Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Parlamentarii au eliminat o serie de incompatibilitati stabilite in cazul alesilor locali. Vezi pozitia Agentiei Nationale de Integritate

Parlamentarii au eliminat o serie de incompatibilitati stabilite in cazul alesilor locali. Vezi pozitia Agentiei Nationale de Integritate

  Publicat: 06 Oct 2016       934 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Regula fundamentala a dreptuilui international contemporan,
Agentia Nationala de Integritate aduce la cunostinta opiniei publice faptul ca modificarea legislativa a prevederilor Legii 161/2003 , adoptata de catre Camera Deputatilor (camera decizionala) elimina o serie de incompatibilitati stabilite in cazul alesilor locali si poate avea un impact negativ in ceea ce priveste exercitarea functiilor si a calitatilor publice in conditii de integritate .

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Calificativ propriu normei juridice care stabileste categoric cerinta ca subiectul de drept sa aiba numai o anumita conduita,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,

Mentionam faptul ca aproximativ 347 cazuri ar putea fi afectate de recenta propunere legislativa - atat dosare aflate in procedura de evaluare precum si dosare finalizate, aflate pe rolul instantelor de judecata .


Concret, propunerea legislativa mentionata are ca efect eliminarea unora dintre cele mai intalnite situatii de incompatibilitate pentru alesii locali, dupa cum urmeaza:


In cazul primarilor, viceprimarilor, presedintilor sau vicepresedintilor consiliilor judetene:


a) prin modificarea art. 87 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de primar sau de viceprimar/ presedinte sau vicepresedinte al consiliului judetean simultan cu calitatea de reprezentant in adunarile generale ale actionarilor la societatile comerciale;


b) prin abrogarea art. 87 alin. 1 lit. f) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de primar sau de viceprimar/ presedinte sau vicepresedinte al consiliului judetean simultan cu calitatea de reprezentant al unitatii administrativ - teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interese local, pe de o parte, si cu calitatea de reprezentant al statului in adunarea generala a unei societati comerciale de interes national, pe de alta parte;


In cazul consilierilor locali:


c) prin modificarea art. 88 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de consilier local simultan cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes judetean ori infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului judetean sau cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respectiva


In cazul consilierilor judeteni:


d) prin modificarea art. 88 alin. 1 lit. d) este eliminata incompatibilitatea generata de detinerea calitatii de consilier judetean simultan cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes local ori infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului local sau cu calitatea de reprezentant in adunarea generala a actionarilor la regiile autonome si societatile comerciale de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respectiva.


Agentia considera ca, prin eliminarea situatiilor de incompatibilitate mentionate, aceasta propunere legislativa creeaza premise pentru generarea unor conflicte de interese si, evident presupune eludarea principiilor care guverneaza prevenirea conflictului de interese in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, principii instituite imperativ de lege.


In expunerea de motive aferenta propunerii de modificare legislativa se invoca, in mod nefondat, contradictii intre Legea nr. 215/2001 - Legea administratiei publice locale si Legea nr. 161/2003. Dispozitiile Legii nr. 215/2001 referitoare la prerogativa consiliilor locale de a exercita in numele unitatii administrativ-teritoriale toate drepturile si obligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome, se refera la numirea reprezentantilor acestor consilii locale in adunarile generale ale actionarilor sau asociatilor la o societate comerciala de interes local. Or, actuala reglementare a regimului juridic al incompatibilitatilor permite consilierilor locali sa exercite mandate de reprezentare in adunarile generale ale actionarilor sau asociatilor la o societate comerciala de interes local ori la o societate comerciala de interes national care isi are sediul sau care detine filiale in U.A.T. respective, fiind interzisa numai detinerea functiilor de presedinte sau de secretar al A.G.A.


Prin urmare, considera Agentia Nationala de Integritateca nu exista niciun fel de justificare pentru a modifica dispozitiile Legii nr. 161/2003, acestea nefiind in contradictie cu dispozitiile Legii nr. 215/2001, asa cum se sustine in expunerea de motive.



Citeşte mai multe despre:    Agentia Nationala de Integritate    Legea 161/2003

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
09 Apr 2019 | 414

Monitorul Oficial din data de 23 martie 2017
23 Mar 2017 | 904

ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese
04 Mar 2017 | 1098

ANI solicita revocarea a 7 mandate de alesi locali pentru perioada 2016-2020
11 Oct 2016 | 749

ANI: Directorul Executiv AJOFM Buzau, aflat in conflict de interese
17 Dec 2015 | 2038



Articole Juridice

Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Criminalitatea fara violenta fraudele informatice
Sursa: Inspectoratul General al Politiei si DIICOT

Infractiunile informatice prevazute de legea 161/2003
Sursa: PNA.ro | Autor: Ionel Georgescu

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia Curtii Constitutionale nr. 663/2018
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Actiune in anularea contractului de munca formulata de Agentia Nationala de Integritate. Competenta materiala a instantei de contencios administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.1327 din 9 iunie 2016