Mentionam faptul ca aproximativ 347 cazuri ar putea fi afectate de recenta propunere legislativa - atat dosare aflate in procedura de evaluare precum si dosare finalizate, aflate pe rolul instantelor de judecata .
Concret, propunerea legislativa mentionata are ca efect eliminarea unora dintre cele mai intalnite situatii de incompatibilitate pentru alesii locali, dupa cum urmeaza:
In cazul primarilor, viceprimarilor, presedintilor sau vicepresedintilor consiliilor judetene:
a) prin modificarea art. 87 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de primar sau de viceprimar/ presedinte sau vicepresedinte al consiliului judetean simultan cu calitatea de reprezentant in adunarile generale ale actionarilor la societatile comerciale;
b) prin abrogarea art. 87 alin. 1 lit. f) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de primar sau de viceprimar/ presedinte sau vicepresedinte al consiliului judetean simultan cu calitatea de reprezentant al unitatii administrativ - teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interese local, pe de o parte, si cu calitatea de reprezentant al statului in adunarea generala a unei societati comerciale de interes national, pe de alta parte;
In cazul consilierilor locali:
c) prin modificarea art. 88 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de consilier local simultan cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes judetean ori infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului judetean sau cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respectiva
In cazul consilierilor judeteni:
d) prin modificarea art. 88 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de consilier judetean simultan cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes local ori infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului local sau cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respectiva.
Agentia considera ca, prin eliminarea situatiilor de incompatibilitate mentionate, aceasta propunere legislativa creeaza premise pentru generarea unor conflicte de interese si, evident presupune eludarea principiilor care guverneaza prevenirea conflictului de interese in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, principii instituite imperativ de lege.
In expunerea de motive aferenta propunerii de modificare legislativa se invoca, in mod nefondat, contradictii intre Legea nr. 215/2001 - Legea administratiei publice locale si Legea nr. 161/2003. Dispozitiile Legii nr. 215/2001 referitoare la prerogativa consiliilor locale de a exercita in numele unitatii administrativ-teritoriale toate drepturile si obligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome, se refera la numirea reprezentantilor acestor consilii locale in adunarile generale ale actionarilor sau asociatilor la o societate comerciala de interes local. Or, actuala reglementare a regimului juridic al incompatibilitatilor permite consilierilor locali sa exercite mandate de reprezentare in adunarile generale ale actionarilor sau asociatilor la o societate comerciala de interes local ori la o societate comerciala de interes national care isi are sediul sau care detine filiale in U.A.T. respective, fiind interzisa numai detinerea functiilor de presedinte sau de secretar al A.G.A.
Prin urmare, considera Agentia Nationala de Integritateca nu exista niciun fel de justificare pentru a modifica dispozitiile Legii nr. 161/2003, acestea nefiind in contradictie cu dispozitiile Legii nr. 215/2001, asa cum se sustine in expunerea de motive.
15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale 13 Jun 2021 | 1465
Activitatea ANI ca urmare a raspandirii infectiei cu COVID-19 la nivel national 11 Mar 2020 | 783
Functionar public cu statut special. AVERE NEJUSTIFICATA 06 Feb 2020 | 1329
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1158
Precizari privind prelucrarea datelor personale de catre Agentia Nationala de Integritate 22 Jan 2020 | 1425
Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei. 09 Apr 2019 | 1027
Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Criminalitatea fara violenta � fraudele informatice Sursa: Inspectoratul General al Politiei si DIICOT
Infractiunile informatice prevazute de legea 161/2003 Sursa: PNA.ro | Autor: Ionel Georgescu
Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019
Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020
Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei