din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4019 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61978 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act adoptat de organele de stat,
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Sistem de organizare
Sistem de organizare
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Confirmare intr-o anumita functie
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,

(8) In situatia in care producatorul mijloacelor de joc nu a prevazut dotarea cu placute de identificare individuala sau cele montate de producator sunt deteriorate astfel incat datele de individualizare nu mai pot fi identificate, organizatorul, inainte de solicitarea autorizarii mijlocului de joc respectiv, este obligat sa asigure aplicarea acestora cu respectarea datelor de individualizare prevazute de producator.

Art. 19. - (1) Nu se acorda autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc pentru mijloacele de joc care nu permit monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare.

(2) Prin cerinte privind monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare, in intelesul ordonantei de urgenta si al prezentei hotarari, se intelege urmatoarele informatii:

a) total incasari (total in);

b) total plati acordate (total out);

c) conectare/deconectare mijloc de joc.

(3) Monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare se pot realiza in cadrul sistemului propus, facand parte integranta constructiva din acesta sau adaugat ulterior (prin intermediul unor dispozitive de tip black-box).

(4) Documentele tehnice emise de Biroul Roman de Metrologie Legala vor contine obligatoriu informatii privind modalitatea prin care sunt indeplinite cerintele prevazute la alin. (2). In situatia in care cerintele sunt indeplinite prin intermediul dispozitivelor de tip black-box, avizul va cuprinde informatii privind faptul ca monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare se realizeaza prin intermediul unui dispozitiv de tip black-box, datele de identificare ale acestuia, precum si datele de identificare ale societatii care a distribuit si instalat dispozitivul respectiv.

(5) Operatorii economici sunt obligati ca in termen de un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta sa se doteze cu mijloace de joc care sa permita indeplinirea cerintelor prevazute la alin. (2), in masura sa permita inregistrarea si stocarea informatiilor aferente pentru cel putin un an, fara posibilitatea de functionare a mijlocului de joc neinterconectat cu sistemul de monitorizare, inregistrare si evidentiere a tuturor operatiunilor de exploatare. In situatia in care mijloacele de joc pentru care detin autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc valabile la acea data nu pot indeplini cerintele mentionate anterior, sunt obligati sa adauge respectivelor mijloace de joc dispozitive de tip black-box.

Art. 20. - (1) Prin sisteme integrate de monitorizare, inregistrare si evidentiere a tuturor operatiunilor de exploatare adaugate ulterior mijloacelor de joc (de tip black-box), astfel cum se prevede la art. 15 alin. (2) lit. f) din ordonanta de urgenta, se intelege dispozitivele care permit inregistrarea si stocarea informatiilor prevazute la art. 19 alin. (2) din prezenta hotarare pentru cel putin un an. Sistemele de tip black-box vor avea, in mod obligatoriu, in dotare contoare electromecanice sau electronice care permit evidentierea unui numar compus din minimum 9 cifre.

(2) Pentru obtinerea avizului comisiei este necesar ca reprezentantul legal al operatorului economic care intentioneaza sa adauge si sa instaleze sisteme de tip black-box sa depuna urmatoarele documente:

1. cererea prin care se solicita comisiei acordarea avizului, precum si opisul documentelor prezentate la dosar. Cererea va fi redactata si dactilografiata in limba romana, va fi semnata si stampilata de catre reprezentantul legal al operatorului economic si va contine adresa sediului social al operatorului economic, datele de contact (numar de telefon, fax, adresa de e-mail) si tipul de mijloace de joc pe care urmeaza a le produce. In masura dezvoltarii aplicatiilor informatice suport, cererea va fi redactata numai prin utilizarea acestui mijloc;

2. certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte:

- elementele de identificare ale operatorului economic (forma de organizare, denumirea, adresa sediului social, codul unic de inregistrare);

- valoarea capitalului social subscris si varsat este de cel putin 400.000 lei;

- structura actionariatului sau a asociatilor, dupa caz;

- numele, prenumele si adresa reprezentantilor legali;

- obiectul de activitate;

- existenta a minimum 10 sedii secundare inregistrate si adresa acestora;

3. certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;

4. certificat/certificate de omologare eliberat/eliberate de Biroul Roman de Metrologie Legala din care sa rezulte ca sistemul/sistemele de tip black-box care urmeaza a fi adaugat/adaugate si instalate pe mijloacele de joc indeplineste/indeplinesc cerintele prevazute de ordonanta de urgenta si de prezenta hotarare . Pentru fiecare sistem de tip black-box se va prezenta cate un certificat de omologare;

5. declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al operatorului economic (in situatia in care exista mai multi reprezentanti legali se va prezenta declaratia fiecaruia) din care sa rezulte urmatoarele:

- operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotarare definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;

- reprezentantul legal nu se afla intr-o stare de incompatibilitate, astfel cum acestea sunt reglementate de lege;

- reprezentantul legal cunoaste legislatia specifica jocurilor de noroc in vigoare;

- tipul/modelul de sistem de tip black-box care urmeaza a se produce/achizitiona in vederea adaugarii si instalarii pe mijloacele de joc;

- operatorul economic va asigura piese de schimb si service pentru sistemele de tip black-box adaugate si instalate pe mijloacele de joc;

- dispune sau va face demersurile necesare in vederea angajarii de personal cu pregatire si experienta in domeniu, suficient din punct de vedere numeric si avand disponibilitatea de a se deplasa in teritoriu;

6. certificatul de cazier judiciar sau alt act emis de autoritatile competente pe a caror raza de competenta se afla ultimul domiciliu/sediu social cunoscut al reprezentantului legal/reprezentantilor legali (in situatia in care exista mai multi reprezentanti legali se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alte acte emise de autoritatile competente pentru fiecare) din care sa rezulte ca impotriva acestuia nu s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, in Romania sau intr-un stat strain, pentru o infractiune prevazuta de ordonanta de urgenta sau pentru o alta infractiune savarsita cu intentie pentru care a fost aplicata o pedeapsa de minimum 2 ani cu inchisoarea;

7. certificatul de atestare fiscala, eliberat de organul fiscal competent in administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului economic;

8. cel putin o scrisoare de intentie emisa de un producator de mijloace de joc prin care acesta isi asuma obligatia ca, in situatia in care operatorul economic solicitant va primi avizul comisiei, va pune la dispozitia acestuia informatiile, dispozitivele, produsele informatice si altele asemenea, necesare in vederea aditionarii si instalarii pe mijloacele de joc realizate de producator a sistemelor de tip black-box.

(3) Adaugarea si instalarea sistemelor de tip black-box pe mijloacele de joc se poate realiza dupa obtinerea avizului comisiei.

(4) In situatia in care, dupa obtinerea avizului, operatorul economic in cauza intentioneaza sa produca/achizitioneze alte tipuri/modele de sisteme de tip black-box, procedura prevazuta la alin. (2)-(3) se aplica in mod corespunzator.

(5) In situatia in care operatorul economic nu respecta prevederile alin. (1)-(3), inclusiv obligatiile asumate prin declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, comisia va proceda la retragerea avizului, iar o noua solicitare se poate depune dupa 6 luni de la data retragerii avizului.

Art. 21. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc pot interconecta mijloacele de joc tip slot-machine pentru care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc intr-un sistem de tip jack-pot in scopul acordarii aleatorii de castiguri suplimentare persoanelor participante la joc in momentul respectiv din sumele rezultate ca urmare a adaugarii separate a unui anumit procent din sumele derulate ca urmare a exploatarii acestor mijloace de joc.

(2) Evidentierea sumelor din care se acorda castigurile de tip jack-pot (tabela de jack-pot) se realizeaza in cadrul unui sistem electronic prin care sunt interconectate cel putin doua mijloace de joc, evidentierea acumularii fiind realizata prin dispozitive auxiliare sau in cadrul sistemului unuia dintre mijloacele de joc interconectate in sistem .

(3) Organizatorii de jocuri de noroc au obligatia de a evidentia distinct acumularile realizate si castigurile acordate in cadrul sistemului, pentru sistemele care nu evidentiaza aceste informatii pe contoarele mijlocului de joc tip slot-machine.

(4) In situatia in care se organizeaza sisteme de tip jack-pot prin interconectarea a doua sau mai multe mijloace de joc aflate in cadrul locatiei sau al mai multor locatii in care sunt exploatate jocuri de tip slot-machine, cu respectarea prevederilor ordonantei de urgenta si a prezentei hotarari, numarul de sisteme care poate fi organizat este determinat de numarul mijloacelor de joc din cadrul incintei/incintelor respective, obligatia prevazuta la alin. (3) aplicandu-se in mod corespunzator.

(5) Organizatorii sistemelor de tip jack-pot, pentru fiecare sistem in parte, vor notifica acest fapt comisiei conform modelului prezentat in anexa nr. 7.

(6) Se interzice organizarea sistemelor de tip jack-pot in situatia in care nu sunt indeplinite prevederile din ordonanta de urgenta si din prezenta hotarare .

Art. 22. - (1) Jocurile de tip slot-machine vor avea, in mod obligatoriu, in dotare contoare electromecanice neresetabile care permit evidentierea unui numar compus din minimum 6 cifre, care vor inregistra atat sumele intrate, cat si premiile acordate.

(2) Contoarele vor fi prezentate, in mod obligatoriu, spre citire si verificare organelor de control, la solicitarea acestora.

Art. 23. - (1) Exploatarea jocurilor de noroc se efectueaza in conformitate cu regulamentul de ordine interioara aprobat de comisie pentru fiecare incinta, care va prevedea expres obligatiile si responsabilitatile fiecarei persoane care participa la exploatarea in mod direct a activitatii, astfel cum acestea sunt definite la art. 1 alin. (10) din prezenta hotarare .

(2) Evidenta primara se tine zilnic, pentru fiecare joc de tip slot-machine si sistem de joc de tip jack-pot, dupa caz, conform modelului prezentat in anexa nr. 8 a), pentru mijloacele de joc care opereaza in lei, respectiv in anexa nr. 8 b), pentru mijloacele de joc care opereaza in valuta.

(3) Lunar, in ultima zi a lunii, incasarile vor fi centralizate conform modelului prezentat in anexa nr. 9 a), pentru mijloacele de joc care opereaza in lei, respectiv in anexa nr. 9 b), pentru mijloacele de joc care opereaza in valuta.

(4) Formularele astfel completate vor fi cuprinse intr-un registru special, numerotat, legat si stampilat de catre organul fiscal competent in administrarea punctului de lucru apartinand organizatorului respectiv.

(5) Scrierile se vor face cu pix cu pasta, lizibil, fiind interzise stersaturile sau modificarile, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

(6) Eventualele greseli vor fi corectate prin bararea sumelor inregistrate gresit si inscrierea sumelor corecte deasupra acestora, certificata prin semnatura persoanei care a completat formularul, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

(7) Evidenta contabila va fi tinuta zilnic pe baza evidentei tuturor operatiunilor de exploatare.

Art. 24. - (1) Organizatorii care exploateaza mijloace de joc de tip slot-machine sunt obligati:





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice