Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Acordarea de fonduri UE va fi imbunatatita incepand cu 1 ianuarie 2013

Acordarea de fonduri UE va fi imbunatatita incepand cu 1 ianuarie 2013

  Publicat: 29 Oct 2012       1265 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Acordarea de fonduri ale UE catre agenti economici, ONG-uri, cercetatori, studenti, municipalitati si alti beneficiari va fi imbunatatita incepand cu 1 ianuarie 2013 gratie unor proceduri simplificate. Noua legislatie asigura o transparenta mai buna si prevede o responsabilitate mai mare pentru orice persoana care se ocupa de finantele UE. Acordarea de fonduri UE va fi imbunatatita incepand cu 1 ianuarie 2013

1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Veniturile si cheltuielile Uniunii Europene sunt prevazute in bugetul comunitatii, in baza unor prognoze anuale. Cheltuielile operationale determinate de transpunerea in practica a Titlurilor V si VI ale Tratatului asupra Uniunii Europene constituie o exceptie de la regula, fiind in sarcina statelor membre.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
Alocatie nerambursabila acordata persoanelor fizice, organizatiilor neguvernamentale, agentilor economici si institutiilor publice.
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale

Aceasta include posibilitati mai largi de a utiliza sume forfetare si rate forfetare, pentru sume mai mici, elimina necesitatea de a completa aceleasi detalii de fiecare data cand se depune o cerere pentru fondurile UE, introduce inscrierea electronica si multe alte noi caracteristici.

``Noul regulament aduce imbunatatiri semnificative pentru toti beneficiarii finantarii acordate de UE. Am reusit sa reducem sarcina administrativa pentru beneficiarii fondurilor Uniunii, ceea ce inseamna un acces mai usor si reducerea timpului necesar obtinerii unei finantari de la bugetul european. Noile norme permit o utilizare mai eficace a resurselor UE. Acest lucru este important pentru toti cetatenii europeni, intrucat, in vremuri de criza, bugetul UE joaca un rol insemnat in stimularea crearii de locuri de munca si a cresterii economice in Europa . Sporirea accesibilitatii fondurilor UE si a gradului de responsabilizare pentru cei care gestioneaza aceste fonduri constituie unul din obiectivele principale ale mandatului meu``, a declarat Janusz Lewandowski, comisarul european pentru programare financiara si buget .

Simplificare

Regulamentul financiar revizuit contine numeroase imbunatatiri care vor facilita demersurile beneficiarilor fondurilor Uniunii. Intervalul de timp dintre cererile de propuneri, incheierea unor acorduri de grant si termenele de plata va fi redus. Sistemul de grant se va concentra mai mult asupra efectuarii platilor pentru furnizarea rezultatelor decat asupra rambursarii cererilor de plata, printr-o utilizare sporita a sumelor forfetare, a ratelor forfetare si a costurilor unitare. O utilizare mai intensa a premiilor acordate castigatorului unui concurs pentru gasirea unei solutii la o problema predefinita (``premii de stimulare``) va contribui, de asemenea, la simplificarea administrarii si va consolida orientarea catre rezultate a fondurilor UE. Beneficiarii de fonduri UE nu vor mai fi obligati sa deschida conturi bancare separate purtatoare de dobanzi. Mai mult, chiar daca exista castiguri din dobanzi, acestea nu vor mai trebui returnate bugetului UE si nici nu vor fi considerate venituri ale proiectului. Aceasta masura raspunde unei preocupari majore a beneficiarilor de granturi si a altor parti interesate, in special din domeniul cercetarii si din comunitatea organizatiilor neguvernamentale, adusa in discutie in timpul consultarii publice din 2009 care a precedat propunerea din 2010 a Comisiei.

Responsabilitate si protectie sporita pentru cetatenii europeni

Noile norme vor creste gradul de responsabilizare al celor care gestioneaza banii contribuabililor din UE. Printre acestia se numara statele membre, care implementeaza o mare parte din bugetul UE, inclusiv in politica regionala a Uniunii. In viitor, autoritatile din statele membre care gestioneaza fonduri UE vor trebui sa semneze si sa prezinte Comisiei declaratii anuale care sa ateste ca fondurile UE au fost utilizate in mod corect.

