Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana ia primele masuri pentru a extinde accesul la continutul on-line si isi defineste viziunea privind modernizarea normelor UE in domeniul drepturilor de autor

Comisia Europeana ia primele masuri pentru a extinde accesul la continutul on-line si isi defineste viziunea privind modernizarea normelor UE in domeniul drepturilor de autor

  Publicat: 10 Dec 2015       887 citiri       Sursa: euroavocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Adaptarea la era digitala a normelor UE privind drepturile de autor

Participant la savarsirea unei infractiuni,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila („persoana vizata”);
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
In dreptul penal, continutul de baza al unei infractiuni este format dintr-un minimum de caracteristici ale elementelor infractiunii,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila („persoana vizata”);
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.

Ca parte a angajamentelor asumate in cadrulstrategiei privind piata unica digitala, Comisia a prezentat astazi opropunerecare le va permite europenilor sa aiba acces la continutul lor on-line pe durata calatoriilor si unplan de actiunemenit sa modernizeze normele UE in domeniul drepturilor de autor.



In prezent, europenii care calatoresc in UE pot fi deconectati de la servicii on-line care ofera acces la filme, transmisiuni sportive, muzica, jocuri sau carti electronice pentru care au platit in tara lor de origine. Propunerea deRegulament privind portabilitatea transfrontaliera a serviciilor de continut on-line, prezentata astazi, abordeaza aceste restrictii, pentru a le permite cetatenilor UE sa beneficieze, in calatoriile lor, de continutul digital pe care l-au cumparat sau la care s-au abonat acasa. Portabilitatea transfrontaliera, un nou drept al consumatorilor europeni, ar putea deveni realitate in 2017, anul care va marca si desfiintarea tarifelor de roaming in UE (comunicat de presa). Pentru ca este vorba despre o propunere de regulament, odata adoptat, acesta va fi direct aplicabil in toate cele 28 de state membre ale UE.


In plus, Comisia si-a prezentat astazi siviziunea cu privire la un cadru modern al UE in domeniul drepturilor de autor. Aceasta viziune politica va fi transpusa in propuneri legislative si initiative concrete in urmatoarele sase luni, tinand cont de sugestiile primite in cadrul mai multor consultari publice.


In general, Comisia doreste sa se asigure ca cetatenii europeni au acces la o oferta ampla si legala de continut, garantand, in acelasi timp, ca autorii si alti detinatori ai drepturilor de autor vor fi mai bine protejati si remunerati in mod echitabil. Principalele sectoare ale educatiei, culturii, cercetarii si inovarii vor beneficia, de asemenea, de un cadru mai modern si mai european.


AndrusAnsip, vicepresedinte pentrupiata unica digitala, a declarat: ``Acum sapte luni, am promis ca vom inregistra rapid rezultate in domeniul pietei unice digitale. Astazi prezentam primele propuneri. Dorim ca portabilitatea transfrontaliera a continutului sa devina realitate. Persoanele care cumpara in mod legal continut - filme, carti, meciuri de fotbal, seriale de televiziune - au dreptul de a-l accesa oriunde s-ar afla in Europa . Este o schimbare majora, similara cu eforturile pe care le-am facut pentru a elimina tarifele de roaming. Tot astazi am prezentat viziunea noastra privind crearea unui sistem modern al drepturilor de autor in UE, precum si masurile treptate pe care intentionam sa le luam in vederea instituirii acestuia. Scopul nostru este sa extindem accesul populatiei la continutul cultural on-line si sa sprijinim creatorii. De asemenea, dorim sa consolidam sectorul european al cercetarii si dezvoltarii, folosind tehnologii cum ar fi extragerea de text si de date . Piata unica digitala, proiectul care ii va conferi Europei un rol important in era digitala, incepe astazi sa prinda contur."


GAA¼nther H.Oettinger, comisar pentru economie digitala si societate digitala, a declarat, la randul sau:``Regulamentul propus astazi reprezinta prima etapa a unei reforme ambitioase. Contez pe colegislatori sa se asigure ca portabilitatea devine realitate pentru consumatorii europeni pana in 2017, astfel incat acestia sa poata beneficia de continutul preferat atunci cand calatoresc in UE, fara teama tarifelor de roaming, care vor fi complet eliminate pana la jumatatea anului 2017. Planul nostru de actiune ofera orientari pentru continuarea reformelor in primavara anului viitor: dorim un cadru al drepturilor de autor care sa stimuleze, sa fie echitabil, sa recompenseze investitiile in creativitate si sa ii ajute pe cetatenii europeni sa acceseze si sa utilizeze continutul in mod legal. Activitatea pe care o desfasuram in prezent cu privire la rolul platformelor si al intermediarilor on-line va contribui, de asemenea, la transformarea planului nostru in propuneri concrete."


