Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat 807/2014: - introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila a cheltuielilor de natura activelor; - preluarea conditiilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, in vederea recunoasterii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale; - prelungirea pana in 2025 a perioadei in care se realizeaza plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale in categoria cheltuielilor eligibile; - stabilirea mecanismului de recuperare proportionala in cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, in situatia in care locurile de munca nu sunt mentinute; - stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investitiile care se realizeaza in judetele mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, conform informatiilor comunicate de Institutul National de Statistica, in vederea facilitarii accesului la finantare; limita de 80% a fost corelata cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeana la stabilirea Hartii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensitatii maxim admisibile pe fiecare regiune; aceasta facilitate va fi aplicata la 29 de judete; modificarea in consecinta a formularelor. Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat instituita prin HG 332/2014: - introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare; - modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca E‹nalt calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma din E‹nvatamantul postliceal sau superior) si calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma emisa de o institutie de E‹nvatamant sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor); pentru 29 de judete, mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, numarul de noi locuri de munca se diminueaza la 15; - introducerea notiunii de ``salariul minim brut lunar`` E‹n valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv E‹n valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net); - eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Certificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare . Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS; inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj; introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si - dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat acordat; flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic; - introducerea conditiei de depunere a cererilor de plata a ajutorului de stat pana la data de 30 septembrie a fiecarui an, in vederea asigurarii unei gestionari eficiente a bugetului alocat schemei; - intoducerea obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, cu nivelul salariului mediu cel putin la nivelul salariului mediu lunar calculat in perioada de plata stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit in functie de numarul de locuri de munca care nu sunt mentinute.
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 726
M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19 20 Mar 2020 | 509
Formular simplificat pentru directionarea unei sume din impozitul pe venit aferent anului 2019 12 Feb 2020 | 672
MFP continua si in luna octombrie emisiunile de titluri de stat pentru populatie 06 Oct 2019 | 402
Guvernul a marit suma acordata de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura 05 Oct 2019 | 422
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 2 octombrie 2019 02 Oct 2019 | 513
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura de inregistrare a contractelor-documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente Sursa: EuroAvocatura.ro
Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza Sursa: EuroAvocatura.ro
Controverse privind clasificarea contabila a leasingului financiar si operational Sursa: ALB Romania
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Tratamentul juridic diferentiat, stabilit de legiuitor in considerarea unor situatii obiectiv diferite, nu reprezinta discriminare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia civila nr. 422/2017, in sedinta publica din 21 martie 2017
Nu poate fi primita interpretarea potrivit careia eliminarea discriminarilor salariale s-ar aplica doar anumitor categorii de personal, nu si magistratilor Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 273/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017