De asemenea, Consiliul National de Integritate solicita aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia ``Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate``. Consiliul apreciaza faptul ca respectarea ordinii juridice in statul de drept este o obligatie care incumba Parlamentului Romaniei, in calitatea sa de autoritate legiuioare.In considerarea celor de mai sus, C.N.I. face urmatoarele precizari:1. Prin amendamentele adoptate recent de catre Camera Deputatilor cu privire la art. art.253^1 din Codul Penal al Romaniei, conflictul de interese de natura penala este, practic, dezincriminat pentru urmatoarele categorii de functii publice: parlamentari, ministri, secretari de stat, functionari publici (functii de executie, de conducere, inaltii functionari publici), alesii locali (consilierii judeteni, consilieri locali locali, primari, viceprimari).Mai mult, amendamentele adoptate lipsesc Agentia de instrumentul sesizarii organelor de cercetare penala in cazurile in care s-au constatat indicii referitoare la savarsirea conflictul de interese, prevazut de art. 253^1 din Codul Penal.Conform informatiilor transmise de Agentia Nationala de Integritate, pana in prezent, A.N.I. a sesizat parchetele competente in 137 de cazuri privind posibila savarsire a conflictului de interese penal, dintre care 27 de parlamentari (in 8 cauze parchetul a trimis dosarul la instanta) si 79 de alesi locali (6 presedinti si vicepresedinti de consilii judetene, 22 consilieri judeteni, 24 consilieri locali, 27 primari si viceprimari). Acest istoric de cazuri, apreciat in rapoartele Comisiei Europene in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, poate fi anulat in conditiile adoptarii amendamentelor la Codul Penal.2. Potrivit proiectului de lege de modificare si completare a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor, se exclud de la aplicare dispozitiile Legii nr. 176/2010 in ceea ce priveste procedura de evaluare si sanctionare a parlamentarilor in cazul incalcarii regimului conflictelor de interese.De asemenea, se institutie pentru parlamentari un regim juridic preferential, in sensul in care in proiect este redefinita notiunea de conflict de interese, exceptand de la aplicare dispozitiile art. 70 din Legea 161/2003.Avand in vedere jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie si conceptul de demnitate publica, reprezentat de ``complexul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si alte acte normative, pe care si le asuma o persoana fizica prin investirea sa ca urmare a rezultatului procesului electoral direct, prin alegere sau indirect, prin numire, potrivit legii``, rezulta ca, prin natura functiei cu care a fost investit, parlamentarul slujeste interesele comunitatii din care face parte, astfel incat ii revine obligatia sa respecte normele imperative, in conformitate cu prevederile legii nr. 161/2003.Mai mult, modificarile propuse contravin spiritului Constitutiei Romaniei care prevede la art. 71, alin. (2) si (3) regimul incompatibilitatilor pentru deputati si senatori, in conditiile in care finalitatea regimului juridic al incompatibilatilor o reprezinta tocmai prevenirea conflictelor de interese.Consiliul National de Integritate solicita celor doua camere ale Parlamentului aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia "Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate" si continuarea procedurii parlamentare de aplicare a sanctiunilor, in conformitate cu deciziile Inaltei Curti de Casatie si Justitie.3. Prin deciziile nr. 6289/2013 si 6734/2013, Inalta Curte de Casatie si Justitie a mentinut definitiv si irevocabil starea de incompatibilitate in cazul senatorului Mora Akos Daniel si a deputatului Stoica Stefan Bucur.Consiliul National de Integritate este un organism reprezentativ, cu activitate nepermanenta, format in prezent dintr-un numar de membri desemnati de catre fiecare grup parlamentar din Senat, plus grupul minoritatilor nationale din Camera Deputatilor, reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Ministerului Finantelor Publice, Asociatiei Municipiilor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei Comunelor din Romania, precum si reprezentanti ai functionarilor publici.
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 25367
Casele de pensii vor avea obligatia de a informa angajatorii cu privire la pensionarea salariatului 06 Apr 2022 | 4442
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 695
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 778
MCP Cabinet avocati recruteaza avocat stagiar/definitiv 07 Feb 2022 | 1201
Codul muncii comentat 2022. Noua organizare a muncii. Editia a III-a, completata si revizuita 26 Jan 2022 | 1130
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF Sursa: MCP Cabinet avocati
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020