Astazi, Comisia a propus, de asemenea, noi norme menite sa imbunatateasca protectia consumatorilor europeni atunci cand fac cumparaturi on-line si sa ajute intreprinderile sa vanda in afara granitelor (comunicat de presa). Acestea sunt primele propuneri legislative initiate in contextulstrategiei privind piata unica digitala, prezentata in luna mai.


Un cadru mai modern si mai european pentru reglementarea drepturilor de autor


Planul de actiune al Comisiei se bazeaza pe patru axe complementare, de o importanta egala. De asemenea, stabileste o viziune pe termen lung pentru drepturile de autor in UE (a se vedeafisa informativa privind comunicareasisectiunea de intrebari si raspunsuri).


1. Extinderea accesului la continut in intreaga UE


Normele actuale privind portabilitatea continutului reprezinta un prim pas catre imbunatatirea accesului la operele culturale. De exemplu: un utilizator francez al serviciului on-line MyTF1 care difuzeaza filme si seriale nu poate inchiria un film nou pe durata unei calatorii de afaceri in Regatul Unit. Un abonat olandez la Netflix care calatoreste in Germania va putea sa vizioneze filmele oferite de Netflix publicului german. Insa, daca viziteaza Polonia, nu va putea face acest lucru, deoarece Netflix nu este disponibil in aceasta tara. Situatia se va schimba. Atunci cand calatoresc in UE, utilizatorii vor avea acces la muzica, filme si jocuri ca si cum ar fi la ei acasa (a se vedeafisa informativa cu privire la noile norme).


In primavara anului viitor se vor prezenta si alte propuneri. Obiectivele noastre sunt imbunatatirea circulatiei continutului, diversificarea ofertei pentru europeni, consolidarea diversitatii culturale si crearea de noi oportunitati in sectorul creatiei. Comisia intentioneaza sa imbunatateasca distributia transfrontaliera a programelor de radio si de televiziune on-line (prin revizuirea directivei privind transmisiile prin satelit si cablu) si sa faciliteze acordarea de licente pentru accesul transfrontalier la continut . De asemenea, Comisia va face eforturi pentru a da o noua viata unor lucrari care nu mai sunt comercializate.


Ea va folosi in continuareprogramul ``Europa creativa"pentru a ajuta cinematograful european sa ajunga la un public cat mai larg. Planul de actiune prevede elaborarea de instrumente inovatoare, cum ar fi un ``agregator european" al portalurilor de cautare on-line sau ``centrele de acordare a licentelor", pentru a sprijini distributia de filme care sunt disponibile doar intr-un numar limitat de state membre.


2. Exceptii de la normele privind drepturile de autor pentru o societate inovatoare si favorabila incluziunii


Comisia intentioneaza sa abordeze o serie de exceptii UE de la normele privind drepturile de autor. Acestea permit ca unele opere protejate sa fie utilizate, in circumstante bine definite, fara o autorizatie prealabila din partea detinatorilor drepturilor. Comisia va revizui normele UE pentru a le permite cercetatorilor sa utilizeze tehnologiile de ``extragere de text si de date" in vederea analizarii seturilor mari de date . Educatia reprezinta o alta prioritate. De exemplu, profesorii care ofera cursuri on-line ar trebui sa faca obiectul unor norme mai bune si mai clare, care sa functioneze in toata Europa . De asemenea, Comisia doreste sa faciliteze accesul persoanelor cu handicap la un numar mai mare de creatii (acesta este obiectivulTratatului de la Marrakesh). Nu in ultimul rand, Comisia va evalua necesitatea de a reduce incertitudinea juridica pentru utilizatorii de internet care incarca fotografii ale cladirilor si ale operelor de arta amplasate permanent in locuri publice (exceptia actuala pentru panorama).


3. Crearea unei piete mai echitabile


Comisia va evalua daca utilizarea on-line a operelor protejate prin dreptul de autor, rezultate din investitiile creatorilor si ale industriilor creatiei, este autorizata in mod corespunzator si remunerata prin intermediul licentelor. Cu alte cuvinte, vom analiza daca beneficiile utilizarii on-line a acestor lucrari sunt impartite in mod echitabil. In acest context, Comisia va analiza rolul serviciilor de agregare a stirilor. Abordarea Comisiei va fi proportionala: nu exista intentia de a ``taxa" hyperlinkurile; utilizatorilor nu li se va cere sa plateasca atunci cand partajeaza pur si simplu un hyperlink catre continuturi protejate prin drepturile de autor. De asemenea, Comisia va analiza daca sunt necesare solutii la nivelul UE pentru a spori siguranta juridica, transparenta si echilibrul in sistemul care reglementeaza remunerarea autorilor si a artistilor in UE, tinand cont de competentele UE si de cele nationale. Rezultatele consultarii publice in desfasurare referitoare la platformele si intermediarii on-line vor fi incluse in acest proces de reflectie.


