie 2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia CCR nr. 255/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 138/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate unor dispozitii din Legea privind sistemul public de pensii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim