Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Pozitia CRJ fata de situatia romanilor din Italia

Pozitia CRJ fata de situatia romanilor din Italia

  Publicat: 23 Feb 2009       1641 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Consiliul Uniunii Europene (Consiliul de Ministri sau Consiliul) este principalul organism decizional al UE. Asemenea Parlamentului European, el a fost creat prin tratatele fondatoare in cursul anilor '50 si este alcatuit din ministrii din statele membre, fiind astfel institutia Uniunii Europene in care guvernele statelor membre sunt reprezentate.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
"Organizatiile semnatare solicita Ministrului roman de Externe, domnul Cristian Diaconescu, sa atentioneze Consiliul Uniunii Europene cu privire la gravele incalcari ale legislatiei europene de care se face vinovat statul italian, cu efect direct asupra securitatii cetatenilor romani din Italia.

Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Perioada in care competitorii electorali desfasoara activitati de propaganda cu scopul de a-i determina pe alegatori sa isi exprime voturile in favoarea lor;
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Aceasta este un tratat international deschis spre semnare numai statelor membre ale Consiliului Europei.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In ultimele zile, presa din Romania si cea europeana a relatat din nou despre declaratiile, atitudinile si agresiunile xenofobe si rasiste indreptate impotriva cetatenilor romani din Italia. Reamintim faptul ca deteriorarea climatului de siguranta pentru cetatenii romani, indiferent de etnia lor, a inceput in urma cu cativa ani si a izbucnit in toamna anului 2007 pe fondul instigarii populatiei cu declaratii inflamatoare si iresponsabile ale politicienilor italieni aflati in campanie electorala in contextul unei prese ostile romanilor si care a folosit manipularea la scara larga pentru stigmatizarea cetatenilor romani precum si cu ajutorul
unor pachete legislative ce vizau cetatenii romani - o legislatie in flagranta contradictie cu legislatia europeana atat in litera cat si in spiritul ei. Aceste declaratii si manifestari de blamare colectiva a romanilor, de supramediatizare a infractiunilor comise doar de catre cetatenii romani in Italia, masurile ce vizeaza cetatenii romani, desi acestia sunt cetateni comunitari - si, prin urmare, au drepturi egale cu cetatenii italieni - sau masurile rasiste indreptate in special impotriva romilor, continua sa se manifeste in Italia, fara a fi sanctionate la nivel european, avand o directa consecinta in actiunile uneori de violenta
extrema ale populatiei italiene.

Statul italian a incalcat prevederile Art. 6 al Tratatului Uniunii Europene ce stipuleaza atat faptul ca Uniunea este fondata in baza principiilor libertatii, democratiei, respectului pentru drepturile omului si libertatilor fundamentale cat si faptul ca Uniunea va respecta Conventia Europeana a Drepturilor Omului. De asemenea, au fost incalcate Directiva 43/2000 si Decizia cadru privind combaterea rasismului si xenofobiei ce interzic discriminarea pe baze rasiale si etnice, si Directiva 38/2004 privind libera circulatie a cetatenilor europeni. Mentionam in contextul directivei 38/2004, si Rezolutia Parlamentului European din 15 Noiembrie 2007 referitoare la aplicarea directivei 2000/38/CE privind dreptul la libera ciculatie si sedere pe teritoriul statelor membre pentru cetatenii Uniunii si membrii familiilor acestora, care arata ca actiunile statului italian vin in contradictie cu legislatia comunitara, si solicita reactie din partea Comisiei.

In tot acest rastimp, nu am constatat o luare de atitudine ferma din partea statului roman, responsabil de securitatea cetatenilor sai oricare le-ar fi originea etnica, si oriunde s-ar afla acestia, luare de atitudine care sa se manifeste la nivelul structurilor comunitare in conformitate cu importanta Romaniei si ponderea la nivel UE detinuta de aceasta.

Avand in vedere cele de mai sus, solicitam domnului Ministru Cristian Diaconescu sa ridice problema in Consiliul de Afaceri Generale si Relatii Externe in contextul Art. 7 al Tratatului UE la urmatoarea reuniune ce va avea loc incepand cu 23 februarie 2009, atentionand Consiliul cu privire la incalcarile Art. 6 al Tratatului UE si ale legislatiei comunitare de care se face vinovat statul italian. Reactia Romaniei, si presiunea politica exercitata, trebuie sa fie corespunzatoare importantei pe care o are in Consiliu in baza procedurii de vot prin majoritate calificata.

Georgiana Iorgulescu
Directoare Executiva Centrul de Resurse Juridice

Florentina Bocioc
Directoare Executiva Asociatia ACCEPT

Margareta Matache
Directoare Executiva Romani CRISS

Florin Buhuceanu
Presedinte Executiv Centrul Euroregional pentru Initiative Publice

Irina Sorescu
Presedinta Executiva Centrul Parteneriat pentru Egalitate

Gelu Duminica
Director Executiv Agentia de Dezvoltare Comunitara „Impreuna”

Mihaela Cazan
Presedinta Institutul pentru Politici Sociale"


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Limitarea beneficiului unei prestatii suplimentare instituite in favoarea anumitor sportivi de inalt nivel numai la cetatenii statului membru in cauza
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Prescriptibilitatea dreptului de a invoca impreviziunea in contractul civil
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Abuz de pozitie dominanta. Efectele favorabile pentru concurenta trebuie luate in considerare fara a tine seama de obiectivele urmarite de autorul sau
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Competenta materiala. Locul executarii obligatiei. Lipsa unei stipulatii contrare ori daca locul platii nu se poate stabili potrivit naturii prestatie
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 418/2019

Recursul in casatie nu poate cenzura situatia de fapt, limitandu-se doar la verificarea respectarii legii de catre instanta a carei hotarare a fost at
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 49/RC/2019

Efectele motivarii implicite a unor capete de cerere sau cereri aditionale sau incidentale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 1025/2019

Legislaţie

OUG 25/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, precum si a Ordonantei de urgenta a Guvernului
Ordonanta de urgenta nr. 25/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma ...

OUG 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normati
Ordonanta de urgenta nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activita ...

OUG 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice
Ordonanta de urgenta nr. 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asu ...