Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Alegeri legislative 2008. Reguli in campania electorala

Alegeri legislative 2008. Reguli in campania electorala

  Publicat: 03 Nov 2008       1467 citiri       Sursa: 9Am  


Perioada in care competitorii electorali desfasoara activitati de propaganda cu scopul de a-i determina pe alegatori sa isi exprime voturile in favoarea lor;
Deoarece sistemul de vot uninominal presupune o campanie electorala descentralizata, regulile jocului au suferit unele modificari in special in ceea ce priveste campania electorala in mass-media.

Operatiune de punere in circulatie a banilor si hartiilor de valoare de catre institutii specializate.
Operatiune de punere in circulatie a banilor si hartiilor de valoare de catre institutii specializate.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale Ón interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Consiliul National al Audiovizualului a stabilit o serie de reguli atat pentru candidati cat si pentru posturile de televiziune care realizeaza emisiuni electorale, prevazute in decizia CNA nr. 792 din 30 septembrie 2008.
Astfel, candidatii au acces gratuit la serviciile publice de radio si televiziune, in schimb aparitiile pe posturile de radio si televiziune private se platesc, informeaza NewsIn. Tarifele se calculeaza pe emisiune sau pe unitate de timp si vor fi stabilite in urma negocierilor cu toti candidatii interesati sau cu reprezentatii acestora. Aceste tarife trebuie sa fie aceleasi pentru toti candidatii si sa fie facute publice.

Posturile private care realizeaza emisiuni electorale trebuie sa isi stabileasca grila de programe in conformitate cu timpii de antena, calculati proportional cu cei oferiti de posturile publice. Emisiuniile electorale trebuie sa respecte principiile echitatii, echilibrului si echidistantei si pot fi de doua feluri: de promovare si de dezbatere.

In ceea ce priveste spoturile publicitare electorale, decizia CNA prevede ca acestea nu pot avea o durata mai mare de 30 de secunde si trebuie sa fie asumate in mod explicit, prin prezentare sau continut, de catre candidati sau competitorii electorali. De asemenea in emisiunile de promovare electorala nu pot fi inserate spoturi ale unor candidati sau competitori electorali in portiunile de emisiune alocate altor candidati.

Legea uninominalului reglementeaza si campania electorala outdoor, stabilind mai multe reguli privind locurile in care se lipesc afisele si forma acestora. Candidatii la alegerile uninominale isi pot lipii afisele electorale doar in locurile speciale destinate afisajului electoral, stabilite de primarii localitatilor in care se desfasoara campania. Aceste locuri destinate afisajului electoral trebuie sa fie situate pe domeniul public, piete sau strazi, in zone frecventate de cetateni, fara insa a stanjenii circulatia sau alte activitati . O alta regula aplicata afisajului electoral, prevede ca si in cazul campaniei in mass-media, interzicerea afisarii de insemne nationale. Prin urmare combinatia de culori care sa evoce drapelul Romaniei sau al altui stat este interzisa.

Legea uninominalului nu contine insa nicio prevedere cu privire la campaniile duse prin intermediul internetului, in conditiile in care acest mediu electronic a fost frecvent utilizat de unii candidati de la alegerilor locale din iunie 2008.
_______

Harta colegiilor uninominale


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Acordurile verticale si acorduri de furnizare si distributie
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Distributia exclusiva si restrictionarea vanzarilor pasive
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Un salariat are dreptul, pentru perioada cuprinsa intre concedierea sa nelegala si reintegrarea sa in functia detinuta anterior, la concediu anual pla
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Mandatul dat in calitate de asociat unic si administrator al societatii, care vizeaza intreaga activitate comerciala a societatii are natura comercia
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2003 din 7 noiembrie 2019

Conflict de interese. Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, decizia nr. 69/RC din 20 februarie 2020

Legislaţie

OUG privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioad
Ordonanta de urgenta nr. 101/2020 privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare ...

Legea nr. 87/2020 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991
Legea nr. 87/2020 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 ...

OUG 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene
Ordonanta de urgenta nr. 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si pr ...