Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014

  Publicat: 11 Sep 2019       50 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
In urma consultarii cu toti actorii din piata, Ministerul Finantelor Publice a demarat inca din data de 3 iulie un amplu proces de consultare publica, in urma caruia au fost propuse modificari importante in ceea ce priveste schemele de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014.

Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Confirmare intr-o anumita functie
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale Ón interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale Ón interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat 807/2014:
- introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila a cheltuielilor de natura activelor;
- preluarea conditiilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, in vederea recunoasterii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
- prelungirea pana in 2025 a perioadei in care se realizeaza plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale in categoria cheltuielilor eligibile;
- stabilirea mecanismului de recuperare proportionala in cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, in situatia in care locurile de munca nu sunt mentinute;
- stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investitiile care se realizeaza in judetele mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, conform informatiilor comunicate de Institutul National de Statistica, in vederea facilitarii accesului la finantare; limita de 80% a fost corelata cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeana la stabilirea Hartii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensitatii maxim admisibile pe fiecare regiune; aceasta facilitate va fi aplicata la 29 de judete; modificarea in consecinta a formularelor.

Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat instituita prin HG 332/2014:

- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca Ečnalt calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma din Ečnvatamantul postliceal sau superior) si calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma emisa de o institutie de Ečnvatamant sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor); pentru 29 de judete, mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, numarul de noi locuri de munca se diminueaza la 15;
- introducerea notiunii de ``salariul minim brut lunar`` Ečn valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv Ečn valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net);
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Certificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare . Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS;
inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si - dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat acordat;
flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic;
- introducerea conditiei de depunere a cererilor de plata a ajutorului de stat pana la data de 30 septembrie a fiecarui an, in vederea asigurarii unei gestionari eficiente a bugetului alocat schemei;
- intoducerea obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, cu nivelul salariului mediu cel putin la nivelul salariului mediu lunar calculat in perioada de plata stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit in functie de numarul de locuri de munca care nu sunt mentinute.



Citeşte mai multe despre:    MFP    Scheme de ajutor de stat    807/2014    332/2014



Comentează: MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
Alte titluri

Ministrul finantelor publice a participat la reuniunea Eurogrup in format extins si la reuniunea informala ECOFIN
14 Sep 2019 | 43

MFP continua aprobarea finantarilor in baza schemei de ajutor de stat nr.807/2014
11 Sep 2019 | 82

MFP: Dobanda ultimelor imprumuturi ale Ministerului Finantelor a fost cea mai mica din piata
10 Sep 2019 | 49

Inrolarea in SPV reprezinta o facilitate optionala la dispozitia romanilor din afara tarii
08 Sep 2019 | 106

Spatiului Privat Virtual devine un mijloc important de comunicare directa cu fiecare contribuabil
04 Sep 2019 | 71



Articole Juridice

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Procedura de inregistrare a contractelor-documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente
Sursa: EuroAvocatura.ro

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Controverse privind clasificarea contabila a leasingului financiar si operational
Sursa: ALB Romania

Jurisprudenţă

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Tratamentul juridic diferentiat, stabilit de legiuitor in considerarea unor situatii obiectiv diferite, nu reprezinta discriminare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia civila nr. 422/2017, in sedinta publica din 21 martie 2017

Nu poate fi primita interpretarea potrivit careia eliminarea discriminarilor salariale s-ar aplica doar anumitor categorii de personal, nu si magistratilor
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 273/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017

Prin vointa legiuitorului, sporul de vechime in munca a fost cuprins in salariile de baza dupa data de 1 ianuarie 2010
Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita Sectia Civila, Sentinta civila nr. 89/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017