Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Camera Deputatilor a adoptat o opinie cu privire la Planul coordonat privind inteligenta artificiala comunicat de Comisia Europeana

Camera Deputatilor a adoptat o opinie cu privire la Planul coordonat privind inteligenta artificiala comunicat de Comisia Europeana

  Publicat: 09 Apr 2019       229 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Comitetul Economic si Social a fost creat prin Tratatul de constituire a Comunitatii Economice Europene din 1957 cu scopul de a reprezenta interesele diverselor grupuri economice si sociale.
In Monitorul Oficial nr. 267 din 08.04.2019 a fost publicata Hotararea nr. 15/2019 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor - Planul coordonat privind inteligenta artificiala - COM(2018)795.

Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila („persoana vizata”);
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
(Venture capital) Capital constituit, de regula, din contributiile investitorilor mari, care reprezinta o importanta sursa de finantare pentru companiile mici, tinere, cu perspective mari de crestere, dar fara bani.
Necesitatile educationale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educatiei, adaptate particularitatilor individuale si celor caracteristice unei anumite deficiente sau tulburari/dificultati de invatare,

Luand in considerare Opinia nr. 4c-22 /115 adoptata de Comisia pentru afaceri europene in sedinta din 26 martie 2019, Camera Deputatilor sustine Planul coordonat privind inteligenta artificiala si eforturile Uniunii de a fi competitiva pe plan international in acest domeniu .
Camera considera ca in scopul elaborarii politicilor din domeniul planului coordonat este necesara o descriere cat mai riguroasa a inteligentei artificiale, inclusiv in scopul diferentierii de alte tehnologii avansate, cum ar fi automatizarea sau investigarea volumelor mari de date .
Se subliniaza ca este necesara utilizarea eficienta a inteligentei artificiale in toate sectoarele economice; in identificarea echipamentelor care necesita intretinere inainte de a se defecta este necesara incurajarea tehnologiilor emergente din domeniile adiacente, cum ar fi microprocesoarele de putere redusa, acumulatorii eficienti, precum si pregatirea profesionala a resursei umane.
Camera Deputatilor incurajeaza cresterea responsabilitatii expertilor in domeniu, in ceea ce priveste aspectele etice ale programarii inteligentei artificiale in scopul diminuarii riscurilor asupra omului sau bunurilor care pot fi minimizate prin mentinerea posibilitatii de interventie a factorului uman, asa cum s-a procedat si in cazul unor tehnologii similare, acum mature pe piata, cum ar fi pilotul automat.
Camera isi manifesta preocuparea cu privire la faptul ca politica de incurajare a inovarii se bazeaza, predominant, pe solutiile digitale, ceea ce influenteaza negativ intrarea pe piata a tehnologiilor nondigitale si recomanda elaborarea unor documente descriptive pentru uzul nespecialistilor din publicul larg, din politica, din administratie si din educatie pentru a sprijini dialogul dintre societatile comerciale, din economia reala si din intermedierea financiara in domeniile economice ce se bazeaza pe inteligenta artificiala.
Este recomandata derularea unor consultari extinse si structurate cu sectorul de afaceri in scopul unei analize a nevoilor actuale si a obstacolelor in calea valorificarii acestei tehnologii pe piata unica si pe plan international.
Se subliniaza ca incurajarea talentelor in domeniu si consolidarea increderii in tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala necesita masuri armonizate, o politica de sprijinire a accesului pe piata unica a acestora, in deplina cunoastere a caracteristicilor tehnice si a riscurilor evidentiate de proliferarea inselatoriilor cu pretinse criptomonede.
A fost recomandata intensificarea eforturilor de informare si simplificarea normelor pentru a se asigura accesul intreprinderilor mici si mijlocii la pietele internationale, a garanta eficienta canalelor de comunicare si de relatii comerciale, de colaborare internationala in cercetarea stiintifica, pentru a pune in valoare, cat mai rapid, acordurile comerciale si de investitii incheiate de Uniunea Europeana. De asemenea, Camera recomanda intensificarea eforturilor pentru elaborarea de programe de colaborare si norme comune care sa faciliteze lanturile valorice, consortiile la nivel european, precum si extinderea zonei de actiune a microintreprinderilor cu vocatie europeana si internationala.
Camera Deputatilor subliniaza necesitatea flexibilizarii, in continuare, a pietei muncii astfel incat oportunitatile pentru afacerile bazate pe inteligenta artificiala sa conduca la dezvoltarea acestora si la reducerea somajului si recomanda ca strategia Consiliului european al inovarii sa includa sprijinirea in mod specific a regiunilor Europei ramase sub media acesteia in ceea ce priveste inovarea, dezvoltarea si punerea in valoare a tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala;
Camera a manifestat o retinere cu privire la utilitatea unor indicatori comuni pentru a monitoriza utilizarea si dezvoltarea inteligentei artificiale in Uniune, avand in vedere dificultatea cuantificarii si avansul mai rapid al acestor tehnologii comparativ cu capacitarea de colectare si prelucrare administrativa a datelor legate de acestea, precum si dificultatea de interpretare a unor asemenea indicatori in scopul formularii politicilor si a recomandat, in acelasi timp, realizarea unor analize de piata conforme cu rezultatul consultarilor sectoriale.
De asemenea, Camera recomanda derularea unor consultari frecvente si structurate pentru a identifica nevoile reale ale intreprinderilor, intreprinderilor nou-infiintate si expertilor in domeniu in ceea ce priveste legiferarea sau dereglementarea.
Camera Deputatilor sprijina eforturile depuse pentru a elimina obstacolele generate de pietele fragmentate si isi manifesta dorinta de a fi informata cu privire la evaluarea impactului, atat pozitiv, cat si negativ, al inteligentei artificiale asupra pietei, a parteneriatelor propuse pentru cercetare si inovare prin colaborarea dintre mediul academic si sectorul industrial, precum si cu privire la aspectele legate de respectarea regulilor de concurenta si de proprietate industriala in asemenea cazuri;
Este sustinuta acceptarea unui grad de risc mai mare si a unei diversitati sporite in parteneriatele la nivel european incheiate pentru cercetare, precum si a diversificarii metodologiei si tematicii propunerilor in domeniul inteligentei artificiale si a tehnologiilor registrelor distribuite, instituirea unor linii speciale de finantare prin capital rabdator, capital de risc ridicat si prin acoperirea garantiilor. Astfel, vor fi mai puternice microintreprinderile si intreprinderile nou-infiintate in domeniul inteligentei artificiale si se va consolida accesul acestora la finantare, in special prin programul InvestEU.
Se sustine necesitatea de a se pune un accent mai mare pe strategia pentru invatarea pe tot parcursul vietii si mai ales pe invatarea nonformala pentru a beneficia de schimbarile tehnologice produse de inteligenta artificiala si se incurajeaza intensificarea colaborarii pe plan european pentru ca sistemele de educatie sa se adapteze in mod armonizat acestei cerinte .
Camera Deputatilor considera ca schimbul de bune practici privind modalitatile de a consolida excelenta si de a-i retine in Europa pe lucratorii talentati ar avea o eficienta sporita daca ar include o gama cat mai larga de factori nonstatali interesati, din sectorul de afaceri, cel neguvernamental si al patronatelor. De asemenea, considera ca este prea devreme pentru a afirma ca Regulamentul general privind protectia datelor este eficient, in forma aplicata, si ca ar trebui consultate, in acest sens, intreprinderile mici, pentru a se evalua daca sarcina administrativa in seama acestora si impactul asupra prezentei on-line sunt proportionale cu scopul urmarit prin reglementare, precum si nivelul de raspuns adecvat la provocarile inteligentei artificiale utilizate in scop fraudulos sau ilegitim.
Camera si-a manifestat dorinta de a fi informata cu privire la influenta tendintelor de pe piata energiei, cum ar fi cea privitoare la proliferarea celor care isi produc singuri energia necesara, a micro- si nanoretelelor, a celor de pe piata utilizarii comerciale a spatiului cosmic si a altora de acest fel, asupra politicilor de sustinere a dezvoltarii tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala, inclusiv in ceea ce priveste constientizarea acestor schimbari si prezenta lor regionala comparativa.
Camera Deputatilor considera ca este necesara armonizarea planului cu strategiile si obiectivele Uniunii din alte domenii, cum ar fi cel al tehnologiei spatiale, al nanotehnologiei, al protectiei mediului economiei circulare si biodiversitatii, precum si instituirea unui mecanism de actualizare rapida a planului in conformitate cu avansul tehnologiilor ce implica inteligenta artificiala, mecanism potrivit pentru evidentierea disparitatilor structurale si interregionale.



