Deseori, aceste programe implica sute de proiecte, de la constructia de cai ferate si gradinite, pana la formarea lucratorilor si sprijinirea micilor intreprinderi.
Inainte de a introduce o cerere de plata pe langa Comisia Europeana, statele membre trebuie sa se asigure ca proiectul este eligibil pentru finantare . Insa, pe de alta parte, UE dispune de propriile sale mecanisme de control .
In ultimul raport al Curtii de Conturi Europene, se precizeaza ca cel putin 11% din declaratiile de cheltuieli rambursate in 2007 nu ar fi trebuit sa beneficieze de finantare europeana. Prin urmare, au fost introduse masuri menite sa-i ajute pe functionarii din administratia nationala in demersul de verificare a eligibilitatii si de recuperare a sumelor care au fost cheltuite in mod necorespunzator.
Potrivit unui nou raport al Comisiei, s-au inregistrat deja progrese in acest sens. In 2008, primul an de la aplicarea acestor masuri, UE a recuperat 1,5 miliarde de euro - de cinci ori mai mult decat sumele recuperate in 2007 (287 milioane de euro).
De la inceputul anului 2009 si pana in prezent, Comisia Europeana a recuperat fonduri regionale in valoare de peste 629 de milioane de euro. Pana la sfarsitul anului, se estimeaza ca vor fi recuperate inca 500 de milioane de euro.
De cele mai multe ori, greselile se datoreaza regulilor complexe care nu sunt intelese sau aplicate corect. Comisia Europeana depune eforturi pentru simplificarea acestora. Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF) a identificat numai cateva cazuri izolate de frauda.
Multe dintre greseli au fost identificate chiar de catre statele membre. In acest caz, ele pot continua sa utilizeze aceste fonduri pentru alte proiecte regionale. In cazul in care Comisia constata existenta unor nereguli, statele membre trebuie sa ramburseze banii.
Atunci cand auditorii descopera probleme majore, Comisia poate sista platile pentru intregul program . Conform situatiei la zi din 2009, cinci programe au fost suspendate: unul in Italia, altul in Spania, iar celelalte trei au caracter regional transfrontalier. Pentru alte 28 de programe, procedurile de suspendare sunt in curs.
Avand in vedere faptul ca masurile au fost introduse recent, Comisia nu se asteapta sa constate o diminuare semnificativa a ratei de eroare mai devreme de 2010.
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...