4. Combaterea pirateriei


O mai mare disponibilitate a continutului va contribui la combaterea pirateriei, in conditiile in care 22% din europeni considera ca descarcarile ilegale sunt acceptabile, atata timp cat nu exista o alta solutie in tara lor. Comisia va merge si mai departe, pentru a se asigura ca legislatia privind drepturile de autor este pusa in aplicare in mod adecvat in intreaga UE, ca parte a abordarii sale mai ample care vizeaza imbunatatirea punerii in aplicare a tuturor drepturilor de proprietate intelectuala. In 2016, vom lucra la un cadru european care isi propune sa ``ia urma banilor" si sa reduca fluxurile financiare catre intreprinderile care obtin venituri din piraterie. Acest demers va implica toti partenerii relevanti (detinatori de drepturi, furnizori de servicii de plata si de publicitate, asociatii ale consumatorilor etc.), cu scopul de a se ajunge la incheierea de acorduri pana in primavara anului 2016. Comisia intentioneaza sa imbunatateasca normele UE privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuala si, ca prim pas, a lansat astazi o consultare publica privind evaluarea si modernizarea cadrului juridic actual. De asemenea, Comisia va cauta solutii pentru ca eliminarea continutului ilegal de catre intermediarii on-line sa fie mai eficienta.


O viziune pe termen lung pentru drepturile de autor


In viitor, aplicarea eficienta si uniforma a legislatiei privind drepturile de autor in intreaga UE, de catre instante si legislatorii nationali deopotriva, va fi la fel de importanta ca si normele in sine. Desi in prezent nu sunt indeplinite toate conditiile pentru a permite alinierea deplina a normelor privind drepturile de autor in toate tarile UE, sub forma unui cod unic privind drepturile de autor si a unui titlu unic privind drepturile de autor, acest lucru ar trebui sa ramana o aspiratie pentru viitor.


Context


Tehnologiile digitale au schimbat radical modul in care este accesat, produs si distribuit continutul creativ. 49% din utilizatorii de internet din UE asculta muzica, vizioneaza filme si joaca jocuri on-line. Multi dintre ei, in special cei tineri, isi doresc sa faca acest lucru si in timpul calatoriilor in UE. Se asteapta ca aceasta tendinta sa capete amploare, intrucat europenii vor plati mai putin pentru a accesa internetul pe dispozitivele lor mobile in alte state membre, incepand din 2017, cand se vor elimina tarifele de roaming in UE (comunicat de presa). Scolile si universitatile europene sunt dornice sa se implice in e-educatie, cercetatorii vor sa utilizeze tehnici avansate de extragere de continut, iar institutiile din domeniul patrimoniului cultural sunt dispuse sa isi digitalizeze colectiile. Industriile care folosesc intensiv dreptul de autor (mass-media, editurile, studiourile de inregistrare, societatile de televiziune si radiodifuziune) ofera peste 7 milioane din locurile de munca disponibile in UE. Este esential ca ele sa poata functiona intr-un mediu pregatit sa faca fata noilor provocari. Cu toate acestea, majoritatea normelor privind drepturile de autor dateaza din 2001, ceea ce inseamna ca exista unele aspecte care nu sunt ``adecvate scopului" atunci cand se pune problema crearii unei piete unice digitale in UE. Acesta este motivul pentru care Comisia a inclus modernizarea drepturilor de autor in strategia sa privind piata unica digitala, asa cum a fost prezentata in luna mai.


Realizarea de progrese catre o piata unica digitala


Noile norme privind drepturile de autor si contractele digitalesunt primele propuneri legislative care urmeaza sa fie prezentate in cadrul strategiei privind piata unica digitala. In total, 16 initiative vor fi prezentate pana la sfarsitul anului viitor.


Propunerile de astazi vin in completarea altor realizari majore menite sa creeze o piata unica digitala: acordurile privind eliminarea tarifelor de roaming pana in iunie 2017, consacrarea neutralitatii internetului in legislatia UE si consolidarea securitatii cibernetice in UE.Comisia face, de asemenea, eforturi pentru a ajunge, pana la sfarsitul anului in curs, la un acord politic privind consolidarea normelor UE referitoare la protectia datelor.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Uniunea Europeana    drepturi de autor    tehnologii digitale    piata unica digitala    legislatie UE    pirateria online



Comentează: Comisia Europeana ia primele masuri pentru a extinde accesul la continutul on-line si isi defineste viziunea privind modernizarea normelor UE in domeniul drepturilor de autor
Alte titluri

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 43

Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019
10 Sep 2019 | 59

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 62

MAE a publicat o lista a unor tratate internationale intrate in vigoare in ultimele luni
29 Jul 2019 | 124

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 158

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 208



Articole Juridice

Operatorul de transport aerian care a efectuat primul zbor este obligat sa acorde compensatii pasagerilor care au suferit o intarziere prelungita
Sursa: EuroAvocatura.ro

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Diurna reprezinta potrivit jurisprudentei C.J.U.E. „alocatie specifica detasarii” si, ca atare, parte a salariului minim. Totodata, potrivit modificarilor Codului fiscal, diurna intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a pentru Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017