Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul Finantelor aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014

Ministerul Finantelor aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014

  Publicat: 03 Jul 2019       118 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ministerul Finantelor Publice a elaborat prin doua proiecte de acte normative modificari schemei de ajutor de stat 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie si schemei de ajutor de stat 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca .

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Confirmare intr-o anumita functie
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

Principalele modificari ale schemei de ajutor instituite prin H.G. nr.807/2014:
- introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila cea mai mare a oricareia dintre cele 2 categorii;
- introducerea anumitor conditii in vederea stabilirii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
- stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit pentru costuri salariale;
- modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
- eliminarea unor formulare in vederea debirocratizarii.


Principalele modificari ale schemei de ajutor de stat instituite prin H.G. nr.332/2014:
- inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca Ečnalt calificate si calificate;
- introducerea criteriului privind angajarea fortei de munca Ečnalt calificata si calificata remunerata cu un salariu minim brut lunar Ečn valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv Ečn valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net).
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Cerificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare . Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS.
- modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
- introducerea posibilitatii utilizarii bugetului neconsumat in anii anteriori; flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat .



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Finantelor    Schema de ajutor de stat    Stimularea investitiilor    Dezvoltare regionala



Comentează: Ministerul Finantelor aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
Alte titluri

PROIECT privind regulile fiscale si contabile de inregistrare a bacsisului
18 Aug 2019 | 24

MFP: Deficitul bugetar pe primul trimestru al anului 2019 este de 0,5% din PIB
19 Jul 2019 | 110

MFP scoate din Legea prevenirii incalcarea termenului de utilizare a noilor case de marcat
17 Jul 2019 | 96

Ministerul Finantelor propune eficientizarea vamii romanesti
11 Jul 2019 | 123

Reforma in sistemul de achizitii publice - au fost contractate fonduri europene de peste 25 de milioane de euro.
10 Jul 2019 | 121

Pentru reducerea riscurilor in situatii de urgenta, Romania acceseaza finantare de la BIRD
10 Jul 2019 | 100



Articole Juridice

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal Ė o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Raspunderea pentru prejudiciile directe si indirecte revine atat paratilor, care au indeplinit functiile de contabil sef/contabil, cat si administratorului societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia nr. 363/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017