Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Conferintele UpDate Work - Avocat Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Pozitia Consiliului National de Integritate ref. la modificarile Codului Penal

Pozitia Consiliului National de Integritate ref. la modificarile Codului Penal

  Publicat: 20 Dec 2013       1719 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Consiliul National de Integritate, in calitatea sa de garant al independentei operationale a Agentiei Nationale de Integritate, atrage atentia cu privire la faptul ca proiectele de modificare a Codului Penal si a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor vor avea ca efect dezincriminarea conflictului de interese in materie penala, precum si excluderea competentei Agentiei de a verifica respectarea regimului juridic privind conflictul de interese de catre parlamentari, in conformitate cu dispozitiile Legii 176/2010.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Primarul, viceprimarul, consilierii locali, presedintele consiliului judetean, vicepresedintii consiliului judetean si consilierii judeteni;
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei Ón exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi Ón mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.

De asemenea, Consiliul National de Integritate solicita aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia ``Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate``. Consiliul apreciaza faptul ca respectarea ordinii juridice in statul de drept este o obligatie care incumba Parlamentului Romaniei, in calitatea sa de autoritate legiuioare.
In considerarea celor de mai sus, C.N.I. face urmatoarele precizari:

1. Prin amendamentele adoptate recent de catre Camera Deputatilor cu privire la art. art.253^1 din Codul Penal al Romaniei, conflictul de interese de natura penala este, practic, dezincriminat pentru urmatoarele categorii de functii publice: parlamentari, ministri, secretari de stat, functionari publici (functii de executie, de conducere, inaltii functionari publici), alesii locali (consilierii judeteni, consilieri locali locali, primari, viceprimari).

Mai mult, amendamentele adoptate lipsesc Agentia de instrumentul sesizarii organelor de cercetare penala in cazurile in care s-au constatat indicii referitoare la savarsirea conflictul de interese, prevazut de art. 253^1 din Codul Penal.

Conform informatiilor transmise de Agentia Nationala de Integritate, pana in prezent, A.N.I. a sesizat parchetele competente in 137 de cazuri privind posibila savarsire a conflictului de interese penal, dintre care 27 de parlamentari (in 8 cauze parchetul a trimis dosarul la instanta) si 79 de alesi locali (6 presedinti si vicepresedinti de consilii judetene, 22 consilieri judeteni, 24 consilieri locali, 27 primari si viceprimari). Acest istoric de cazuri, apreciat in rapoartele Comisiei Europene in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, poate fi anulat in conditiile adoptarii amendamentelor la Codul Penal.

2. Potrivit proiectului de lege de modificare si completare a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor, se exclud de la aplicare dispozitiile Legii nr. 176/2010 in ceea ce priveste procedura de evaluare si sanctionare a parlamentarilor in cazul incalcarii regimului conflictelor de interese.

De asemenea, se institutie pentru parlamentari un regim juridic preferential, in sensul in care in proiect este redefinita notiunea de conflict de interese, exceptand de la aplicare dispozitiile art. 70 din Legea 161/2003.

Avand in vedere jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie si conceptul de demnitate publica, reprezentat de ``complexul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si alte acte normative, pe care si le asuma o persoana fizica prin investirea sa ca urmare a rezultatului procesului electoral direct, prin alegere sau indirect, prin numire, potrivit legii``, rezulta ca, prin natura functiei cu care a fost investit, parlamentarul slujeste interesele comunitatii din care face parte, astfel incat ii revine obligatia sa respecte normele imperative, in conformitate cu prevederile legii nr. 161/2003.

Mai mult, modificarile propuse contravin spiritului Constitutiei Romaniei care prevede la art. 71, alin. (2) si (3) regimul incompatibilitatilor pentru deputati si senatori, in conditiile in care finalitatea regimului juridic al incompatibilatilor o reprezinta tocmai prevenirea conflictelor de interese.

Consiliul National de Integritate solicita celor doua camere ale Parlamentului aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia "Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate" si continuarea procedurii parlamentare de aplicare a sanctiunilor, in conformitate cu deciziile Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

3. Prin deciziile nr. 6289/2013 si 6734/2013, Inalta Curte de Casatie si Justitie a mentinut definitiv si irevocabil starea de incompatibilitate in cazul senatorului Mora Akos Daniel si a deputatului Stoica Stefan Bucur.

Consiliul National de Integritate este un organism reprezentativ, cu activitate nepermanenta, format in prezent dintr-un numar de membri desemnati de catre fiecare grup parlamentar din Senat, plus grupul minoritatilor nationale din Camera Deputatilor, reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Ministerului Finantelor Publice, Asociatiei Municipiilor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei Comunelor din Romania, precum si reprezentanti ai functionarilor publici.



Citeşte mai multe despre:    Consiliul National de Integritate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Conferintele UpDate Work. Adaptarea raporturilor de munca. Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 1258

Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor
03 Apr 2020 | 158

Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 141

Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor
03 Apr 2020 | 144

Conferintele UpDate Work: Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
03 Apr 2020 | 157

Documente necesare pentru acordarea somajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificata prin OUG nr. 32/2020
02 Apr 2020 | 227



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Legea 19/2020: Intrebari privind zilele libere pentru supravegherea copiilor
Sursa: ITM

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul executarii silite prin poprire
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