Citeşte mai multe despre:    Inteligenta artificiala    Camera Deputatilor    Uniunea europeana    Cooperare europeana    HG 15/2019    COM(2018)795



Comentează: Camera Deputatilor a adoptat o opinie cu privire la Planul coordonat privind inteligenta artificiala comunicat de Comisia Europeana
Alte titluri

CCR: Initiativa legislativa „Lege pentru modificarea unor acte normative in materie electorala” nu indeplineste conditiile prevazute de Constitutie
22 Jun 2019 | 52

Proiect de lege pentru un nou tip de pasaport: Cartea Verde a Romanilor de Pretutindeni
01 Jun 2019 | 94

CCR: initiativa cetateneasca de modificare a Constitutiei privind imposibilitatea alegerii cetatenilor condamnati definitiv la pedepse privative de libertate in functii publice este constitutionala
30 May 2019 | 103

Initiative legislative adoptate de Senat in data de 06.05.2019
07 May 2019 | 132

Proiecte de acte normative adoptate de Camera Deputatilor in data de 07.05.2019
07 May 2019 | 154

Proiecte de lege adoptate de Camera Deputatilor in data de 24.04.2019
27 Apr 2019 | 210



Articole Juridice

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept – scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Actualizarea pensiilor de serviciu stabilite prin Legea 7/2006. Obligativitatea emiterii adeverintei prevazuta in anexele Normelor de aplicare a Legii 7/2006
Sursa: Av. Marius-Catalin Predut

Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Modul de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate. Restituire sume platite la asigurari
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.1183 din data 25.08.2011