Mecanismele de corectii financiare in cazuri de nereguli comise de beneficiari si descoperite prin intermediul auditului au fost consolidate. Comisia va publica deciziile de aplicare a sanctiunilor pentru utilizarea incorecta a fondurilor UE, acest lucru dorindu-se a fi un element de descurajare.

Sporirea eficacitatii fondurilor UE prin mecanisme de finantare inovatoare

In viitor, vor fi utilizate diferite instrumente financiare, cum ar fi imprumuturi, capitaluri proprii sau garantii, pentru a spori eficacitatea fondurilor UE si, astfel, pentru a amplifica impactul lor financiar. Sunt create noi posibilitati pentru o mai mare flexibilitate in punerea in aplicare a parteneriatelor intre sectorul public si cel privat (denumite in continuare ``PPP-uri``), fapt care reflecta cererile partilor europene interesate din sectorul industrial care sunt parteneri in astfel de PPP-uri.

In domeniul actiunii externe, UE va putea sa creeze fonduri fiduciare ale UE prin punerea in comun a resurselor proprii cu cele ale statelor membre si ale altor donatori, in vederea unei mai bune coordonari si furnizari a ajutorului extern, precum si pentru a-si spori vizibilitatea.

Comisia este hotarata sa extinda programul de simplificare

Simplificarea normelor si proceselor nu va inceta dupa adoptarea noului regulament financiar. Comisia va continua sa isi urmareasca propunerile sale multiple in vederea simplificarii, astfel incat acestea sa fie ferm ancorate in noua generatie de programe (2014-2020), in prezent in curs de negociere in cadrul Consiliului si al Parlamentului European.


Regulamentul financiar reprezinta nucleul normelor financiare ale UE. Acesta stabileste principiile bugetului UE si reglementeaza modul in care sunt cheltuite fondurile UE. Versiunea actuala a fost adoptata in 2002 si modificata cel mai recent in 2010 pentru a include crearea Serviciului European de Actiune Externa. Procedura legislativa a acestei revizuiri mai substantiale a fost initiata de catre Comisie in luna decembrie 2010, cand propunerea Comisiei privind revizuirea regulamentului financiar a abordat principalele preocupari exprimate de beneficiarii fondurilor UE. Noile norme se vor concentra pe asigurarea unui acces mai simplu si mai rapid la fonduri, sporindu-se in acelasi timp responsabilitatea celor care gestioneaza banii contribuabililor din UE.

Dupa adoptarea sa oficiala la 25 octombrie si dupa publicarea sa in Jurnalul Oficial al UE, regulamentul financiar a intrat in vigoare in data de 27 octombrie 2012.

In urma intrarii in vigoare, Comisia a adoptat astazi noile norme de aplicare a noului regulament financiar, care contin detalii privind gestionarea financiara si care completeaza regulamentul financiar. In urmatoarele doua luni, Parlamentul European si Consiliul isi pot face cunoscute obiectiile sau pot formula observatii cu privire la aceste norme de aplicare propuse de Comisie. Dupa publicarea in Jurnalul Oficial si intrarea lor in vigoare la sfarsitul lunii decembrie a anului 2012, noile norme de aplicare vor incepe sa fie aplicate de la 1 ianuarie 2013, odata cu noul regulament financiar.



Citeşte mai multe despre:    Fonduri europene    Comisia Europeana    Studenti

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 320

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 292

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 219

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 85

MAI va beneficia de noi elicoptere pentru operatiuni medicale si de cautare-salvare
29 Jul 2019 | 147

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 189



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Analizarea exceptiei tardivitatii adoptarii si comunicarii hotararii CNCD
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2080 din data de 22 iunie 2016 pronuntata in recurs de Sectia de contencios administrativ si fiscal

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016