Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania

Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania

  Publicat: 12 Mar 2017       1218 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania, la reuniunea Consiliului European de primavara, din 9 - 10 martie.

Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Denumire data monedei unice europene.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Eurojust este un nou organism al Uniunii Europene, infiintat in 2002 pentru a creste eficienta autoritatilor competente din statele membre in anchetarea si punerea sub urmarire penala a cazurilor de criminalitate transfrontaliera si crima organizata.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,

Noul organism european va fi abilitat sa deruleze urmariri penale referitoare la infractiunile de fraudare a bugetului UE.


Sarcina exclusiva a Parchetului European va consta in efectuarea de cercetari si urmariri penale, avand competenta, la nevoie, de a trimite in judecata (in instantele din statele membre) persoanele invinuite de savarsirea de infractiuni care afecteaza bugetul UE.


Parchetul European va avea o structura descentralizata, integrata in sistemele judiciare nationale. Procurori europeni delegati vor efectua cercetarile si urmaririle penale in statul lor membru, utilizand personal national si aplicand legislatia nationala. Actiunile lor vor fi coordonate de Parchetul european, pentru a se asigura o abordare uniforma pe intreg teritoriul UE, aspect de o importanta vitala, in special in cazurile transfrontaliere. Intreaga structura se va baza pe resursele existente si ar trebui, prin urmare, sa nu implice costuri suplimentare substantiale.


Instantelor nationale li se va atribui sarcina de a efectua controlul judiciar, ceea ce inseamna ca actiunile Parchetului european vor putea fi contestate in instantele nationale. In acelasi timp, initiativa legislativa consolideaza in mod considerabil drepturile procedurale ale persoanelor suspectate care vor face obiectul cercetarilor desfasurate de Parchetul European.


Statele membre raporteaza ca, in fiecare an, se pierd circa 500 de milioane de euro din bugetul UE, din cauza unor suspiciuni de frauda.


Tratatul de la Lisabona prevede instituirea unui Parchet european (articolul 86 din TFUE) si consolidarea Eurojust (articolul 85 din TFUE). In discursul privind starea Uniunii (SPEECH/12/296) din septembrie 2012, fostul presedinte Barroso a reiterat angajamentul Comisiei de a concretiza acest proiect.


In mai 2011, Comisia a adoptat Comunicarea privind protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene prin masuri de drept penal si investigatii administrative, in care sunt formulate propuneri privind imbunatatirea protectiei intereselor financiare ale UE (a se vedea IP/11/644).


In iulie 2012, Comisia a adoptat o propunere de directiva pentru combaterea fraudelor care afecteaza bugetul UE prin intermediul dreptului penal (IP/12/767, MEMO/12/544). Propunerea include definitii comune ale infractiunilor impotriva bugetului UE, pedepse minime armonizate (inclusiv pedeapsa cu inchisoarea in cazurile grave) si termene de prescriptie comune.



Citeşte mai multe despre:    Uniunea Europeana    Parchet european

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 2 octombrie 2019
02 Oct 2019 | 354

Consiliul Concurentei: preluarea termnalelor CFR Marfa de catre CFR Infrastructura - o posibila solutie pentru imbunatatirea transportului feroviar
02 Oct 2019 | 356

Intalnire intre Ministrul Finantelor si investitorii din SUA - moment prielnic pentru investitii americane de anvergura in economia romaneasca
01 Oct 2019 | 297

Guvernul a stabilit masuri pentru asigurarea conectivitatii transportului de marfuri si persoane dupa Brexit
20 Sep 2019 | 345

Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019
10 Sep 2019 | 320

MAE a publicat o lista a unor tratate internationale intrate in vigoare in ultimele luni
29 Jul 2019 | 189



Articole Juridice

O companie aeriana este responsabila pentru prejudiciile cauzate de un pahar cu cafea fierbinte care se varsa
Sursa: EuroAvocatura.ro

Operatorul de transport aerian care a efectuat primul zbor este obligat sa acorde compensatii pasagerilor care au suferit o intarziere prelungita
Sursa: EuroAvocatura.ro

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei