Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti

Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti

  Publicat: 10 Nov 2015       816 citiri       Sursa: euroavocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 832 din data de 6 noiembrie 2015 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Guvernul Romaniei a adoptat prezenta ordonanta de urgenta pentru a stabili unele masuri ce trebuie aplicate in situatia in care la frontierele Romaniei vor aparea un aflux masiv de imigranti.


Aceasta ordonanta are in vedere urmatoarele aspecte:


-instabilitatea existenta in mai multe regiuni ale lumii care a generat, in ultima perioada de timp, o amplificare a fenomenului migrationist, cu efecte directe asupra unui numar semnificativ de state europene;


-contextul in care tarile cele mai afectate de dezvoltarea acestui fenomen au adoptat diverse masuri de combatere a migratiei, fara ca acestea sa aiba un caracter unitar si fara a se contura perspectiva solutionarii acestui fenomen;


-legatura directa dintre evenimentele internationale si fenomenul migratiei ilegale la frontierele Romaniei, exemplificata prin cresterea, incepand cu anul 2011, a intentiei de organizare a unor rute de migratie bine conturate direct spre Spatiul Schengen, ca urmare a evenimentelor din Siria;


-pozitionarea geografica a Romaniei in calea a patru potentiale rute de migratie catre Europa de Vest, respectiv:


a)ruta estica de migratie, la frontierele cu Ucraina si Republica Moldova;


b)ruta de migratie a Balcanilor de Vest (Turcia-Grecia-Macedonia-Serbia-Croatia/Ungaria), la frontiera cu Serbia;


c)ruta terestra est-mediteraneana (Turcia-Grecia-Bulgaria), la frontiera cu Bulgaria;


d)ruta Marii Negre, la frontiera maritima;


-conturarea, pe teritoriul tarii noastre, incepand cu anul 2011, a unei noi rute de migratie care se desprinde din cea a Balcanilor de Vest, avand ca principala sursa de migranti tot zona Turcia-Grecia si Albania-Kosovo;


-faptul ca intensificarea fenomenului imigrationist la nivelul Romaniei poate determina aparitia, in unele regiuni, a unor potentiale efecte negative, din punct de vedere socioeconomic si al securitatii nationale;


-necesitatea cresterii capacitatii operative a institutiilor si autoritatilor publice implicate in managementul situatiei imigrantilor ilegali si a persoanelor aflate in nevoie de protectie internationala, inclusiv prin cooperarea dintre acestea in cadrul unor centre ad-hoc in care sa fie integrate toate instrumentele prevazute de legislatia in vigoare ca masuri concrete de raspuns la diferitele situatii generate de strainii care intra sau incearca sa intre intr-un numar foarte mare si intr-un timp foarte scurt pe teritoriul Romaniei.



Citeşte mai multe despre:    O.U.G. nr. 53/2015    Guvernul Romaniei    imigranti    frontiera Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

Proiectele de acte normative adoptate in cadrul sedintei din 6 noiembrie 2019
06 Nov 2019 | 935

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019
04 Nov 2019 | 922

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 872

Ajutoare de urgenta de peste 1.000.000 lei pentru 299 familii si persoane singure, aprobate de Guvern
04 Nov 2019 | 698

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 28 octombrie 2019
29 Oct 2019 | 698

Proiect MMJS: mentinerea cuantumului ajutorului anual acordat pentru nevoi casnice veteranilor, vaduvelor si accidentatilor de razboi
26 Oct 2019 | 467



Articole Juridice

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept – scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Marele patriot Mihai Eminescu, un martir ucis la comanda francmasoneriei
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Sentinta civila nr. 2.682/2016 privind solutionarea actiunii promovate de reclamantul V.A. in contradictoriu cu paratul Guvernul Romaniei, avand ca obiect "anulare act administrativ"
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Obligarea la emiterea unei hotarari a Guvernului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 551 din 5 februarie 2013

Cerere anulare ordonanta de urgenta si ordin ministerial
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 3298 din 14.10.2009