Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat 807/2014: - introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila a cheltuielilor de natura activelor; - preluarea conditiilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, in vederea recunoasterii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale; - prelungirea pana in 2025 a perioadei in care se realizeaza plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale in categoria cheltuielilor eligibile; - stabilirea mecanismului de recuperare proportionala in cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, in situatia in care locurile de munca nu sunt mentinute; - stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investitiile care se realizeaza in judetele mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, conform informatiilor comunicate de Institutul National de Statistica, in vederea facilitarii accesului la finantare; limita de 80% a fost corelata cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeana la stabilirea Hartii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensitatii maxim admisibile pe fiecare regiune; aceasta facilitate va fi aplicata la 29 de judete; modificarea in consecinta a formularelor. Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat instituita prin HG 332/2014: - introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare; - modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca E‹nalt calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma din E‹nvatamantul postliceal sau superior) si calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma emisa de o institutie de E‹nvatamant sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor); pentru 29 de judete, mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, numarul de noi locuri de munca se diminueaza la 15; - introducerea notiunii de ``salariul minim brut lunar`` E‹n valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv E‹n valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net); - eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Certificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare . Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS; inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj; introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si - dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat acordat; flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic; - introducerea conditiei de depunere a cererilor de plata a ajutorului de stat pana la data de 30 septembrie a fiecarui an, in vederea asigurarii unei gestionari eficiente a bugetului alocat schemei; - intoducerea obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, cu nivelul salariului mediu cel putin la nivelul salariului mediu lunar calculat in perioada de plata stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit in functie de numarul de locuri de munca care nu sunt mentinute.
Legi promulgate in data de 12 martie 2021 15 Mar 2021 | 1163
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1328
M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19 20 Mar 2020 | 928
Formular simplificat pentru directionarea unei sume din impozitul pe venit aferent anului 2019 12 Feb 2020 | 1154
MFP continua si in luna octombrie emisiunile de titluri de stat pentru populatie 06 Oct 2019 | 687
Guvernul a marit suma acordata de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura 05 Oct 2019 | 768
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura de inregistrare a contractelor-documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente Sursa: EuroAvocatura.ro
Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza Sursa: EuroAvocatura.ro
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019